[Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2012, 17:36
- Renault: Laguna 2.2D
- Silnik: Diesel
[Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Potrzebuję pomocy ponieważ rano zaraz po odpaleniu auta espace 2,8 v6 pali się kontrolka od asb i skrzynia jest w trybie awaryjnym a po nagrzaniu i po ponownym odpaleniu jest już ok i skrzynia normalnie przełącza biegi.Wymieniłem już filtr i olej ,czujnik ciśnienia oleju,czujnik prędkości wałka wyjściowego podmieniłem sterownik i nic nie pomaga.Na kompie byłem i żadnych błędów nie pokazuje może to coś z elektryką? miał ktoś podobną sytuację?
Ostatnio zmieniony niedziela, 2 grudnia 2012, 18:22 przez mariusz1500, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pamiętaj na przyszłość o nawiasach kwadratowych
Powód: pamiętaj na przyszłość o nawiasach kwadratowych
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 522
- Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
- Renault: R25 V6 Inj Automat
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Czy ruszałeś przy zapalonej kontrolce ?
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Spróbuj zapalić silnik z lekko wciśniętym pedałem gazu . Zmierz oporność a co za tym idzie , prawidłowość wskazań czujnika temperatury oleju . Jego styki są dostępne w kostce elektrozaworów przy sterowniku ( dwa osobne styki ).
Piszę cały czas o skrzyni AR4.
Piszę cały czas o skrzyni AR4.
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2012, 17:36
- Renault: Laguna 2.2D
- Silnik: Diesel
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Tak ruszałem przy zapalonej i rusza z trójki w trybie awryjnym
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2012, 17:36
- Renault: Laguna 2.2D
- Silnik: Diesel
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Przy lekko wciśniętym gazie to samo dopiero jak się nagrzeje jest ok .A ten czujnik temperatury czym sprawdzić ?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 522
- Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
- Renault: R25 V6 Inj Automat
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Najprawdopobniej powoduje to płyta zaworówrobi76 pisze:Tak ruszałem przy zapalonej i rusza z trójki w trybie awryjnym
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2012, 17:36
- Renault: Laguna 2.2D
- Silnik: Diesel
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Jeszcze raz byłem na kompie i w skrzyni zero błędów a w silniku pokazało że potencjometr przepustnicy może to być jakoś powiązane?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 522
- Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
- Renault: R25 V6 Inj Automat
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Może. Maciek tak miał podobną rzecz w Baccarze. Wystarczyło podregulować i jest ok.Ale na pewno Maciek sam to opisze.U mnie natomiast tryb awaryjny włączał się w czasie jazdy i powodowała to płyta zaworów.
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Skrzynię AR4 potrafi prawidowo odczytać tylko walizka diagnostyczna XR25 . Clip wywala głupoty albo nic nie pokazuje . Testowane niejednokrotnie.
W Twoim wypadku potencjometr przepustnicy jest zespolony ( dwa w jednej obudowie ) , jeden jest podłaczony do komputera skrzyni , drugi do komputera silnika.
Zarówno potencjometr przepustnicy , jak i czujnik temperatury , można sprawdzić zwykłym miernikiem uniwersalnym.
Mam nadzieję że poziom oleju był ustawiany prawidłowo , czyli po rozgrzaniu do 60 stopni , przy uruchomionym silniku z lewarkiem w położeniu P , odkręcamy korek spustowy w misce , dolewamy 100ml oleju i powinien on tym korkiem na dole wylecieć. Później korek zakręcamy i dolewamy 50ml.
W jakich okolicznościach doszło do tej usterki ?? Było coś grzebane ??? Coś regulowane ?? Stało się to nagle czy pojawiało się coraz częściej ?? To ważne pytania.
Sprawdź przede wszystkim napięcie na bezpieczniku skrzyni po zapaleniu silnika . Jedna elektroda miernika do bezpiecznika druga np. do stacyjki ( masa ) , pomierz obie końcówki bezpiecznika , oczywiście wciśniętego w gniazdo . Za niskie napięcie na komputerze skrzyni też powoduje zapalenie kontrolki .
Pomiędzy skrzynią a karoserią powinna być podłaczona masa ( plecionka ) . Sprawdź , może skorodowała.
Wypnij wszystkie wtyki z komputera skrzyni i spryskaj je oraz gniazda w kmputerze sprayem KONTAKT60 po czym odczekaj kilkanaście minut i wepnij w swoje miejsca. Uważaj żeby nie pourywać zaczepów przy wtykach .
W Twoim wypadku potencjometr przepustnicy jest zespolony ( dwa w jednej obudowie ) , jeden jest podłaczony do komputera skrzyni , drugi do komputera silnika.
Zarówno potencjometr przepustnicy , jak i czujnik temperatury , można sprawdzić zwykłym miernikiem uniwersalnym.
Mam nadzieję że poziom oleju był ustawiany prawidłowo , czyli po rozgrzaniu do 60 stopni , przy uruchomionym silniku z lewarkiem w położeniu P , odkręcamy korek spustowy w misce , dolewamy 100ml oleju i powinien on tym korkiem na dole wylecieć. Później korek zakręcamy i dolewamy 50ml.
W jakich okolicznościach doszło do tej usterki ?? Było coś grzebane ??? Coś regulowane ?? Stało się to nagle czy pojawiało się coraz częściej ?? To ważne pytania.
Sprawdź przede wszystkim napięcie na bezpieczniku skrzyni po zapaleniu silnika . Jedna elektroda miernika do bezpiecznika druga np. do stacyjki ( masa ) , pomierz obie końcówki bezpiecznika , oczywiście wciśniętego w gniazdo . Za niskie napięcie na komputerze skrzyni też powoduje zapalenie kontrolki .
Pomiędzy skrzynią a karoserią powinna być podłaczona masa ( plecionka ) . Sprawdź , może skorodowała.
Wypnij wszystkie wtyki z komputera skrzyni i spryskaj je oraz gniazda w kmputerze sprayem KONTAKT60 po czym odczekaj kilkanaście minut i wepnij w swoje miejsca. Uważaj żeby nie pourywać zaczepów przy wtykach .
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2012, 17:36
- Renault: Laguna 2.2D
- Silnik: Diesel
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
niedawno ten samochód kupiłem i taka usterka już była,poziom oleju był sprawdzony jak piszesz,choć jak było jeszcze w miare cieplej pare dni było ok tzn zaraz po odpaleniu kontrolka gasła.Dzisiaj cho zimno ale wszystko pomierze i dam znać co i jak.Jeszcze jedno który przekaźnik jest od skrzyni?
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2012, 17:36
- Renault: Laguna 2.2D
- Silnik: Diesel
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Czy pasuje potencjometr przepustnicy od jakiegos innego auta bo nie moge takiego dostac?
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2012, 17:36
- Renault: Laguna 2.2D
- Silnik: Diesel
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
A masa musi byc podlaczona do sterownika?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 522
- Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
- Renault: R25 V6 Inj Automat
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Tak wygląda czujnik położenia przepustnicy w R25.
Pomiar oporności czujnika przy ustawieniu miernika na 20k powinien wynosić między skrajnymi stykami przynajmniej 6 - 8 k.
Pomiar oporności czujnika przy ustawieniu miernika na 20k powinien wynosić między skrajnymi stykami przynajmniej 6 - 8 k.
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2012, 17:36
- Renault: Laguna 2.2D
- Silnik: Diesel
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
to u mnie jest całkiem inaczej między 1 a 3 pinem 2,08k do 4,15k, stała 4,08k i malejąca wartość 5,08k do 3,04k. A tej drugiej wtyczki nie znalazłem będę musiał jutro poszukać i napewno ta druga będzie od skrzyni tak?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 522
- Rejestracja: środa, 20 maja 2009, 14:04
- Renault: R25 V6 Inj Automat
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [Espace 2,8 v6] tryb awaryjny asb na zimnym silniku
Dokładnie.Obie mają identyczne wartości.Między środkowym a skrajnym pinem powinno być połowę wartości.