iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane '97 1.4 8v] Plywajace obroty na luzie

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
tkowalczuk

[Megane '97 1.4 8v] Plywajace obroty na luzie

Post autor: tkowalczuk »

Witam

Od razu mowie ze szukalem i robilem co inni madrzy ludzie napisali a mianowicie rozebralem i przeczyscilem wszystko co bylo ponizej obudowy filtra powietrza - sorry ale zapomnialem poprawnych nazw.
Wymienilem uszczelki , przeczyscilem silniczek oraz element po drugiej stronie wtrysku - tam sa dwa potencjometry.
Swiece wymienione na NGK - jak zaleca producent, wymienione wszystkie paski, pompa i napinacz (wiem ze to nie ma wyplywu ale .. olej tez wymieniony)

I problem jest taki ze nic sie nie zmienilo - dalej mi lataja obroty na luzie od 1000 do 500 i autem mi trzepie.

Co to jeszcze moze byc ??

Tom

PS. sorki za brak polskich literek ale nie mam skad ich wziac ;-)

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kudlaty »

rozumiem że silniczek krokowy rozbierałeś i czyściłeś? jeśli tak to zostaje ostatnia rzecz, łapie gdzieś lewe powietrze

tkowalczuk

Post autor: tkowalczuk »

Ale jak sprawdzic czy gdzies nie lapie powietrza ?

Tom

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kudlaty »

najlepiej zatkać dolot (ten prawidłowy) powietrza w trakcie pracy silnika, jeżeli się zadławi to znaczy że wsio powinno być szczelne (tak u siebie sprawdzałem), zapewne są inne metody jeszcze (bardziej profesjonalne) ale takowe musi ktoś inny przedstawić bo ja nie znam ;)

jeżeli wyeliminowałeś uszkodzenie lub złą pracę krokowca i wszystkie inne elementy wpływające na pracę silnika to zostaje tylko nieszczelność na dolocie, np uszczelka pod kolektorem ssącym do bani

tkowalczuk

Post autor: tkowalczuk »

uszczelki pod kolektorem wymienione -swiezo wyciete a grubsza podkladka z bakelitu wyczyszczona - tak samo jak na kolektorze i na silniku

Tom

zastanawiam sie czy podlaczenie do komputera by cos dalo - z tym ze tutaj to marzenie scietej glowy

Tom

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6063
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: kudlaty »

no nie wiem czy ten silnik podłączysz pod kompa i coś znajdziesz :/

a próbowałeś go resetować? odłącz klemę z aku na 4-5min. może komp wariuje, sprawdź w ten sposób, jak na początku będzie ok to może być sonda do wymiany np bo podaje złe dane do kompa

ODPOWIEDZ