Alternator z Twingo 2 do Twingo 1
: czwartek, 19 stycznia 2017, 23:01
Witam wszystkich pomocnych, jestem tu nowy i ogólnie to pierwszy raz korzystam z forum. Do tej pory znajdowałem pomocne informacje w sieci ale tym razem nic nie znalazłem, jeśli możecie to pomóżcie.
Posiadam Twingo 1 z 2002roku, silnik 1.2 8V i po 330 tyś. kilometrów siadł mi alternator. Z braku czasu na szukanie po lokalnych szortach zamontowałem alternator od Twingo 2 rocznika nie pamiętam silnik 1.2 tyle wiem bo alternator dostałem za friko.
Jeśli chodzi o uchwyty i koło alternatora wszystko pasuje. Problem w tym, że nie wiem jak poradzić sobie z regulatorem.
Mój stary alternator był marki Valeo 14V 74A z wychodzącym jednym pinem do wzbudzenia.
Zamontowany alternator to Bosh 14V 86A z następującymi numerami:
0124225068 i 231003659R
W tym alternatorze są dwa piny 1 i 2. Próbowałem podłączyć kontrolkę z autas żeby się alternator wzbudzał i niestety nie działa. Wzbudza się dopiero gdy obroty przekroczą pewien zakres ( nie wiem jaki bo nie mam obrotomierza, ale pewnie koło 1500obr/min) i ładowanie jest na poziomie 13,8V. Oczywiście kontrolka od wzbudzenia nie działa ale jak ją podłączenia do masy to działa.
Wiem, że nie które alternatory są sterowane pwm'em do innych podłącza się plus po zapłonie itp itd.
Nie wiem jak podłączyć ten.
Czy ktoś z was ma wiedzę jak to się odbywa w tym przypadku i co mógłbym zrobić żeby to działało tak jak trzeba lub czy to w ogóle da się ogarnąć w moim Twingo?
Posiadam Twingo 1 z 2002roku, silnik 1.2 8V i po 330 tyś. kilometrów siadł mi alternator. Z braku czasu na szukanie po lokalnych szortach zamontowałem alternator od Twingo 2 rocznika nie pamiętam silnik 1.2 tyle wiem bo alternator dostałem za friko.
Jeśli chodzi o uchwyty i koło alternatora wszystko pasuje. Problem w tym, że nie wiem jak poradzić sobie z regulatorem.
Mój stary alternator był marki Valeo 14V 74A z wychodzącym jednym pinem do wzbudzenia.
Zamontowany alternator to Bosh 14V 86A z następującymi numerami:
0124225068 i 231003659R
W tym alternatorze są dwa piny 1 i 2. Próbowałem podłączyć kontrolkę z autas żeby się alternator wzbudzał i niestety nie działa. Wzbudza się dopiero gdy obroty przekroczą pewien zakres ( nie wiem jaki bo nie mam obrotomierza, ale pewnie koło 1500obr/min) i ładowanie jest na poziomie 13,8V. Oczywiście kontrolka od wzbudzenia nie działa ale jak ją podłączenia do masy to działa.
Wiem, że nie które alternatory są sterowane pwm'em do innych podłącza się plus po zapłonie itp itd.
Nie wiem jak podłączyć ten.
Czy ktoś z was ma wiedzę jak to się odbywa w tym przypadku i co mógłbym zrobić żeby to działało tak jak trzeba lub czy to w ogóle da się ogarnąć w moim Twingo?