iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane II'06 1.9 dci] Coś rzęzi w silniku w rejonie pasków

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
bazi22
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 221
Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
Renault: Clio IV
Silnik: TCe 90
Lokalizacja: Słupsk

[Megane II'06 1.9 dci] Coś rzęzi w silniku w rejonie pasków

Post autor: bazi22 »

Dzisiaj "zdiagnozowałem" w swojej Megi dziwne metaliczne rzężenie w silniku. Ze wzrostem obrotów hałas rośnie. Po usłuchaniu silnika na wolnych obrotach wydaje mi się że hałas dochodzi ze strony osprzętu.

Czy to możliwe, że to rolka alternatora? Rozrząd (z rolkami), pasek akcesoriów, pompa wodna były wymieniane 13kkm temu.

Czy do sprawdzenia mogę zdjąć pasek napędu akcesoriów i uruchomić silnik bez obawy o jakieś szkody dla silinika?
Bartek

Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90

Baron

Post autor: Baron »

Częsta przypadłość. Koło pasowe alternatora ze sprzęgiełkiem. Sam miałem z tym problem i musiałem wymienić w 1.9dCi. Później wiele razy spotkałem ten problem na forach w tym silniku...

bazi22
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 221
Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
Renault: Clio IV
Silnik: TCe 90
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: bazi22 »

No i własnie w trasie, w szczerym polu rolka alternatora się skończyła. Stuki, odrobina dymu. Na dzisiaj koniec jazdy. Całe szczęście ze mam assistance wykupione.

EDIT:
Okazało się, że to nie rolka alternatora, ale rolka napinacza paska akcesoriów. Do wymiany napinacz i pasek cry

[ Komentarz dodany przez: G-Boy: 2010-10-11, 17:45 ]
Ech....rolka paska..rolka paska...chwila - nasze paski sa bez rolek :P A na powaznie.. badz tak miły i edytuj na przyszlosc posta pisanego krocej niz 24h po swoim poprzednim poscie w temacie, aby niepotrzebnie postow nie nabijac ;) (korzystaj z funkcji ZMIEN)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 11 października 2010, 16:45 przez bazi22, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartek

Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90

dareczek730

Post autor: dareczek730 »

Dlatego dobrzy mechanicy wymieniają wszystkie rolki i paski chyba że klient sobie inaczej zyczy.koszty większe ale potem spokój.
A jak pasek strzela to póżniej robią się różne szkody.

bazi22
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 221
Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
Renault: Clio IV
Silnik: TCe 90
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: bazi22 »

No i właśnie dlatego dzisiaj idę zapytać mechanik, który robił rozrząd, dlaczego nie wymienił wszystkich rolek, skoro zlecenie brzmiało - wymienić paski oraz rolki, pompę wodną .....
Bartek

Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90

ODPOWIEDZ