Siemka userzy.
Prawdopodobnie będę musiał cos zrobić z moim katalizatorem a mianowicie jest strasznie denerwujący a mianowicie wydobywa się z niego metaliczny dźwięk tak jak by renozans. Sprawdzałem caly układ wydechowy bo myślałem że gdzies się styka tłumik z jakąś blachą no ale jest git.
Gdzieś wyczytałem że jak własnie slychać takie warkot metaliczny przy dodawaniu gazy to jest to przyczyna katalizatora bo się wypalają jakieś blaszki w nim.
Ogólnie nie stać mnie na nowego kata i jestem zmuszony zakupić zamiennik.
Posieda ktoś z was właśnie zamiennik? np. taki http://moto.allegro.pl/item703724636_re ... bejma.html
[megane I ph I 96r] zamiennik katalizatora
Moderator: Grupa Moderatorów
- Vargas
- Weteran
- Posty: 1982
- Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
- Renault: Magane II phII Grand
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Vargas co ty gadasz?wycinaj katalizatora i rure wstawiaj
Ja mam kata zapchanego i jak tylko będe miał kase to go wycinam w cholerę. Autko zyska przyspieszenie i do tego piękny dzwięk viva
Ja mam kata zapchanego i jak tylko będe miał kase to go wycinam w cholerę. Autko zyska przyspieszenie i do tego piękny dzwięk viva
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
- Vargas
- Weteran
- Posty: 1982
- Rejestracja: niedziela, 8 lutego 2009, 20:19
- Renault: Magane II phII Grand
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
-
- Oklejony
- Posty: 1691
- Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
- Renault: R 25
- Silnik: 2.2 Pb
- Lokalizacja: Łódź
usunięcie katalizatora i wstawienie samej rury to nie jest szczęśliwy pomysł. Katalizator jest zgrany z całym układem wydechowym - chodzi o to żeby przepływające spaliny miały odpowiedni opór. Podciśnienie wytwarzane przez odpływające spaliny wpływa na dynamiczne napełnianie cylindrów silnika. Inne wskazania otrzyma też sonda lambda. Będzie to miało wpływ np. na zwiększone spalanie.
Oczywiście można go wywalic - lecz wypadało by cos wstawic w zamian. Może np. strumienicę?
Oczywiście można go wywalic - lecz wypadało by cos wstawic w zamian. Może np. strumienicę?
- Snake
- Moderator
- Posty: 4156
- Rejestracja: środa, 7 stycznia 2009, 14:22
- Renault: Lala 3
- Silnik: 2.0 dci
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
Adam: "rura" - mówie o najtańszej opcji, jeżeli już będe miał kase, modził i się bawił w wycinanie kata to cały układ będzie też zmieniony - potrzebne mi na to pewnie min. jakieś 1000zł więc jest na co zbierać
...Dobrze pamiętam wszystkie nieszczere twarze
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
Fałszywych ludzi ukrytych pod kamuflażem
Kłamstwo z nimi idzie w parze, obłuda, nie ufaj takim...
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Kilka dni temu wymieniłem katalizator w Clio 1.4 8V. Kupiłem katalizator z wkładem metalowym. Pisałem o tym niedawno w temacie na Renotechu (problemy). Myślałem o rozpruciu starego kata i wspawaniu w środek rury (tak miałem w megi 1,4 eco), ale stwierdziłem, że szkoda babrania i zabawy. Zamiennik kupiłem za 440 PLN, ale na allegro można kupić taniej. Stary kat mam, więc zawsze moge wspawać w niego rurę i założyć, ale daruję sobie taką metaloplastykę.
Jeśli nie wykruszył się z niego wkład ceramiczny, to możesz go opylić za niezłą kasę, dołożysz parę groszy i masz zamiennik, bez kombinowania. Pamiętam, że tłumikarz bawił się pół dnia z dopasowywaniem rury. Auto miało wiekszego kopa i zniknęły problemy typu falujące obroty itp. Obecnie musze i tak chyba odkręcić tłumik środkowy i końcowy, bo chyba gdzieś wkład z kata przytkał wydech i auto trochę się dusi.
Jeśli nie wykruszył się z niego wkład ceramiczny, to możesz go opylić za niezłą kasę, dołożysz parę groszy i masz zamiennik, bez kombinowania. Pamiętam, że tłumikarz bawił się pół dnia z dopasowywaniem rury. Auto miało wiekszego kopa i zniknęły problemy typu falujące obroty itp. Obecnie musze i tak chyba odkręcić tłumik środkowy i końcowy, bo chyba gdzieś wkład z kata przytkał wydech i auto trochę się dusi.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
-
- Oklejony
- Posty: 1691
- Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 21:10
- Renault: R 25
- Silnik: 2.2 Pb
- Lokalizacja: Łódź