Ja mam podobny , jak nie taki sam problem co Jola . Dodatkowo podczas hamowania ( normalnego w mieście - nie awaryjnego) słychać z prawego przodu , jakby tarcie . Zanim to się stało miałem dziwny ( dla mnie ) objaw: A mianowicie podczas normalnego hamowania na osiedlowej uliczce ( max 40 km/h) "zadziałał " niespodziewanie ABS. Po kilku hamowaniach podczas jazdy zaczęły pojawiać się stuki jakby spod silnika (jakby ktoś równomiernie walił prętem w spód silnika). "Powaliłem" trochę w pedał hamulca , najpierw zrobił się miętki a następnie twardy i tak jest do teraz Kiedy hamuję to , to nie to auto ( przypomina mi się Uno bez wspomagania). Sprawdzałem płyn - jest , sprawdzałem koła - nie ma wycieków. Aha , i jeszcze jedno co zauważyłem ( albo nie zwracałem wcześniej na to uwagi ). Mianowicie kiedy naciskam do końca pedał hamulca podczas postoju - na zapalonym silniku ; to pedał oprócz skrzypienia ( to normalne ) wydaje dźwięk jak pompka - jakby dmuchał lub zasysał powietrze szok
Zanim odprowadzę wóz na warsztat liczę że mi pomożecie ( oczywiście nie naprawić - bo ze mnie taki mechanik jak ...) i podpowiecie co może być? Z jakimi kosztami powinienem się liczyć i czy jechać do złotej rączki na naprawę czy raczej do serwisu ( nie koniecznie autoryzowanego) bo sprawa może być poważna.
PS. Megane HB 1.4 z 2001
[Megane I HB ph II 1,4] Dziwne zachowanie hamulców.
Moderator: Grupa Moderatorów
a plyn masz? tarcie - to nic innego jak klocki ktore ci sie skonczyly i trze blacha o tarcze. Jedz jak najpredzej je wymienic - a wszystko zapewne wroci do normy. Co do walenia - mechanik przy wymianie klockow sprawdzi luzy w zawieszeniu - a ty sprawdz czy wszystkie sruby sa dokrecone. Dodatkowo - polecilbym przeczyscic pierscien ABS i czujnik - w kazdym kole. Jesli sie zabrudzily - to wlasnie bedzie skutkowalo zbyt szybkim dzialaniem ABSu. (zasugeruj to mechanikowi - poczym przy odbiorze jedz na jazde probna ZANIM zaplacisz. Popytaj na forum gdzie w Twojej okolicy jest warsztat do ktorego warto sie udac - a jak nie to zajrzyj do dzialu WARSZTATY).
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
co do trwale twardego pedału hamulca - miałem ten sam problem, tj. pedał stale twardy, prawie zerowa siła hamowania...płyn wymieniony, hamulce odpowietrzone, rura od pompy podciśnieniowej/próżniowa do serwa również wymieniona i nic to nie dało...
podejrzenie było w samej pompie lub serwie, że się rozsypały
podejrzenie było w samej pompie lub serwie, że się rozsypały
za duży obrazek
-
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: sobota, 6 czerwca 2009, 13:59
Opisane objawy nie wskazują na zapowietrzenie układu hamulcowego.
Sprawdziłbym przewód podciśnienia i zaworek zwrotny (łączy przewód podciśnienia z serwem). Jeżeli po wciśnięciu pedały hamulca następuje falowanie obrotów biegu jałowego silnika to świadczy o przedostawaniu się dodatkowego powietrza do kolektora ssącego silnika, to wskazuje na serwo.
Podobne objawy o których piszesz mogą powstać w wyniku zablokowania koła przez któryś z zacisków hamulcowych, ale skoro był odpowietrzany układ hamulcowy to pewnie by to zauważono. Pompy hamulcowej też nie można wykluczyć i zapewne ABS również. Jak widzisz przyczyn tego stanu rzeczy może być wiele.
Sprawdziłbym przewód podciśnienia i zaworek zwrotny (łączy przewód podciśnienia z serwem). Jeżeli po wciśnięciu pedały hamulca następuje falowanie obrotów biegu jałowego silnika to świadczy o przedostawaniu się dodatkowego powietrza do kolektora ssącego silnika, to wskazuje na serwo.
Podobne objawy o których piszesz mogą powstać w wyniku zablokowania koła przez któryś z zacisków hamulcowych, ale skoro był odpowietrzany układ hamulcowy to pewnie by to zauważono. Pompy hamulcowej też nie można wykluczyć i zapewne ABS również. Jak widzisz przyczyn tego stanu rzeczy może być wiele.