iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane 1,6 8V] Wymiana uszczelki głowicy

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
Vargas
Weteran
Weteran
Posty: 1982
Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
Renault: Magane II phII Grand
Silnik: 1.6 16v
Lokalizacja: Wąbrzeźno

[Megane 1,6 8V] Wymiana uszczelki głowicy

Post autor: Vargas »

Jutro wymieniam uszczelkę z pod głowicy i mam pytanie, a mianowicie na co zwrócić uwagę przy wymianie?
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."

blondas
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1316
Rejestracja: środa, 28 maja 2008, 22:48
Renault: Renault 19
Silnik: 1,8
Lokalizacja: kocialin

Post autor: blondas »

sam wymieniasz czy poprostu zlecasz?
Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału. J.Clarkson

Awatar użytkownika
Vargas
Weteran
Weteran
Posty: 1982
Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
Renault: Magane II phII Grand
Silnik: 1.6 16v
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: Vargas »

Sam wymieniam. Właśnie zdjełem głowicę i uszczelka była troche porechatana.
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

robiłem to 2 razy pod okiem mechanika w swoim dawnym aucie i kazał uważać na to jak przykręcać samą głowicę (mówił, żeby na przemian od środkowych śrub zacząć i iść zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
za duży obrazek

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Maciek R4 pisze:żeby na przemian od środkowych śrub zacząć
Nie wiem ile w tym prawdy, ale slyszalem kiedys opinie zeby dwa razy tych samych srub nie uzywac tylko nowe zalozyc. Prawda to?

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

A ja slyszalem ze jak zakladamy glowice po wymianie uszczelki to po jakims czasie od montażu głowicy trzeba dokrecic jeszcze sruby ??
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

Awatar użytkownika
Vargas
Weteran
Weteran
Posty: 1982
Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
Renault: Magane II phII Grand
Silnik: 1.6 16v
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: Vargas »

Co do śrób to będę przykręcał tymi samymi. Myślę że nie powinno być aż tak źle.
Mariusz a ja słyszałem że trzeba śruby dokrecić ale od pokrywy zaworów. Dziś splanowałem głowice tzn. dałem do fachowca, myślałem że to majątek bedzie mnie kosztował ale nie było tak źle.
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."

jana

Post autor: jana »

kolejnosc zakrecania srub jest pokazana na opakowaniu uszczelki, albo musisz kupic ksiazke o naprawach silnika. sam zmienialem glovice, uszczelki i robilem inne naprawy z silnikiem, wiec moge z pewnoscia powiedziec, ze kolejnosz jest bardzo wazna, to raz, po drugie bez klucza dynamometrycznego, no ten co ma regulacje mocy, nie ma co nawet zaczynac. takze zlamalem kilka srub. wybrac ich z glowicy jest baaaardzo duzy problem. wedlug instrukcji sruby musza byc nowe.

Awatar użytkownika
xXZENXx
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: sobota, 19 grudnia 2009, 14:29
Renault: R19 SCENIC1 i 2
Silnik: 1_7 1_6 1_9 dci
Lokalizacja: LESZNO WLKP
Kontakt:

Post autor: xXZENXx »

mam propozycje zrób manuala
i opisz co i jak zrobiłeś fajnie by było jak byś jeszcze wsadził kosztorys ile i co cie kosztowało
może znajdą się odważni którzy pójdą w twoje ślady
w czym jesteś tym się stajesz
jak sie kasa znajdzie to....
http://www.youtube.com/watch?v=g-NopML2 ... re=related

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

Obrazek

ja znam taką kolejność dokręcania śrub głowicy...do tego po ok. 1000 km trzeba sprawdzić ponownie dokręcenie śrub...o nowych śrubach nie słyszałem, ale przed wkręceniem leżały w ropie przez noc i potem zostały wyczyszczone szczotką drucianą i zakropione olejem (tak mi radził mechanik pod okiem którego robiłem, ale co szkoła to inna nauka)
za duży obrazek

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz1500 »

Czyli to co slyszalem potwierdzil Maciek R4 :D
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

Awatar użytkownika
Vargas
Weteran
Weteran
Posty: 1982
Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
Renault: Magane II phII Grand
Silnik: 1.6 16v
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: Vargas »

Maciek masz racje właśnie tak się przykręca. Dzieki za wskazówki że po 1000km trzeba dokręcić.
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."

Awatar użytkownika
cyklista
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1304
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
Renault: Scenic 1-ph2
Silnik: 1,6 -16v
Lokalizacja: Ł ó d z k i e

Post autor: cyklista »

kolego jak tego nie robiłeś to od daj to mechanikowi po możesz więcej stracić jak byś zapłacił za wymiane uszczelki a to kosztuje około 100zł
# 39 Cyklista :think: :think: to już minęło,15 lat

Awatar użytkownika
Vargas
Weteran
Weteran
Posty: 1982
Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
Renault: Magane II phII Grand
Silnik: 1.6 16v
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: Vargas »

Mechanik zaśpiewał mi 300zł robocizny :) Więc już jestem bliżej niż dalej. Jutro składam i zobacze czy zaoszczędziłem czy straciłem :/
"Nie konwersuj z debilem, bo ściągnie cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem..."

Floydoo

Post autor: Floydoo »

jeżeli mogę się wtrącić to dodam że jednak powinno się zastosować nowe szpilki bo stare są wyciągnięte na ogół jest różnica ok 3mm, też sam ściągałem i zauważyłem to właśnie, dokręcać trzeba naprzemiennie żeby głowica równo siadała całą płaszczyzną i napewno potem już nie trzeba dokręcać (wierutna bzdura),
Dobrze jest jak na nowej uszczelce podsmarujesz sobie lepiej silikonem kanał olejowy ten od przodu silnika to nie będzie olej podciekał (a to zawsze cieknie)
Jeszcze raz szpilki nie są drogie bo kosztują ok 5zł sztuka i jest ich chyba raptem 10,ale naprawdę warto dać nowe jeżeli potem chcemy uniknąć wypaczenia głowicy (skrzywienia powierzchni) i przedmuchów

ODPOWIEDZ