iparts></a>
<a href= francuskie

[megane I] auto nie odpala po całonocnym postoju

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
m-c-ool
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: czwartek, 19 sierpnia 2010, 23:02
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

[megane I] auto nie odpala po całonocnym postoju

Post autor: m-c-ool »

witam, mam problem z moją megi a mianowicie jak samochód stoi całą noc to jest problem żeby go zapalić a czasami zapala i gaśnie i jest amba . przed wczoraj miałem taką sytuację że samochód odpalił potem zgasł i tyle . odpalił za 5-6 razem i jak matka stwierdziła że z rury poszedł czarny dym jak z zajechane Diesla . Potem cały dzień luz wszystko Ok . dzisiaj było podobnie ale za pierwszym razem udało mi sie obroty utrzymać i było oki . jaka może byc przyczyna czegoś takiego ? w takim okresie jak teraz jest to mało przyjemne ;/
Ostatnio zmieniony środa, 1 grudnia 2010, 15:35 przez m-c-ool, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vargas
Weteran
Weteran
Posty: 1982
Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
Renault: Magane II phII Grand
Silnik: 1.6 16v
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: Vargas »

Autko posiada LPG? jeśli tak to czy odpalasz na PB czy odrazu na LPG?
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."

Awatar użytkownika
m-c-ool
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: czwartek, 19 sierpnia 2010, 23:02
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: m-c-ool »

ma LPG ale to jest sekwencja mam tak wyregulowany gaz że przy 31stopniach temp. dopiero przełącza się na gaz , także do tego czasu działa na benzynie , nawet jak jest silnik ciepły i się odpala to i tak na benzynie a przekroczenie obrotów powyżej 2000 powoduje przełączenie dopiero

i co to tylko tyle jeśli chodzi o pomoc , uważam że jest to poważny problem szczególnie w taką pogode

simon83

Post autor: simon83 »

Przyczyn może być wiele, a zacząłbym od sprawdzenia cewki/cewek, przewodów wysokiego napięcia (o ile ma, nie znam konstrukcji 1.4) i pompy paliwowej (choćby na słuch).

Awatar użytkownika
m-c-ool
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: czwartek, 19 sierpnia 2010, 23:02
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: m-c-ool »

cewki były sprawdzane i raczej są OKI , kabli wysokiego napięcia nie ma , swiece wymieniane jakieś 10-15 tyś km na bosha (platynowe elektrody czy coś takiego ) chyba że to one mu nie służą , w działaniu pompy nie zauważyłem nic dziwnego , olej i filtry wymienione nie całe 5 tyś km temu . zastanawiam się jeszcze bo czasem dzieje mi się cos takiego jak gdyby auto miało opóźnione załączanie ssania tzn. odpalam auto , odpala normalnie ale obroty spadają do 400-500 obrotów "dusi" się przez chwilę i dostaje nagle 1500 obrotów i za chwile spadają i utrzymuja się na poziomie 1100-1200 ( na zimnym silniku ) . Podejrzewam krokowiec możliwe to ? a i jeszcze cuś :D jak na auto które jeździ na gazie bardzo dużo bęzyny pali

marcokr1

Post autor: marcokr1 »

Witam
Miałem podobną sytuacje, przyczyną tego była instalacja gazowa która przepuszczała gaz do benzyny przy rozruchu. Miałem przejechane ok 30 tyś i reduktor do regeneracji i jak ręką odjął, teraz mam idealnie wolne obroty które się utrzymują i brak problemów przy rozruchu. A gaz niech ustawią na 10C,a nie na 31.
Pozdrawiam Marek

Awatar użytkownika
m-c-ool
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: czwartek, 19 sierpnia 2010, 23:02
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: m-c-ool »

ja mam przejechane na gazie dopiero 20k km , jakiś miesiąc temu był przegląd instalacji gazowej i wszystko podobno było ok

marcokr1

Post autor: marcokr1 »

Reduktora napewno nie rozbierali jak robili przegląd, ale spróbuj zamknąc dopływw gazu na butli aby był na samej benzynie i sam zobaczysz po dłuższym postoju jak jest.
W reduktorze jest trzpień (koszt ok 40 zl) z końcówką gumową co zamyka dopływ gazu jak jest już wyklepany bedzie puszczal gaz i jest wtedy problem.

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

U mnie było podobnie...
viewtopic.php?t=4079
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

Awatar użytkownika
m-c-ool
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: czwartek, 19 sierpnia 2010, 23:02
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: m-c-ool »

Snake pisze:U mnie było podobnie...
viewtopic.php?t=4079
tylko u mnie w 85% paliwa jest powyżej pół baku także dotankowanie paliwa nie wiem czy coś da spróbuje

marcokr1

Post autor: marcokr1 »

Witaj
Zamknij dopływ gazu na BUTLI ;) . Wypal gaz do końca z przewodów i zostaw go na benzynie do rana z zakręconą butlą. 99% pomoże, i rano zapali. To wina sworznia co zamyka gaz w reduktorze i on lekko puszcza i tym dłużnej postoi ma więcej gazu i mieszanka jest za bogata i nie chce palić.
W tym wypadku to nie wina benzyny. ;)

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

Nie chodziło mi że akurat to wina benzyny ale tam jest w wątku też parę innych podpowiedzi.
poza tym skąd mogłem wiedzieć że kolega ma 85% pół baku benzyny ;)
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

marcokr1

Post autor: marcokr1 »

Wiem wime w tamtym wątku też brałem udzial w pomocy. :D :D

Awatar użytkownika
m-c-ool
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: czwartek, 19 sierpnia 2010, 23:02
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: m-c-ool »

dobra jak zamknąć butlę bo nigdy tego nie robiłem także jakieś info plis :D
sprawdze i dam znać co i jak

no wiec tak zakrecilem sprawdzilem niestety tylko na cieplym silniku i poprawa mala bo mala ale byla zobaczymy na zimnym

tylko jedna rzecz mnie martwi , mianowicie spalanie benzyny , dla próby wyjeździłem paliwo do rezerwy ( do zapalenia kontrolki na prostym ) zatankowałem 10 litrów i po przejechaniu około 800-900km (na gazie , benzyna tylko do odpalenia i osiagniecia temp. 30stopni) znów sie oświeciła rezerwa , martwi mnie to bo tak nie było . czy może być walnięta sonda ( przejechane prawie 100k km ) nie wiem czy ma to znaczenie ale jakieś 22-25k km na gazie

simon83

Post autor: simon83 »

m-c-ool pisze:benzyna tylko do odpalenia i osiagniecia temp. 30stopni
Jak dla mnie nic nadzwyczajnego. Spalanie średnie przy rozruchu w takich temperaturach i jeździe do minimalnego rozgrzania silnika (wspomniane 30 stopni), a więc non stop na ssaniu, przy zwiększonych obrotach jałowych spokojnie może osiągnąć wartości 10-15 l/100km w zależności od tego czy trasę tę pokonujesz w mieście, czy wyjeżdżasz od razu na trasę. Latem czas rozgrzania trwa krócej, ale przy obecnych temperaturach wydaje mi się to normalne.

ODPOWIEDZ