[Renault Megane 97r.] Problem z rozruchem, i skaczące obroty
Moderator: Grupa Moderatorów
[Renault Megane 97r.] Problem z rozruchem, i skaczące obroty
[Megane 97.]- problem z rozruchem, i skaczące obroty.
Witam wszystkich,
Sporo szukałem na forum i nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje problemy, jeżeli przeoczyłem to dajcie linka.
Problem mój jest następujący:
Rano silnik odpala bez zarzutu, na dotyk, po rozgrzaniu silnika i przełączeniu w LPG jedzie dobrze, ale gdy zatrzymam się i zgaszę silnik to ponowne jego uruchomienie jest trudne. BArdzo trzeba "pomielić" żeby zaskoczył i od razu lekko dogazować żeby nie zgasł. Obroty też dziwne, dzisiaj na jałowym biegu były na poziomie 1700-1900??? Dławi się też na 2 biegu, od 1200- 2000 obrotów, na innych nie. Czasami obroty są za niskie, ledwo "pierdzi". O co tu chodzi czy to jest jeden problem czy szereg innych. Rozruch to może być pompka paliwa, ale jeśli tak to czemu rano pali od razu? Do obrotów hipotezy nie mam. Proszę o pomoc. Dziękuję.
Renault Megane Classic I, 1997r., 2.0 + LPG
Witam wszystkich,
Sporo szukałem na forum i nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje problemy, jeżeli przeoczyłem to dajcie linka.
Problem mój jest następujący:
Rano silnik odpala bez zarzutu, na dotyk, po rozgrzaniu silnika i przełączeniu w LPG jedzie dobrze, ale gdy zatrzymam się i zgaszę silnik to ponowne jego uruchomienie jest trudne. BArdzo trzeba "pomielić" żeby zaskoczył i od razu lekko dogazować żeby nie zgasł. Obroty też dziwne, dzisiaj na jałowym biegu były na poziomie 1700-1900??? Dławi się też na 2 biegu, od 1200- 2000 obrotów, na innych nie. Czasami obroty są za niskie, ledwo "pierdzi". O co tu chodzi czy to jest jeden problem czy szereg innych. Rozruch to może być pompka paliwa, ale jeśli tak to czemu rano pali od razu? Do obrotów hipotezy nie mam. Proszę o pomoc. Dziękuję.
Renault Megane Classic I, 1997r., 2.0 + LPG
Ostatnio zmieniony wtorek, 14 września 2010, 14:40 przez stachum, łącznie zmieniany 2 razy.
- Rufus
- Oklejony
- Posty: 850
- Rejestracja: poniedziałek, 9 czerwca 2008, 13:05
- Renault: Renault Latitude
- Silnik: M9R 2.0 DCI 205 KM
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Rufus: Czujnik położenia wału, też tak myśle. Źle ustawiony zapłon, zawsze było dobrze, tylko ostatnio się popierdzieliło, a nic nie robione było w niej. Kto wie, może i to.
Yaro: Czujnik przepustnicy też mam na liście, a pod kompem nie była, z tego co czytam mało komu z podobnymi problemami cokolwiek wykazało. Warto spróbować.
Yaro: Czujnik przepustnicy też mam na liście, a pod kompem nie była, z tego co czytam mało komu z podobnymi problemami cokolwiek wykazało. Warto spróbować.
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt:
Właśnie wyczyściłem silniczek, i jest trochę lepiej. Wcześniej obroty skakały na 1500-1900, teraz na 1000-1250 ale dalej coś nie tak. Sprawdzam wężyk łączący czujnik podciśnienia z kolektorem ssącym. Podobno jedną z przyczyn może być właśnie czujnik podciśnienia, mój ma połamany jeden bolec mocujący o podstawy i jest luźny, nie wiem czy to możę mieć jakiś wpływ na mój problem.
-
- Forumowicz
- Posty: 275
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2010, 17:24
- Renault: Grand Scenic
- Silnik: 1.6 16 V
- Kontakt:
jak jest lepiej to przyczyny upatrywałbym w krokowcu , nowy silniczek to jakieś 70 zł ,możesz jeszcze silniczek spryskać WD ,być może jeszcze coś w nim się blokuje . Co do MAP sensora ,jakby był uszkodzony zapalała by się kontrolka z zygzakiem ,połączenie wężyka do niego musi być szczelne ,a sam wężyk w sumie lubi popękać ,można go zastąpić obojętnie jakim wężykiem,byle średnica wewnątrzna pasowała
PS MAP sensor pasuje od daewoo i jest tańszy
PS MAP sensor pasuje od daewoo i jest tańszy
Wczoraj wymieniłem jedną z cewek, bo jak się jej przyjrzałem to było widać, że jest ona inna niż oryginalna i do tego była jakaś duża i tylko na jednej śrubie się trzymała. Kupiłem oryginalną i jak na razie wszystko działa pali na dotyk, obroty też się uregulowały, także jestem dobrej myśli. Mój mechanik powiedział, żebym pare dni pojeździł i zobaczył czy coś się zmieni. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
Proszę o zamknięcie tematu. viva
Proszę o zamknięcie tematu. viva
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt: