iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane II] Szarpie, spadek mocy

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Grodzik

[Megane II] Szarpie, spadek mocy

Post autor: Grodzik »

Cześć,
No krew mnie zalała.
Najpierw trochę historii.
Auto kupione w lutym 2008, funkiel nówka w salonie czyli na gwarancji.
Latem zaczęło się pod koniec lata(ok 12kkm): szarpanie przy ruszaniu, tak jakby dało się za mało gazu lub sprzęgło się ślizgało. Aby tego efektu nie było należało ruszać baaardzo delikatnie lub wręcz agresywnie. Serwis długo szukał przyczyny, najpierw że to świece potem sprawdzali ośki i diabli wiedza co jeszcze. W końcu wymienili (tak powiedzieli) tarcze sprzęgła, docisk, koło zamachowe siłownik sprzęgła i nie wiem co jeszcze. Ale efekt był i było super do niedawna. Teraz objawy powróciły (niecałe 30kkm). I du*a, trzeba będzie wrócić do serwisu. Myślę że rozumiecie mnie że prawie chory z tego powodu jestem, jak pomyśle o rozmowie z nimi, dlatego zastanawiam się co to może być.
Dodam że teraz po drugiej takiej awarii zacząłem łączyć fakty. Objaw pojawia się latem gdy zaczynają się dni ciepłe i jazda na stale włączonej klimie (automatyczna). Czyżby to ona, czyli to jej sprzęgięłko, wariowało i włączało /wyłączało się co chwila, ale coś mi to nie pasuje. Może coś się przegrzewa? Ale co?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie zanim udam się do ASO wrrrrrr...... Bo pewnie będzie trzeba ich naprowadzić coby nie zaczęli od rozbierania auta na części, albo wręcz patrzenia i cmokania.
Pozdrawiam
--
Grodzik
Stalowe Megane II Grandtour 1.6 16V
Zielone Clio II 1.2 16 V
Gdynia
oklejone i oramkowane
Ostatnio zmieniony środa, 17 czerwca 2009, 17:18 przez Grodzik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

moja rada -> zmień warsztat na coś nie będącego ASO, bo w ASO to właściwie wymienić na nowe potrafią to co komputer pokazuje i nic więcej :/
za duży obrazek

Grodzik

Post autor: Grodzik »

Tak, to prawda tylko że auto jest jeszcze na gwarancji (jak pisaem kupione w lutym 2008)więc czemu mam placić gdzie indziej. Aso ma zas.....any obowiązek to naprawić tylko ktoś musi im powiedzieć co mają zrobić.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

cóż - jak chcesz...ew. podjedź do innego warsztatu (niech PIKURy z 3M podrzucą jakąś propozycję) i powiedz co dolega autu lub/i niech się gościu przewiezie i sam powie bez Twojego tłumaczenia i powie co wg niego jest...dopiero z taką diagnozą pojedź do ASO

mamy silnik na gwarancji w drugim aucie i mimo tego zmieniliśmy warsztat, bo nie byli w stanie zrobić nic z problemem polegającym na gaśnięciu silnika po 150-200km i braku możliwości ponownego uruchomienia...na komputerze żadnych błędów nie było więc stawiali na wtryski, a my głupi wierzyliśmy, bo zaczynał pracować jak traktor, nierówno i w efekcie gasł przy minimalnym dodaniu gazu (i poszło w !@# kasy na wtryski i żadnej poprawy)...inny warsztat i inna diagnoza - wtryski są ok, to wiązka sterująca wtryskami się rozsypała i po włożeniu nowej auto jeździ już 4 tydzień bez żadnych problemów

Pozdrawiam
za duży obrazek

pecado

Post autor: pecado »

Pikury z 3M mówią - Renocar, adres masz na http://www.pikur3m.gd.pl/warsztaty.phtml
Tylko zadzwoń i się umów, bo tam jest pełne obłożenie non-stop
Potem do ASO, z gotową receptą.

Grodzik

Post autor: Grodzik »

Jest to rozwiązanie, na razie przetestuje przez kilka dni jazde w korkach bez klimy. Zobaczymy czy to cos zmieni.

GraVeR

[Megane II 1.6 16V 03r]...Zaczęło się... Spadek mocy silnika

Post autor: GraVeR »

Witam

Klubowicze, o tyrkotaniu juz nie wspomne, ze mialem i mam nadal, kwestia KZFR do wymiany, proszę natomiast mi powiedzieć, czego najczęsciej skutkiem jest gaśnięcie auta na wolnych obrotach tj. stanie na parkingu, czy na światłach. Dodam że najgorzej jest na początku startu autem, potem jakoś da się wytrzymać, ponieważ nie gaśnie, lecz szarpie jak obroty spadają.

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie, w poniedziałek jade do warsztatu a nie chce żeby pół auta wymienili, ktoś się może spotkał z takim czymś?
driver
Ostatnio zmieniony sobota, 20 czerwca 2009, 14:52 przez GraVeR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1297
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Modus
Silnik: 2.0T + 1.2 16v
Lokalizacja: WOT

Post autor: Maciek R4 »

na początek filtr paliwa...potem ew. dalsze elementy układu paliwowego - ew. wtryski lub wiązka nimi sterująca...a i jeszcze - może regulacja pompy wtryskowej ?

nic innego nie przychodzi mi do głowy po podobnych problemach w VW LT i rozwiązaniu ich właśnie wymianą wiązki sterującej wtryskami, samych wtrysków i filtra paliwa


Pozdrawiam
za duży obrazek

GraVeR

Post autor: GraVeR »

Dzięki serdeczne Maciek, napewno jutro się rpzyda, wole posterować w warsztacie i dać chociaż w której częsci maja szukac, bo roznie to bywa. Nie trudno jest rozebrac caly silnik bez potrzeby



AKTUALIZACJA 02.07.2009

Więc jestem już po wymianie KZFR itp. Informacja dla ludzi, którzy mieli, mają bądź będą mieć takie objawy jak ja.

Byłem w RENO Car i pierwsze co wymienili to KZFR( kupiłem nówke za 400zł pewnie z rynku:P ). Po wymianie auto nadal gasło, jedyne co się poprawiło to płynność odpalania, więc poprosiłem szefa RENO Car co to może być i odpowiedział żeby spróbować wykręcić przepustnice i ją na maxa przeczyścić a potem w CLIPie wykasować.

No i pomogło W sumie KZFR i tak musiałem wymienić, ale gaśnięcie auta na wolnych obrotach, skakanie wskazówki po obrotomierzu - PRZECZYŚCIĆ PRZEPUSTNICE!!!!

ODPOWIEDZ