[Megane 1,6 8V] Wymiana uszczelki głowicy
Moderator: Grupa Moderatorów
- Vargas
- Weteran
- Posty: 1982
- Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
- Renault: Magane II phII Grand
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
[Megane 1,6 8V] Wymiana uszczelki głowicy
Jutro wymieniam uszczelkę z pod głowicy i mam pytanie, a mianowicie na co zwrócić uwagę przy wymianie?
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."
- Vargas
- Weteran
- Posty: 1982
- Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
- Renault: Magane II phII Grand
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
-
- Moderator
- Posty: 3605
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
- Renault: Espace 4 lift
- Silnik: 2.0dCi automat
- Lokalizacja: Łódź
A ja slyszalem ze jak zakladamy glowice po wymianie uszczelki to po jakims czasie od montażu głowicy trzeba dokrecic jeszcze sruby ??
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
- Vargas
- Weteran
- Posty: 1982
- Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
- Renault: Magane II phII Grand
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
Co do śrób to będę przykręcał tymi samymi. Myślę że nie powinno być aż tak źle.
Mariusz a ja słyszałem że trzeba śruby dokrecić ale od pokrywy zaworów. Dziś splanowałem głowice tzn. dałem do fachowca, myślałem że to majątek bedzie mnie kosztował ale nie było tak źle.
Mariusz a ja słyszałem że trzeba śruby dokrecić ale od pokrywy zaworów. Dziś splanowałem głowice tzn. dałem do fachowca, myślałem że to majątek bedzie mnie kosztował ale nie było tak źle.
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."
kolejnosc zakrecania srub jest pokazana na opakowaniu uszczelki, albo musisz kupic ksiazke o naprawach silnika. sam zmienialem glovice, uszczelki i robilem inne naprawy z silnikiem, wiec moge z pewnoscia powiedziec, ze kolejnosz jest bardzo wazna, to raz, po drugie bez klucza dynamometrycznego, no ten co ma regulacje mocy, nie ma co nawet zaczynac. takze zlamalem kilka srub. wybrac ich z glowicy jest baaaardzo duzy problem. wedlug instrukcji sruby musza byc nowe.
- xXZENXx
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: sobota, 19 grudnia 2009, 14:29
- Renault: R19 SCENIC1 i 2
- Silnik: 1_7 1_6 1_9 dci
- Lokalizacja: LESZNO WLKP
- Kontakt:
mam propozycje zrób manuala
i opisz co i jak zrobiłeś fajnie by było jak byś jeszcze wsadził kosztorys ile i co cie kosztowało
może znajdą się odważni którzy pójdą w twoje ślady
i opisz co i jak zrobiłeś fajnie by było jak byś jeszcze wsadził kosztorys ile i co cie kosztowało
może znajdą się odważni którzy pójdą w twoje ślady
w czym jesteś tym się stajesz
jak sie kasa znajdzie to....
http://www.youtube.com/watch?v=g-NopML2 ... re=related
jak sie kasa znajdzie to....
http://www.youtube.com/watch?v=g-NopML2 ... re=related
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
ja znam taką kolejność dokręcania śrub głowicy...do tego po ok. 1000 km trzeba sprawdzić ponownie dokręcenie śrub...o nowych śrubach nie słyszałem, ale przed wkręceniem leżały w ropie przez noc i potem zostały wyczyszczone szczotką drucianą i zakropione olejem (tak mi radził mechanik pod okiem którego robiłem, ale co szkoła to inna nauka)
za duży obrazek
-
- Moderator
- Posty: 3605
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
- Renault: Espace 4 lift
- Silnik: 2.0dCi automat
- Lokalizacja: Łódź
- Vargas
- Weteran
- Posty: 1982
- Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
- Renault: Magane II phII Grand
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
- cyklista
- KLUBOWICZ
- Posty: 1304
- Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
- Renault: Scenic 1-ph2
- Silnik: 1,6 -16v
- Lokalizacja: Ł ó d z k i e
- Vargas
- Weteran
- Posty: 1982
- Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
- Renault: Magane II phII Grand
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
jeżeli mogę się wtrącić to dodam że jednak powinno się zastosować nowe szpilki bo stare są wyciągnięte na ogół jest różnica ok 3mm, też sam ściągałem i zauważyłem to właśnie, dokręcać trzeba naprzemiennie żeby głowica równo siadała całą płaszczyzną i napewno potem już nie trzeba dokręcać (wierutna bzdura),
Dobrze jest jak na nowej uszczelce podsmarujesz sobie lepiej silikonem kanał olejowy ten od przodu silnika to nie będzie olej podciekał (a to zawsze cieknie)
Jeszcze raz szpilki nie są drogie bo kosztują ok 5zł sztuka i jest ich chyba raptem 10,ale naprawdę warto dać nowe jeżeli potem chcemy uniknąć wypaczenia głowicy (skrzywienia powierzchni) i przedmuchów
Dobrze jest jak na nowej uszczelce podsmarujesz sobie lepiej silikonem kanał olejowy ten od przodu silnika to nie będzie olej podciekał (a to zawsze cieknie)
Jeszcze raz szpilki nie są drogie bo kosztują ok 5zł sztuka i jest ich chyba raptem 10,ale naprawdę warto dać nowe jeżeli potem chcemy uniknąć wypaczenia głowicy (skrzywienia powierzchni) i przedmuchów