iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane I ph II 99r]Obrotomierz przestał dzaiłać.

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Barył
Bywalec
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: czwartek, 24 czerwca 2010, 16:21
Renault: Megane I phII
Silnik: E7J 626 1.4 8V
Lokalizacja: Warszawa

[Megane I ph II 99r]Obrotomierz przestał dzaiłać.

Post autor: Barył »

Witam wszystkich!!!

W mojej Megane 1.4 1999r.(jak w profilu) parę dni temu obrotomierz zaczął wariować. Jak silnik chodzi na wolnych to wskazówka całkiem leży, jak depne gazu to podskoczy na jakieś 3000 obr. Kiedy to się zaczęło to przez jakieś 2 dni nie działał wcale, później raptem zaczął działać normalnie, ale długo to nie potrwało. Przez dłuższy czas(jakieś 2 tygodnie) nie ruszał się. Przeglądałem już forum ale nie znalazłem niczego co by rozwiązało problem. Wczoraj sprawdziłem kostki do zegarów, popsikałem kontakt sprayem, to samo zrobiłem ze złączem wielostykowym komputera. Po tych operacjach zaczął się ruszać, ale jakoś dziwnie. Na wolnych wskazówka opadła na 500 obr, na wyższych niby było w miarę ok. Ale przy schodzeniu lub wchodzeniu na obroty w granicach od 1000 do 2500 wskazówka tak jakby schodkowała, nie podnośiła/opuszczała się płynnie.
Niestety długo on nie podziałał... Dzisiaj rano jeszcze jakoś działał, ale wskazywał złe wartości, a później wskazówka opadła całkiem na dół i już tak została.

Kończą mi się już pomysły i nie wiem co z tym zrobić. Gdzie jeszcze można coś posprawdzać???

Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi / pomysły co tu może być nie tak.
Ostatnio zmieniony czwartek, 24 czerwca 2010, 19:29 przez Barył, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
TomaszB
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: poniedziałek, 2 lutego 2009, 10:07
Renault: Megane i Scenic
Silnik: 1.6_16V i 2.0_dCi
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: TomaszB »

Zrób test zegarów, zobaczysz wtedy czy wskazówka chodzi płynnie. Jeśli nie to masz prawdopodobnie silniczek do wymiany.

Barył
Bywalec
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: czwartek, 24 czerwca 2010, 16:21
Renault: Megane I phII
Silnik: E7J 626 1.4 8V
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Barył »

Jak mam to zrobić??

Ale ona powyżej 2000 obr. chodzi płynnie. Tylko poniżej tak trochę ze dwa, trzy razy przy spadku schodkuje. Tak że ogólnie to moim zdaniem silniczek jest ok. Raczej gdzieś sygnał do niego nie dociera, tylko nie wiem gdzie.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
TomaszB
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: poniedziałek, 2 lutego 2009, 10:07
Renault: Megane i Scenic
Silnik: 1.6_16V i 2.0_dCi
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: TomaszB »

Wciśnij przycisk od komputera i trzymając wciśnięty włącz zapłon, zegary przejdą w tryb testowy.

P_r_z_e_m_o

Post autor: P_r_z_e_m_o »

Możliwe, że przegniły przewody sygnałowe od złącza ECU do licznika. Już o takim przypadku czytałem.

Barył
Bywalec
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: czwartek, 24 czerwca 2010, 16:21
Renault: Megane I phII
Silnik: E7J 626 1.4 8V
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Barył »

TomaszB W mojej wersji nie mam przycisku od komputera.

Wczoraj po raz kolejny rozebrałem deskę i dostałem się do licznika. Rozebrałem licznik z myślą że może w środku coś nie łączy. Ale nic nie znalazłem... Odłączyłem złącze od komputera, ponownie je wyczyściłem. Po tym obrotomierz zaczął się podnosić, ale długo to nie trwało. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już się nie podniósł...

Podłączył bym go na krótko kawałkiem kabla prosto z komputera, by sprawdzić czy to nie wina przewodów, ale nie wiem który pin wychodzi na obrotomierz...

Znalazłem specyfikację mojego silnika i ECU.

Tak wygląda moje złącze ECU

Złącze ECU

Wydaje mi się że to pin 70 wychodzi na obrotomierz bo nic innego mi tu nie pasuje, ale nie jestem pewien.
A tu jeszcze schemat i opis
Schemat cz.1
Schemat cz.2
Opis do schematu
Obrazek

Obrazek

Barył
Bywalec
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: czwartek, 24 czerwca 2010, 16:21
Renault: Megane I phII
Silnik: E7J 626 1.4 8V
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Barył »

W weekend podłączyłem oddzielnym kablem obrotomierz z komputerem na krótko. Niestety nic to nie dało... Sprawdziłem też przewodność instalacji, jest ok. Tak więc można wykluczyć przegnicie kabli, brak styków na złączach itp.
Obrotomierz dalej zachowuje się dziwnie. Teraz co prawda się rusza, ale pokazuje za wysokie lub za niskie wskazania....

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak????

Bo mi już tylko przychodzi na myśl że to zegary mogą być wadliwe, a dokładnie silniczek obrotka, albo komputer daje zły sygnał....
Oscyloskopu nie mam to nie sprawdzę jaki sygnał ECU podaje, jedynie zmierzyłem napięcie na wyjściu złącza z komputera do obrotomierza i było ok 9.86V.

To właściwe napięcie, czy za małe???
Wie ktoś może???
Obrazek

Obrazek

P_r_z_e_m_o

Post autor: P_r_z_e_m_o »

Pozostaje jeszcze uszkodzenie silniczka w samych zegarach. Na pewno gdzieś był manual jak to naprawić? O ile dobrze pamiętam to coś tam było z jakąś zębatką.

ODPOWIEDZ