iparts></a>
<a href= francuskie

[Renault Megane 97r.] Problem z rozruchem, i skaczące obroty

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
stachum

[Renault Megane 97r.] Problem z rozruchem, i skaczące obroty

Post autor: stachum »

[Megane 97.]- problem z rozruchem, i skaczące obroty.
Witam wszystkich,
Sporo szukałem na forum i nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje problemy, jeżeli przeoczyłem to dajcie linka.
Problem mój jest następujący:
Rano silnik odpala bez zarzutu, na dotyk, po rozgrzaniu silnika i przełączeniu w LPG jedzie dobrze, ale gdy zatrzymam się i zgaszę silnik to ponowne jego uruchomienie jest trudne. BArdzo trzeba "pomielić" żeby zaskoczył i od razu lekko dogazować żeby nie zgasł. Obroty też dziwne, dzisiaj na jałowym biegu były na poziomie 1700-1900??? Dławi się też na 2 biegu, od 1200- 2000 obrotów, na innych nie. Czasami obroty są za niskie, ledwo "pierdzi". O co tu chodzi czy to jest jeden problem czy szereg innych. Rozruch to może być pompka paliwa, ale jeśli tak to czemu rano pali od razu? Do obrotów hipotezy nie mam. Proszę o pomoc. Dziękuję.
Renault Megane Classic I, 1997r., 2.0 + LPG
Ostatnio zmieniony wtorek, 14 września 2010, 14:40 przez stachum, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rufus
Oklejony
Oklejony
Posty: 850
Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
Renault: Renault Latitude
Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Rufus »

A może czujnik położenia wału nawala?
Albo zapłon źle ustawiony - na zimnym zapali, bo ssanie działa, na ciepłym już nie, bo w nieodpowiednim momencie wtrysk jest podawany.
Tak tylko domniemam - bo jeżdżę tylko dieslami.
Pozdrawiam
Rufus

KIKUR
http://latitudekp.pl

yari

Post autor: yari »

czujni polozenia przepustnicy? (wydaje mi sie, ze w tym silniku jest ten paent, ale moge sie mylic, pod komputer podpiales sie?)

stachum

Post autor: stachum »

Rufus: Czujnik położenia wału, też tak myśle. Źle ustawiony zapłon, zawsze było dobrze, tylko ostatnio się popierdzieliło, a nic nie robione było w niej. Kto wie, może i to.

Yaro: Czujnik przepustnicy też mam na liście, a pod kompem nie była, z tego co czytam mało komu z podobnymi problemami cokolwiek wykazało. Warto spróbować.

stachum

Post autor: stachum »

Sprawdziłem czujnik położenia wału, oczyściłem i dalej nic, komputer też nic nie wykazał ma ktoś jeszcze jakieś pomysły???

andrzej27r
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 275
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
Renault: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 V
Kontakt:

Post autor: andrzej27r »

za obroty na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy ,jeśli się przycina bo jest brudny to obroty będą skakać ,a nawet może dochodzić do tego,że auto będzie gasnąć . Druga sprawa ,trzeba sprawdzić ,czy nie dochodzi ''lewe''powietrze'' .

stachum

Post autor: stachum »

Właśnie wyczyściłem silniczek, i jest trochę lepiej. Wcześniej obroty skakały na 1500-1900, teraz na 1000-1250 ale dalej coś nie tak. Sprawdzam wężyk łączący czujnik podciśnienia z kolektorem ssącym. Podobno jedną z przyczyn może być właśnie czujnik podciśnienia, mój ma połamany jeden bolec mocujący o podstawy i jest luźny, nie wiem czy to możę mieć jakiś wpływ na mój problem.

andrzej27r
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 275
Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
Renault: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 V
Kontakt:

Post autor: andrzej27r »

jak jest lepiej to przyczyny upatrywałbym w krokowcu , nowy silniczek to jakieś 70 zł :/ ,możesz jeszcze silniczek spryskać WD ,być może jeszcze coś w nim się blokuje . Co do MAP sensora ,jakby był uszkodzony zapalała by się kontrolka z zygzakiem ,połączenie wężyka do niego musi być szczelne ,a sam wężyk w sumie lubi popękać ,można go zastąpić obojętnie jakim wężykiem,byle średnica wewnątrzna pasowała
PS MAP sensor pasuje od daewoo :D i jest tańszy

stachum

Post autor: stachum »

Wczoraj wymieniłem jedną z cewek, bo jak się jej przyjrzałem to było widać, że jest ona inna niż oryginalna i do tego była jakaś duża i tylko na jednej śrubie się trzymała. Kupiłem oryginalną i jak na razie wszystko działa pali na dotyk, obroty też się uregulowały, także jestem dobrej myśli. Mój mechanik powiedział, żebym pare dni pojeździł i zobaczył czy coś się zmieni. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

Proszę o zamknięcie tematu. viva

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

Kolego cewki najlepiej zmienić wszystkie 4 a nie tylko 1 :/
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

stachum

Post autor: stachum »

Tam są tylko 2, każda na 2 gary, masz takie samo auto jak ja...

Awatar użytkownika
Snake
Moderator
Moderator
Posty: 4156
Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
Renault: Lala 3
Silnik: 2.0 dci
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Snake »

Kurde sory,zakręciłem się.Myślałem że pisałeś o świecy woot
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...

yari

Post autor: yari »

Snake pisze:Kolego cewki najlepiej zmienić wszystkie 4 a nie tylko 1
no jak tak zrobilem, to pod 3miesiacach dwie z nich padly ;)

ODPOWIEDZ