Witam wszystkich!!!
W mojej Megane 1.4 1999r.(jak w profilu) parę dni temu obrotomierz zaczął wariować. Jak silnik chodzi na wolnych to wskazówka całkiem leży, jak depne gazu to podskoczy na jakieś 3000 obr. Kiedy to się zaczęło to przez jakieś 2 dni nie działał wcale, później raptem zaczął działać normalnie, ale długo to nie potrwało. Przez dłuższy czas(jakieś 2 tygodnie) nie ruszał się. Przeglądałem już forum ale nie znalazłem niczego co by rozwiązało problem. Wczoraj sprawdziłem kostki do zegarów, popsikałem kontakt sprayem, to samo zrobiłem ze złączem wielostykowym komputera. Po tych operacjach zaczął się ruszać, ale jakoś dziwnie. Na wolnych wskazówka opadła na 500 obr, na wyższych niby było w miarę ok. Ale przy schodzeniu lub wchodzeniu na obroty w granicach od 1000 do 2500 wskazówka tak jakby schodkowała, nie podnośiła/opuszczała się płynnie.
Niestety długo on nie podziałał... Dzisiaj rano jeszcze jakoś działał, ale wskazywał złe wartości, a później wskazówka opadła całkiem na dół i już tak została.
Kończą mi się już pomysły i nie wiem co z tym zrobić. Gdzie jeszcze można coś posprawdzać???
Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi / pomysły co tu może być nie tak.
[Megane I ph II 99r]Obrotomierz przestał dzaiłać.
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: czwartek, 24 czerwca 2010, 16:21
- Renault: Megane I phII
- Silnik: E7J 626 1.4 8V
- Lokalizacja: Warszawa
[Megane I ph II 99r]Obrotomierz przestał dzaiłać.
Ostatnio zmieniony czwartek, 24 czerwca 2010, 19:29 przez Barył, łącznie zmieniany 1 raz.
- TomaszB
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: poniedziałek, 2 lutego 2009, 10:07
- Renault: Megane i Scenic
- Silnik: 1.6_16V i 2.0_dCi
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: czwartek, 24 czerwca 2010, 16:21
- Renault: Megane I phII
- Silnik: E7J 626 1.4 8V
- Lokalizacja: Warszawa
- TomaszB
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: poniedziałek, 2 lutego 2009, 10:07
- Renault: Megane i Scenic
- Silnik: 1.6_16V i 2.0_dCi
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: czwartek, 24 czerwca 2010, 16:21
- Renault: Megane I phII
- Silnik: E7J 626 1.4 8V
- Lokalizacja: Warszawa
TomaszB W mojej wersji nie mam przycisku od komputera.
Wczoraj po raz kolejny rozebrałem deskę i dostałem się do licznika. Rozebrałem licznik z myślą że może w środku coś nie łączy. Ale nic nie znalazłem... Odłączyłem złącze od komputera, ponownie je wyczyściłem. Po tym obrotomierz zaczął się podnosić, ale długo to nie trwało. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już się nie podniósł...
Podłączył bym go na krótko kawałkiem kabla prosto z komputera, by sprawdzić czy to nie wina przewodów, ale nie wiem który pin wychodzi na obrotomierz...
Znalazłem specyfikację mojego silnika i ECU.
Tak wygląda moje złącze ECU
Złącze ECU
Wydaje mi się że to pin 70 wychodzi na obrotomierz bo nic innego mi tu nie pasuje, ale nie jestem pewien.
A tu jeszcze schemat i opis
Schemat cz.1
Schemat cz.2
Opis do schematu
Wczoraj po raz kolejny rozebrałem deskę i dostałem się do licznika. Rozebrałem licznik z myślą że może w środku coś nie łączy. Ale nic nie znalazłem... Odłączyłem złącze od komputera, ponownie je wyczyściłem. Po tym obrotomierz zaczął się podnosić, ale długo to nie trwało. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już się nie podniósł...
Podłączył bym go na krótko kawałkiem kabla prosto z komputera, by sprawdzić czy to nie wina przewodów, ale nie wiem który pin wychodzi na obrotomierz...
Znalazłem specyfikację mojego silnika i ECU.
Tak wygląda moje złącze ECU
Złącze ECU
Wydaje mi się że to pin 70 wychodzi na obrotomierz bo nic innego mi tu nie pasuje, ale nie jestem pewien.
A tu jeszcze schemat i opis
Schemat cz.1
Schemat cz.2
Opis do schematu
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: czwartek, 24 czerwca 2010, 16:21
- Renault: Megane I phII
- Silnik: E7J 626 1.4 8V
- Lokalizacja: Warszawa
W weekend podłączyłem oddzielnym kablem obrotomierz z komputerem na krótko. Niestety nic to nie dało... Sprawdziłem też przewodność instalacji, jest ok. Tak więc można wykluczyć przegnicie kabli, brak styków na złączach itp.
Obrotomierz dalej zachowuje się dziwnie. Teraz co prawda się rusza, ale pokazuje za wysokie lub za niskie wskazania....
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak????
Bo mi już tylko przychodzi na myśl że to zegary mogą być wadliwe, a dokładnie silniczek obrotka, albo komputer daje zły sygnał....
Oscyloskopu nie mam to nie sprawdzę jaki sygnał ECU podaje, jedynie zmierzyłem napięcie na wyjściu złącza z komputera do obrotomierza i było ok 9.86V.
To właściwe napięcie, czy za małe???
Wie ktoś może???
Obrotomierz dalej zachowuje się dziwnie. Teraz co prawda się rusza, ale pokazuje za wysokie lub za niskie wskazania....
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak????
Bo mi już tylko przychodzi na myśl że to zegary mogą być wadliwe, a dokładnie silniczek obrotka, albo komputer daje zły sygnał....
Oscyloskopu nie mam to nie sprawdzę jaki sygnał ECU podaje, jedynie zmierzyłem napięcie na wyjściu złącza z komputera do obrotomierza i było ok 9.86V.
To właściwe napięcie, czy za małe???
Wie ktoś może???