[Megane II 05r. 1,9 dci] Wyłączający się silnik przy wysokich obrotach.
: poniedziałek, 16 sierpnia 2021, 15:38
Witam serdecznie forumowiczów.
Jestem w posiadaniu auta jak w tytule, a przechodząc do meritum.
2 Tygodnie temu podczas jazdy nastąpił zanik mocy silnika. Ja mu w gaz a auto nie reaguje, zaczyna "żabkować". Redukcja do niższego biegu ustabilizowała sytuację ale dalej czuć było, że po wciśnięciu pedału gazu auto nie ma mocy. A jak już z trudem zaparkowałem tak już nie odpalił.
Mechanik zdiagnozował usterkę, auto odpaliło po wymianie wtyczki czujnika położenia wału. Lecz po odebraniu samochodu świeci mi się "check injection". A dzisiaj przy wysokich obrotach tj. dokladnie na 4 biegu przy 3k obrotach silnik zgasł. Powoli doczłapałem się na przystanek i auto odpaliło, jeździ normalnie ale coś jest dalej nie tak. Ewidentnie przy wysokich obrotach coś go odcina ale nie mam totalnie pomysłu co to może być. Tydzień przed usterką wymieniany był olej, filtr oleju i filtr paliwa, te rzeczy też sprawdził mechanik i jest ok.
Jakieś porady? Z góry bardzo dziękuję.
Jestem w posiadaniu auta jak w tytule, a przechodząc do meritum.
2 Tygodnie temu podczas jazdy nastąpił zanik mocy silnika. Ja mu w gaz a auto nie reaguje, zaczyna "żabkować". Redukcja do niższego biegu ustabilizowała sytuację ale dalej czuć było, że po wciśnięciu pedału gazu auto nie ma mocy. A jak już z trudem zaparkowałem tak już nie odpalił.
Mechanik zdiagnozował usterkę, auto odpaliło po wymianie wtyczki czujnika położenia wału. Lecz po odebraniu samochodu świeci mi się "check injection". A dzisiaj przy wysokich obrotach tj. dokladnie na 4 biegu przy 3k obrotach silnik zgasł. Powoli doczłapałem się na przystanek i auto odpaliło, jeździ normalnie ale coś jest dalej nie tak. Ewidentnie przy wysokich obrotach coś go odcina ale nie mam totalnie pomysłu co to może być. Tydzień przed usterką wymieniany był olej, filtr oleju i filtr paliwa, te rzeczy też sprawdził mechanik i jest ok.
Jakieś porady? Z góry bardzo dziękuję.