Pacjent to :
Renault Twingo 1998r
Silnik 1.2 Benzyna Katalizator
VIN: VF1C0660517354288
Otóż główna sprawa wygląda tak:
Nie działają następujące kontrolki:
ładowania, ciśnienia oleju, ręcznego, oraz temperatury (przy czym wydawało mi się że od temperatury powinna świecić po włączeniu zapłonu - chyba że się mylę)
I teraz tak:
Sprawdziłem żarówki w "desce rozdzielczej" (jak to profesjonalnie nazwać ?) i wszystkie są sprawne (zamieniałem miejscami, poprawiałem styk).
Mogę się mylić, ale po kilkudziesięciu minutach z miernikiem i kawałkiem przewodu doszedłem do wniosku że wszystkie cztery są sterowane masą (po zapłonie powinny mieć stały plus).
W ramach testu sprawdziłem kontrolkę od ręcznego - po zapłonie na styku (+) żarówki napięcie wynosi 0V, natomiast na zacisku (-) pojawia się masa jeśli poruszam dźwignią hamulca ręcznego.
W przypadku kontrolki ciśnienia oleju - temat jest prosty - pociągnięty jest do czujnika ciśnienia oleju bezpośrednio przewód (poprzedni właściciel zrobił taką rzeźbę - nie wiem czemu) , sprawdziłem że na styku (-) żarówki znika masa po uruchomieniu silnika - co oznacza że zarówno czujnik jak i przewód są sprawne.
Nie wiem jak sprawdzić kontrolkę temperatury.
Kontrolka ładowania nie świeci.
Sprawdziłem czy obwód wzbudzenia jest sprawny (nie demontowałem alternatora)
Wypiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora (4 piny , jeden przewód pomarańczowy) i zwarłem ją do masy.
Na zacisku (-) żarówki pojawia się masa po zwarciu przewodu do masy, jednak nie pojawia się plus po przekręceniu zapłonu.
Próbowałem rozebrać trochę deskę, i miejsce gdzie dotarłem to kostka pod kierownicą nad skrzynką bezpieczników, tam docierają przewody plusowe od kontrolki ładowania i ręcznego (pomarańczowy przewód od ładowania we wtyczce "deski rozdzielczej" i szary?-beżowy? od ręcznego) dalej giną w gąszczu wiązki i izolacji. Nie wiem czy dobrze główkuję ale chyba wchodzą dalej do skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami znajdującej się w komorze silnika po stronie kierowcy.
W w/w skrzynce znajdują sie dwa bezpieczniki (10 i 15A) oraz dwa przekaźniki. Wszystko sprawne.
W skrzynce bezpieczników pod kierownicą również wszystkie bezpieczniki sprawdzone i są sprawne.
[Twingo 98r 1.2] - Lampki ładowania, oleju i ręcznego.
Moderator: Grupa Moderatorów
- cyklista
- KLUBOWICZ
- Posty: 1304
- Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
- Renault: Scenic 1-ph2
- Silnik: 1,6 -16v
- Lokalizacja: Ł ó d z k i e
Re: Twingo 98r 1.2 Benzyna - Lampki ładowania, oleju i ręczn
trzeba sprawdzić żaróweczki (kontrolki ) w desce
# 39 Cyklista to już minęło,15 lat
Re: Twingo 98r 1.2 Benzyna - Lampki ładowania, oleju i ręczn
Od tego zacząłem.Sprawdziłem żarówki w "desce rozdzielczej" (jak to profesjonalnie nazwać ?) i wszystkie są sprawne (zamieniałem miejscami, poprawiałem styk).
Re: Twingo 98r 1.2 Benzyna - Lampki ładowania, oleju i ręczn
Dobra, doedukowałem się troszeczkę i okazało się że moje teorie były słuszne.
Wszystkie cztery kontrolki są zasilane z jednego źródełka, tym samym przewodem.
Moje pytanie brzmi :
Czy na podstawie poniższego schematu (Skan z książki "Sam Naprawiam") ktoś jest w stanie mi powiedzieć co jest PRZED bezpiecznikiem ?
Domyślam się że w skrzynce bezpieczników jest jeden bezpiecznik o wartości 10A który zasila wszystkie cztery kontrolki po kluczyku... chyba że w desce wskaźników spłonęła dioda prostownicza i nie przewodzi dalej ale o tej porze tego nie sprawdzę.
Schemat mówi że kontrolki zasilane są z żółtego przewodu który swój początek ma w skrzynce bezpieczników z bezpiecznika 10A.
Ktoś podpowie co jest przed tym bezpiecznikiem i skąd on bierze napięcie (wszystkie bezpieczniki w skrzynce są sprawne) chyba że jest jakaś skrzynka o której nie wiem. mam jedną, pod kierownicą, na bezpieczniki Mikro.
Poniżej schematy.
Wszystkie cztery kontrolki są zasilane z jednego źródełka, tym samym przewodem.
Moje pytanie brzmi :
Czy na podstawie poniższego schematu (Skan z książki "Sam Naprawiam") ktoś jest w stanie mi powiedzieć co jest PRZED bezpiecznikiem ?
Domyślam się że w skrzynce bezpieczników jest jeden bezpiecznik o wartości 10A który zasila wszystkie cztery kontrolki po kluczyku... chyba że w desce wskaźników spłonęła dioda prostownicza i nie przewodzi dalej ale o tej porze tego nie sprawdzę.
Schemat mówi że kontrolki zasilane są z żółtego przewodu który swój początek ma w skrzynce bezpieczników z bezpiecznika 10A.
Ktoś podpowie co jest przed tym bezpiecznikiem i skąd on bierze napięcie (wszystkie bezpieczniki w skrzynce są sprawne) chyba że jest jakaś skrzynka o której nie wiem. mam jedną, pod kierownicą, na bezpieczniki Mikro.
Poniżej schematy.
Re: Twingo 98r 1.2 Benzyna - Lampki ładowania, oleju i ręczn
Problem rozwiązany.
Otóż za zasilanie tych kontrolek po stacyjce odpowiada bezpiecznik OD ZAPIĘCIA PASÓW !
Okazało się że w skrzynce bezpieczników obluzowała się wsuwka i przy kolejnym sprawdzaniu wszystkiego kontrolki zaświeciły.
Nigdzie w instrukcji obsługi ani w schematach elektrycznych nie ma opisu za co ten bezpiecznik jeszcze odpowiada.
Problem rozwiązany.
Otóż za zasilanie tych kontrolek po stacyjce odpowiada bezpiecznik OD ZAPIĘCIA PASÓW !
Okazało się że w skrzynce bezpieczników obluzowała się wsuwka i przy kolejnym sprawdzaniu wszystkiego kontrolki zaświeciły.
Nigdzie w instrukcji obsługi ani w schematach elektrycznych nie ma opisu za co ten bezpiecznik jeszcze odpowiada.
Problem rozwiązany.