witam. byłem dziś na pierwszym przeglądzie. ponieważ od niedługiego czasu zaobserwowałem stukanie w czasie jazdy nasilające się w momencie wchodzenia w łuk w lewą stronę, poinformowałem o ty diagnostę. Ponieważ poza dokuczliwym stukiem nie zaoserwowałem żadnego negatywnego wpływu na stan jasdy, uznałem że to pierdoła. Diagnosta podszedł do sprawy poważnie i po sprawdzeniu standardowym w którym nie wykrył usterek, kazał rozbujać samochód naboki, kierownicą skręcać wolno, szybko, kołami ponarywał i wykrył, że w czasie skręcania kierownicy z okolic przekładni kierowniczej słychać lekkie stukanie.
Stwierdził że może to być mankament modelu i lepiej z tym pojechać na serwis co oni powiedzą.
mnie kasa nie swędzi, więc pytam czy zna może ktoś temat, co to może być i jak to naprawić.
z góry wielkie dzięki.
[megane II 2005 1,6 benzyna, kombi] stukanie w zawieszeniu
Moderator: Grupa Moderatorów
[megane II 2005 1,6 benzyna, kombi] stukanie w zawieszeniu
Ostatnio zmieniony czwartek, 4 czerwca 2009, 07:01 przez Paweł Sikora, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 2207
- Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 11:49
- Renault: Megane II Grand Tour
- Silnik: 1.9 dci
- Lokalizacja: Wałbrzych
Miałam podobny problem -stukanie przy skręcie. Myślałam, że to łożysko... Ale niestety oprócz tego, że łożyska się posypały do wymiany miałam półoś. Niestety nie jest to tania rzecz, ale ważąca na bezpieczeństwie.
I powiem tak -jak mechanik się zna to po objawach powinien postawić wstępną diagnozę. A po obejrzeniu autka powie Ci o co tak na prawdę chodzi.
Także na Twoim miejscu podjechałabym do dobrego najlepiej zaufanego mechanika, niech on to sprawdzi.
I powiem tak -jak mechanik się zna to po objawach powinien postawić wstępną diagnozę. A po obejrzeniu autka powie Ci o co tak na prawdę chodzi.
Także na Twoim miejscu podjechałabym do dobrego najlepiej zaufanego mechanika, niech on to sprawdzi.
odsłoniłem gumowe osłony z drążków kierowniczych, w miejscu wychodzenia z kolumny kierowniczej. z prawej strony zauważyłem, że w miejscu łączenia nie ma smaru, który z lewej strony był w ilości dość sporej. nasmarowałem, zabezpeczyłem i sprawdziłem szczelność osłon. po tym zabiegu zaobserwowałem zmniejszenie stukania, natomiast przerodziło się to w przerywany szum z lekkim huczeniem co pewnie wskazuje na łożysko.