Witam kolegów i koleżanki i proszę o pomoc.
Mam Twingo z 2001 roku z silnikiem 1.2 16V D4F 702. Auto kupiłem uszkodzone pełno oleju w filtrze powietrza i koszmarne dymienie podczas jazdy. Do chwili obecnej dokonano napraw:
- wymiana pierścieni, panewek, naprawa głowicy (gniazda zaworowe i uszczelniacze, planowanie itd.
Po złożeniu silnika auto jeździ super ale jest jedno duże ale. Nadal pojawia się olej w filtrze powietrza w dużych ilościach i zostaje zasysany do komory spalania i auto dymi. Jak się go wybierze z filtra to dymienie nie występuje do czasu aż znów się nazbiera a zbiera się szybko. Cos jest nie tak z odma która w tym silniku jest zintegrowana z pokrywa zaworów. Gdzie szukać przyczyny tego zjawiska. Gdzie w tym silniku jest cos takiego jak "separator oleju". Może cos jest zapchane? Mój mechanik rozkłada ręce.
[TWINGO I - 2001 16v 75km] - olej w w filtrze powietrza
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 06:53
- Renault: TWINGO
- Silnik: 1.2 16V D4F702
[TWINGO I - 2001 16v 75km] - olej w w filtrze powietrza
Ostatnio zmieniony piątek, 14 października 2016, 08:00 przez ufty, łącznie zmieniany 2 razy.
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: olej w w filtrze powietrza
Olej do filtr przedostaje się przez odmę. Jeżeli tak się dzieje oznacza to zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej i wyrzuca olej. Skoro miałeś robiony remont silnika to te objawy powinny zniknąć. Nie masz u siebie drugiej odmy gdzieś od bloku?
Zrób test. Odepnij wąż odmy od wlotu do filtra powietrza, odpal auto i sprawdź czy powietrze jest zasysane czy wypychane. Jeżeli wypychane, to pierścienie. Jeżeli zasysane to wszystko jest ok. Jeżeli masz drugą odmę to może jest zapchana i silnik się nie odpowietrza jak trzeba?
Zrób test. Odepnij wąż odmy od wlotu do filtra powietrza, odpal auto i sprawdź czy powietrze jest zasysane czy wypychane. Jeżeli wypychane, to pierścienie. Jeżeli zasysane to wszystko jest ok. Jeżeli masz drugą odmę to może jest zapchana i silnik się nie odpowietrza jak trzeba?
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: olej w w filtrze powietrza
Silnik świeżo poskładany się układa tuleja cylindra ma zawsze owal i przedmuch więc pierścienie musza się ulożyć jak z przebiegiem olej nie będzie się pojawiał w mniejszych ilościach to wtedy należy zacząć się martwić.. do 1000 km powinno byc ok.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 06:53
- Renault: TWINGO
- Silnik: 1.2 16V D4F702
Re: [TWINGO I - 2001 16v 75km] - olej w w filtrze powietrza
Ten silnik ma bardzo dziwny układ odmy od spodu pokrywy zaworów. Odma jest jakby doklejona do spodu pokrywy a jej wylot jest bezpośrednio do komory filtra powietrza co powoduje, ze pojawiający się tam olej jest automatycznie zasysany z powietrzem do komory spalania. Nie ma nawet gdzie podłączyć węża i wyprowadzić go na zewnątrz do butelki plastikowej. Nie ma żadnego innego układu na zewnątrz silnika. W starej pokrywie zaworów, która destrukcyjnie rozebrałem zauważyłem uszkodzony labirynt układu odmy (ścianki odklejone od podłoża), może to miało wpływ na wadliwe działanie separatora oleju. Układ odmy jest nie rozbieralny. Próbowałem zamówić nowa pokrywę zaworów bo cena nawet ok 450zł ale w ASO nie udało się sprowadzić z Francji. Dziś będę montował używana pokrywę z rozbitka. Zobaczę jaki przyniesie to efekt. Pojeżdżę trochę i sprawdzę jak z tym wyrzucaniem oleju będzie.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [TWINGO I - 2001 16v 75km] - olej w w filtrze powietrza
Francuzi źle policzyli układ i jest on sprawny do momentu 95% sprawności silnika. Generanie trzeba przeprowadzić układ z "górką" tak by opary oleju nie przelewały się do filtra i to robię. Nie każdy ma blisko.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- cyklista
- KLUBOWICZ
- Posty: 1304
- Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
- Renault: Scenic 1-ph2
- Silnik: 1,6 -16v
- Lokalizacja: Ł ó d z k i e
Re: [TWINGO I - 2001 16v 75km] - olej w w filtrze powietrza
kolego silnik jest do roboty
# 39 Cyklista to już minęło,15 lat
- cyklista
- KLUBOWICZ
- Posty: 1304
- Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
- Renault: Scenic 1-ph2
- Silnik: 1,6 -16v
- Lokalizacja: Ł ó d z k i e
Re: [TWINGO I - 2001 16v 75km] - olej w w filtrze powietrza
kolego silnik jest do roboty , mam pokrywę na klawiaturę ,ale do 8V
# 39 Cyklista to już minęło,15 lat
-
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 06:53
- Renault: TWINGO
- Silnik: 1.2 16V D4F702
Re: [TWINGO I - 2001 16v 75km] - olej w w filtrze powietrza
Mógłbys rozwinąć myśl .... Ja mam pomysl wraz z mechanikiem aby zamontować dodatkowy układ separacji oleju montując w korku wlewu oleju wężyk polaczny z niewielkim separatorem (odma) z nissana tak aby bezstresowo przeprowadzic dotarcie nowych pierścieni.BlackRaven pisze:Francuzi źle policzyli układ i jest on sprawny do momentu 95% sprawności silnika. Generanie trzeba przeprowadzić układ z "górką" tak by opary oleju nie przelewały się do filtra i to robię. Nie każdy ma blisko.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [TWINGO I - 2001 16v 75km] - olej w w filtrze powietrza
I tak zrób
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 06:53
- Renault: TWINGO
- Silnik: 1.2 16V D4F702
Re: [TWINGO I - 2001 16v 75km] - olej w w filtrze powietrza
I tak zrobione. Oryginalna odma zaślepiona na stałe. Nowa zamontowana na korku wlewu oleju. Samochód nie bierze oleju i nie dymi. Na dotarciu przejechane na razie ok 500 km bez żadnych problemów. Do wymiany będzie jeszcze katalizator bo dzwoni w środku niemiłosiernie i co jakiś czas komputer łapie błąd związany z katalizatorem P0420. Pytanie czy kupować oryginalny czy zwykły uniwersalny BOSALA za ok 200 zł będzie ok?