iparts></a>
<a href= francuskie

[Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
miner

[Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie

Post autor: miner »

Witam
Kangoorka mam od kilku miesięcy. rok prod. 98', dieselek 65 koni, przejechane 250 tys.

Problem w tym że zdecydowanie za dużo mi pali. W trasie przy spokojnej jeździe (90 km/h) pali mi min. 7 litrów, zimą nawet 10, a jeźdźe naprawde spokojnie. Nie dymi, jeździ ładnie, tankuje na różnych stacjach i zawsze to samo. Żaden z mechaników nie potrafi mi wskazać przyczyny,pod komputerem nic w sumie nie wykazało, pali mi się tylko raz po raz kontrolka, ale to podobno jest od potencjometru na pompie (jest na druciku a nie elektroniczna), taki kwadracik z zygzakiem :P

Sorki za brak wiedzy technicznej,opisałem jak mogłem ;)

Ma może ktoś z was jakiś pomysłCzasami śmigam do Anglii po silniki, części itp i już myślałe żeby może sobie przywieźć wtryski, pompę czy coś, al nie wiem co jest walnięte :(,

Aha zapomniałem dodać że zauważyłem oklejoną świece żarową, jakby komuś pękła czy coś, no i jak postoi kilkanaście godzin, to ciężko odpala, jakby paliwo schodziło.

[ Komentarz dodany przez: Sidenis: 2010-05-26, 14:18 ]
Pamiętamy o nawiasach w temacie posta
Ostatnio zmieniony środa, 26 maja 2010, 13:17 przez miner, łącznie zmieniany 2 razy.

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

a może on nie ma 250 tyś km tylko np. pół miliona..jesteś pewien że przebieg jest pewien??

zaczął bym od sprawdzenia czy któreś koło nie blokuje się a potem sprawdził kompresję silnika...to Ci powinno dać jakiś obraz w jakiej kondycji jest serce autka ;)
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

miner

Post autor: miner »

Kolega sprowadzil 2 lata temu od zachodnich sasiadow i z kompletem ksiazek mialo wtedy 220 tys. km. wiec chyba te 250 tys. teraz moze byc uczciwe.
Kola raczej nie blokuja, bynajmniej toczy sie normalnie.
A gdy wtrysk leje moze spalanie wzrosnac?

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 850
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Rufus »

miner pisze:A gdy wtrysk leje moze spalanie wzrosnac?
Gdy wtrysk leje, to wtedy mocno kopci na czarno, a do tego nie ma mocy, a i owszem spalanie może wzrosnąć, ale nie aż tyle!
Silniki 1.9 D są ogólnie oszczędnymi silnikami i spalanie rzędu 10 litrów to porażka straszna - wg mnie przy spokojnej jeździe powinien palić 8 litrów po mieście.

Dodam jeszcze jedno - 12 letni samochód pseudo dostawczy od zachodnich sąsiadów i to w dieslu z przebiegiem 250 tys km - bardzo, ale to bardzo mało prawdopodobne.
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

miner

Post autor: miner »

Bylem dzis u znajomego mechanika ktory stwierdzil po ogedzinach, ze wysokiemu saaniu winien jest jak to on powedzial "zawór podcisnienia dawki paliwa", a w skrocie maly zaworek ktory pomaga w starcie silnika zimnego - czyli ssanie.Zasysa linke i autko ma wieksze obroty. Doszedl do tego, gdyz linka byla mocno naprezona, ta od gazu, a mowi ze powinna byc luzna. Narazie wyjal wezyk, tatkal i powiedzial zebym pojezdzil, ale wedlug niego 99% ze jest trafiony.

Pojezdzimy zobaczymy

Co wy na to?

Tylko jak to nazwac na allegro, bo szukalem takowego i nic driver

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

spalanie Kangoo z tym silnikiem u mnie to max.7/100 - głównie 6 (niezależnie czy w trasie czy po mieście)...

wspomnianą przez Ciebie linkę mam luźną, przebieg zbliżony do Twojego (coś w okolicach 230-240kkm)...również włącza mi się raz po raz kontrolka z wykresem (ale auto jeździ równo, nie kopci)...

na początek wymień jeszcze filtr paliwa (wyciągnij wszystko z pojemnika na filtr strzykawką) i powietrza (jak masz możliwość wydmuchaj kompresorem miejsce na filtr)...

a nie grzeje Ci się??? jak ciśnienie w oponach???
za duży obrazek

miner

Post autor: miner »

Maciek filtry powymieniane zarówno paliwa, oleju jak i powietrza - wymieniał mechanik. W oponach ciśnienie ok, autko temperaturę trzyma na połowie skali, czyli jak powinno być. Nie kopci, nie dusi się, śmiga ładnie - no nie ma się do czego przyczepić. Zrobie trochę kilometrów z wypiętym wężykiem z tego zaworu od ssania, może się wszystko uspokoi. Jade po części do UK to sobi ten zaworek przywiozę, bo za cholerę nie mogę tego znaleźć na allegro.

A właściwie prawidłowe ciśnienie w kangoorach to jakie? driver

pzdr

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

przy oponach:
- 165/70 R 13C -> 2,8 (przód) i 3,6 (tył)
- 165/70 R 13 -> 2,6 (przód) i 2,9 (tył)
- 165/70 R 14 -> 2,4 (przód) i 3,0 (tył)
za duży obrazek

malukam

Re: [Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie

Post autor: malukam »

witam :)

Mój kangur potrafi wciąnąć 10l zdziwko ..Już nie mam do niego siły,komp nie wskazuje żadnych błedów, parametry pompy wzorowe(lucas epic-elektroniczna),filtry powymieniane i nic wciaga paliwo jak nie wiem.Wtryski sprawdzane na "oko"i niby nie leją.pali na dotyk, nie kopci..Jedyne czego mogę się czepić to gdy pompuje paliwo gruszką przy filtrze, słychać świst w okolicach zaworu start/stop tak jakby powietrze schodziło.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Re: [Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie

Post autor: Maciek R4 »

spróbuj uszczelnić jakoś to świszczenie...być może, przy pompowaniu masz świszczenie, a przy jeździe się sączy/leje i dlatego takie spalanie...a czy przy pompowaniu gruszka robi się twarda?

mi przy moim spalaniu (jak pisałem wcześniej, okolice 6-7/100) delikatnie poci się pompa od spodu...
za duży obrazek

malukam

Re: [Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie

Post autor: malukam »

No właśnie gruszka nie robi sie twarda, też tak myślałem że skoro gdzieś powietrze ucieka to i ropa powinna się sączyć ale nic nie widać pompa sucha jak pieprz..może zawór stop o którym pisałem wcześniej nie trzyma już dobrze i puszcza paliwo dalej i z tąd ten świst...

malukam

Re: [Kangoo 1.9 D] - wysokie spalanie

Post autor: malukam »

skoro pompuje gruszką i po nasłuchaniu stetoskopem wyszło że śwista z pompy obok zaworu stop, to z kąd jak nie z układu paliwowego??

ODPOWIEDZ