Witam, zaczynam zabawę z nowym nabytkiem, niedawno kupiłem więc dopiero poznaję. Od jakiegoś czasu jest problem z odpalaniem, zauważyłem że wężyki przelewowe sa słabej kondycji a "za" pompą na powrocie do filtra zbiera się powietrze po dłuższym postoju. Samochód raczej ciężko odpalał. Wężyki zmienione na nowe. Podłączyłem pod Autocom a bo tylko to mam dostępne,pokazywał całą litanie błędów, po wykasowaniu, ponownym odpaleniu, przejecheniu kawałka. zostały dwa: df 37 włącznik świateł stop sygnał nie rzeczywisty, df131 spalanie w cylindrze no 2. wyciągnięty 2 wtrysk licząc od skrzyni biegów? dobrze prawda?
zawiozłem do sprawdzenia - moze stanął, powiedzieli że "go rozruszali", złożyłem, odpowietrzyłem, silnik chwile chodził równo po może minucie zaczął nie równo pracować i błądy pojawiły się ponownie. Dzisiaj wprowadziłem cudo do garażu, zmierzyłem kompresje : licząc od skrzyni biegów 28bar, 23bar, 29bar, 28bar. Kupiłem zestaw do przelewów, chwile odpaliłem, wygląda to tak:
https://naforum.zapodaj.net/d9d8dbbdcf04.jpg.html
jak zinterpretować wszystko?
Czy jest procedura standaryzacji pomiaru przelewów? żeby wywnioskować czy wszystkie do roboty, czy 3 leją i jeden niedomaga, czy 3 leją jeden ok, czy jeden niedomaga, 3 ok?
dla utrudnienia powiem że dzisiaj nie pokazuje się błąd z cylindra 2 tylko 4 driver
[Kangoo 1.5 DCI 2004] Wtryski?
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 17:00
- Renault: kangoo I
- Silnik: 1.5DCI
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: Kangoo 1.5 DCI 2004 - wtryski?
Po pomiarze ciśnień , wygląda że jeden cylinder nie domaga . Maksymalna różnica między cylindrami to 5 barów , więc jesteś na skraju. Standard to 25 barów. Można próbować czyścić wtryski bo w tamtych rocznikach były z nimi problemy a nikt nie wie czy były one wymieniane/regenerowane czy też nie . Świece wymieniałeś w związku z cięzkim paleniem na zimno ?
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 17:00
- Renault: kangoo I
- Silnik: 1.5DCI
Kangoo 1.5 DCI 2004 - wtryski?
Dzięki za szybką odpowiedź. Pytanie czy po odpowiednio zrobionym teście przelewowym idzie wywnioskować który wtrysk/wtryski ew nadają się do regeneracji/ wymiany żeby w koszty nie potrzebnie nie wchodzić? Czy z zasady robi się to kompletami? cry
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: Kangoo 1.5 DCI 2004 - wtryski?
W zasadzie robi się to kompletem , gdyż zrobisz jeden a np. za dwa miesiące padnie drugi , potem trzeci itd .... Podwójna robota , podwójny przestój auta , czas itd itd .
Nie wiadomo tez czy kiedyś nie był wymieniany jeden , dwa czy komplet ..
Turbo Diesel oszczędny jest , ale do pierwszej poważniejszej awarii awarii niestety .
Nie wiadomo tez czy kiedyś nie był wymieniany jeden , dwa czy komplet ..
Turbo Diesel oszczędny jest , ale do pierwszej poważniejszej awarii awarii niestety .
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6063
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Kangoo 1.5 DCI 2004] Wtryski?
Wtryski wtryskami, ale jeżeli już wtryski robisz to sprawdź też pompę paliwa. W tych modelach jest obiegowa opinia, że wtryski lecą i że to norma, jednak nie dzieje się to bez powodu. Słabej jakości paliwo powoduje zacieranie pompy paliwa i opiłki lecą do wtrysków. Stąd najpierw lecą wtryski. Może być tak, że je wyczyścisz lub zregenerujesz i po chwili znowu będzie ten sam problem, bo pompa dalej będzie walić opiłki.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 17:00
- Renault: kangoo I
- Silnik: 1.5DCI
[Kangoo 1.5 DCI 2004] Wtryski?
Czy żeby sprawdzić pompe rozumiem że trzeba ją wyciągać i też dać do "speca"?
Podobno jeżeli pompa leci to w teście przelewowym widać opiłki, a po wymianie wtrysków na nowe, dosłownie po przejechaniu paru metrów padają wtryski?
Udało mi się dostać inne wtryski praktycznie za darmo więc musiałem spróbować, dałem do sprawdzenia, niby są ok. ( tak wiem bronie się przed regeneracją - wiadomo chodzi o kase, ale jak będzie trzeba to trudno). założone, odpowietrzone, samochód chodzi równiutko, dymi troche na czarno przy przegazówce, zrobiłem trase około 140km, jest dość słaby do 100km/h idzie jako tako, powyżej wcale. błędów brak (poza czujnikiem stop, który próbuję zorganizować bo rozumiem ze padł i regenerować go nie ma co?)
Pytanie:
czy to mimo wszystko te wtryski?
Czy iść innym tropem?
Podobno jeżeli pompa leci to w teście przelewowym widać opiłki, a po wymianie wtrysków na nowe, dosłownie po przejechaniu paru metrów padają wtryski?
Udało mi się dostać inne wtryski praktycznie za darmo więc musiałem spróbować, dałem do sprawdzenia, niby są ok. ( tak wiem bronie się przed regeneracją - wiadomo chodzi o kase, ale jak będzie trzeba to trudno). założone, odpowietrzone, samochód chodzi równiutko, dymi troche na czarno przy przegazówce, zrobiłem trase około 140km, jest dość słaby do 100km/h idzie jako tako, powyżej wcale. błędów brak (poza czujnikiem stop, który próbuję zorganizować bo rozumiem ze padł i regenerować go nie ma co?)
Pytanie:
czy to mimo wszystko te wtryski?
Czy iść innym tropem?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Kangoo 1.5 DCI 2004] Wtryski?
Autocom miał byc przed kupnem a teraz będziesz płacił
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie