Ostatnio przebywam we Wrocławiu, i na wszechobecnym tu "starożytnym" bruku zaczęło mi coś stukać ostro w okolicach schowka pasażera podczas jazdy po nierównościach. Odgłos jakby plastik uderzał o coś twardego.
Jako że zza schowka (a dokładniej z pomiędzy schowka a przegrody przedniej) zaczęła wysuwać się coś jakby mata wygłuszająca (generalnie w kształcie trapezu, tak na szerokość schowka) z jednej strony czarna, z drugiej nie wykończona. Gdy ja wsunąłem nieco wyżej (teraz nie wystaje) to stuki zmniejszyły swoją głośność.
Wynika z tego, że gdzieś na tym bruku musiało mi "wytrząść" to materiał wygłuszający.
W związku z tym moje pytanie do znawców - Gdzie ten materiał powinien być prawidłowo umieszczony?
Między schowkiem a przegrodą przednią (pionowo) czy też może niejako na schowku (poziomo) między schowkiem a górną częścią konsoli (niejako pod obudową poduszki pasażera).
I jak zdemontować schowek pasażera? Widzę śruby mocujące we schowku - są jeszcze inne? Lub jakieś zatrzaski?
[Megane II'06 1.9 dci] Stuki z okolic schowka pasażera
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 221
- Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
- Renault: Clio IV
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Słupsk
[Megane II'06 1.9 dci] Stuki z okolic schowka pasażera
Bartek
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 221
- Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
- Renault: Clio IV
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Słupsk
Zdemontowanie schowka i poprawienie tej wykładziny rozwiązało problem. Dodatkowo na górze i przedniej ścianie schowka nakleiłem 2mm matę wygłuszającą, która dodatkowo myślę wytłumi ewentualne luzy.
Sam demontaż schowka jest dziecinnie prosty - 4 wkręty w schowku (jeden pod zaślepką) i dwa za boczną osłoną konsoli (tą z wyłącznikiem poduszki pasażera).
Sam demontaż schowka jest dziecinnie prosty - 4 wkręty w schowku (jeden pod zaślepką) i dwa za boczną osłoną konsoli (tą z wyłącznikiem poduszki pasażera).
Bartek
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
- Lokalizacja: DC
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 221
- Rejestracja: niedziela, 14 marca 2010, 17:27
- Renault: Clio IV
- Silnik: TCe 90
- Lokalizacja: Słupsk
Między schowkiem a przegrodą silnika jest wykładzina. Ponieważ schowek nie jest pasowany zbyt ściśle, jak schowek zaczął pracować na nierównościach, powolutku wysuwała się w dół. I nagle podczas jazdy po dziurach schowek zaczął telepać o przegrodę. Wystarczyło poprawić tą wykładzinę i stuki znikły.
U mnie stukało tylko podczas jazdy po nierównościach, to raczej nie przy jednej dziurze, garbie lecz kilka na krótkim odcinku.
U mnie stukało tylko podczas jazdy po nierównościach, to raczej nie przy jednej dziurze, garbie lecz kilka na krótkim odcinku.
Bartek
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
Peugeot 308 SW 2.0 HDi
Renault Clio IV TCe 90
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: niedziela, 25 maja 2008, 21:47
- Lokalizacja: DC