iparts></a>
<a href= francuskie

[MEgane 97] brak zegarka i termometru po wyjeciu radia

Moderator: Grupa Moderatorów

Zablokowany
tkowalczuk

[MEgane 97] brak zegarka i termometru po wyjeciu radia

Post autor: tkowalczuk »

Witam

nie mam jak pisac z polskimi literkami - prosze o nie wywalanie postu z tego powodu.

A wiec do rzeczy - wyciagnalem oryginalne radio bo odbieralo mi tylko stacje w zasiegu 3 km od nadajnika lokalnej stacji radiowej (kabelek od anteny sprawidzilem jest ok na calej dlugosci).
Zalozylem jakies sony i dziala fajno ale - nie mam wyswietlacza na daszboardzie - normalne

ale nie mam takze podwietlonego zegarka - jak sie przypatrzec to miga 00:00 ale nie da sie tego przestawic przyciskami pod zegarkiem. Dodatkowo nie ma tez odczytu temeratury.

Sprawdzilem kabelki - wszystko jest ladnie podlaczone itp itd.

Co to moze byc ??

Tomek

G-Boy

Post autor: G-Boy »

zresetuj bezpiecznik od zegarow/kompa, ewentualnie odepnij kleme na chwile (prosciej i szybciej niz szukanie bezpiecznika). Generalnie zegarek powinien dzialac niezaleznie od radia, wiec moze cos sie po prostu zawiesilo.

tkowalczuk

Post autor: tkowalczuk »

to juz mniej wiecej robilem.
sciagnalem dashboard i odlaczylem zegarek od kabelkow i podlaczylem ponownie - nic z tego.

zastanawiam sie czy nie podlaczyc oryginalnego radia i sprawdzic ale nie moge wyciagnac nowego - musialem uzyc troche przymusu zeby nowe sie wcisnelo i teraz nie moge za nic go wyciagnac.

Tom

Awatar użytkownika
VoN
administrator
administrator
Posty: 5807
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2008, 20:55
Renault: Koleos II 4x4 Initia
Silnik: 2.0 DCi 175KM
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: VoN »

1 Co robie w takich sytuacjach to bezpieczniki :)
Odkrywamy pokrywkę i jedziemy po kolei ;)
Pozdrawiam #1 VoN
Mój Garaż!
Koleos II Initiale Paris 2.0 DCI, Koleos I Privillage 2.0 DCI, Laguna II phII Esperience 2.0 16v, Kangoo Express 1,5 DCI, Trafic 1,9 DCI, Peugeot Partner 1.6, Megane IV HB 1.5 DCI i wszystko jeździ :D
Obrazek

G-Boy

Post autor: G-Boy »

tkowalczuk pisze:i teraz nie moge za nic go wyciagnac
bo prawdopodobnie wciskajac na sile, przytarles radiem jakis kabelek i jest zwarcie ktore uniemozliwia normalne dzialanie zegarka i termometra. RADIO musi w miare swobodnie wejsc, jesli masz z tylu za duzo kabli, to nalezaloby sie troszke pogimnastykowac i przy wkladaniu radia, kabelki z tylu ladnie ulozyc pod/nad/obok radia, tak aby radio w miare lekko weszlo. I jesli radio wchodzi na sile i nie daje sie wyjac - to wlasnie ktorys z kabelkow klinuje je i dlatego masz problem z wyjeciem radia ;)

Nie pamietam jak bylo w megankach..ale moze zacznij od wyjecia schowka pod radiem, wsadz reke pod radio i wypchaj je od tylu? Ja tak czasem robilem w MII jak chcialem kabelki poukladac za radiem zeby samo radio lekko weszlo...

P_r_z_e_m_o

Post autor: P_r_z_e_m_o »

A nie jest czasem tak, że zasilanie żaróweczki podświetlającej zegarek i termometr podawane jest z radia? Może to jest powód?

G-Boy

Post autor: G-Boy »

Przemo...na pewno tak nie jest. Moj ojciec w takiej meganie mial radio niefabryczne i zegarek normalnie dzialal.

P_r_z_e_m_o

Post autor: P_r_z_e_m_o »

A tak naprawdę to wszystko zależy jaki to wyświetlacz? Może być zintegrowany z wyświetlaczem radia i wtedy jak się odepnie radio to nie będzie świecił.
Ja też mam niefabryczne radio ale i mnie jest osobny wyświetlacz do zegarka i temp. Z tego co napisał tkowalczuk, wywnioskowałem, że ma on radio oryginalne, którego komunikaty są wyświetlane na wyświetlaczu.

intercooler

Post autor: intercooler »

po odpięciu radia powinien mu normalnie działać wyświetlacz, czyli temperatura i godzina a pole tekstowe radia bedzie puste, tak jak było wyżej napisane kolega ma zware na kablu od wyświetlacza radia

tkowalczuk

Post autor: tkowalczuk »

Witam

troche odkurzony temat ale nie widze sensu zakladanie nowego i tlumaczenie od poczatku.
A wiec
- bezpieczniki sa wszystkie sprawne - sprawdzone jeden po jednym
- oryginalne radio zamontowane (zaparlem sie i wyciagnalem sony)
- nie widze zadnych uszkodzeni na kabelkach nie ma takze zadnego luzu
- rozebralem zegarek i byla przepalona zaroweczka - wymienilem ale dalej nie ma podswietlenia - nie mozna nastawic zegarka - miga tylko 0:00

Zgubilem / pozyczylem komus voltomierz wiec nie wiem czy jest napiecie na kostce czy nie - sprawdze jak odnajde go (voltomierz lub kolesia ;-))

Plus - znowu mam sterowanie przy kierownicy do radia a z zasiegiem poradzilem sobie przy pomocy przelotki kaseta - mp3 player ;-)

Pozdrawiam i jak ktos ma jeszcze jakies pomysly to zapraszam

Tomek

Awatar użytkownika
cyklista
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1304
Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
Renault: Scenic 1-ph2
Silnik: 1,6 -16v
Lokalizacja: Ł ó d z k i e

Post autor: cyklista »

A co ma radio do termostatu i zegarka to ma swoje wiązkę (napięciową ) tylko ze mogło to być wszystko razem podłączone ;) zakładał radio może jakiś bez ;) i podłączył się w do wiązki albo jak wyciągałeś radio to rozłączyłes coś szok

tkowalczuk

Post autor: tkowalczuk »

nope
wiazki sprawdzone - wyciagnalem radio i panel pod nim i wszystko jest tak jak bylo - a zegarek padly.
poszukam na szrocie tagiego samego i sprawdze 0 nic innegomi do glowy juz nie przychodzi

Tomek

tkowalczuk

Post autor: tkowalczuk »

rozwiazane
odkopalem voltomierz i sie okazalo ze nie ma +12 na jednym kabelku - podciagnalem od wyswietlacza od radia i mam znowu zegarek i termometr ;-)

dzia i temat do zamkniecia

Tomek

Sidenis
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2207
Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
Renault: Megane II Grand Tour
Silnik: 1.9 dci
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Sidenis »

W takim bądź razie zamykam. W razie czego PW.
Bo dobry ratownik to żywy i najedzony ratownik :D

Obrazek

Zablokowany