Witam wszystkich serdecznie,
mam problem z silnikiem 1.5 DCi na wtryskach Siemensa. Mianowicie zostały wymienione wszystkie 4 wtryskiwacze na nowe. Samochód po zakodowaniu wtrysków odpalił normalnie i pracował równo, po kilku minutach pracy zaczynają falować obroty. Ciśnienie na rampie również faluje w zakresie 190-300 bar. Wymagane ciśnienie do uruchomienia wynosi 294 bary.
Wkładając powtórnie stare wtryskiwacze, zakodowane, odpala normalnie i pracuje cały czas normalnie - brak falowania.
Wtryski poszły do wymiany, ponieważ jeden wyrzuca błąd, stąd decyzja o wymianie 4 sztuk.
Wymieniony filtr paliwa, wymieniony zawór PCV na pompie i nic nie przynosi efektu.
Oczywiście błędów jakichkolwiek brak.
Miał ktoś taki przypadek? Jakieś pomysły co sprawdzić, w którym kierunku iść?
Dodam, że wtryski nowe zostały wyciągnięte i sprawdzone na stole - żadnych problemów i parametry idealne.
[Megane III 1.5 DCi] falowanie obrotów po wymianie wtryskiwaczy
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 13:04
- Renault: Megane
- Silnik: 1.5 DCi
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: niedziela, 20 czerwca 2021, 15:53
- Renault: Megane III
- Silnik: 1,5 dCi 83KM
Re: [Megane III 1.5 DCi] falowanie obrotów po wymianie wtryskiwaczy
Witam.
Mam identyczny problem. Z tą różnicą, że wtyskiwacze nigdy nie były wymieniane. Problem występuje u mnie od kilku lat.
Kilka razy podejmowałem bezskuteczne próby wyeliminowania problemu.
Mechanicy skupiali się na czyszczeniu układu zasilania paliwem, filtrach i pompie, teraz chcą wymienić wtrski.
Przy diagnostyce brak błędów, ciśnienie skacze jak głupie.
kod silnika: K9K830
przebieg to: 190kkm.
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam
Mam identyczny problem. Z tą różnicą, że wtyskiwacze nigdy nie były wymieniane. Problem występuje u mnie od kilku lat.
Kilka razy podejmowałem bezskuteczne próby wyeliminowania problemu.
Mechanicy skupiali się na czyszczeniu układu zasilania paliwem, filtrach i pompie, teraz chcą wymienić wtrski.
Przy diagnostyce brak błędów, ciśnienie skacze jak głupie.
kod silnika: K9K830
przebieg to: 190kkm.
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: piątek, 30 października 2020, 20:14
- Renault: Scenic 2 Megane3
- Silnik: 1,5Dci ,1,6Dci
Re: [Megane III 1.5 DCi] falowanie obrotów po wymianie wtryskiwaczy
Siemka
Wymieniałem już wtryski w moim francuziku(Scenic II) 2 razy i ani razu ich nie kodowałem.Kodowanie jest tylko po to(tak wytłumaczył mi gościu zajmujący się Renówkami w Chorzowie)że podczas podpięcia pod kompa wyświetla Ci ich numer nic więcej.Co do falowania sprawdzałeś może przewody pod kątem przy powietrzenia ?Może któryś oring na szybkozłączce puszcza...jakie masz przewodu przezroczyste czy czarne ??
Wymieniałem już wtryski w moim francuziku(Scenic II) 2 razy i ani razu ich nie kodowałem.Kodowanie jest tylko po to(tak wytłumaczył mi gościu zajmujący się Renówkami w Chorzowie)że podczas podpięcia pod kompa wyświetla Ci ich numer nic więcej.Co do falowania sprawdzałeś może przewody pod kątem przy powietrzenia ?Może któryś oring na szybkozłączce puszcza...jakie masz przewodu przezroczyste czy czarne ??
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane III 1.5 DCi] falowanie obrotów po wymianie wtryskiwaczy
To nie prawda. Wtryski nie są takie same. Kodowanie pozwala skorygować dawki paliwa na podstawie odchyleń wyłapanych podczas kontroli dokładności wtryskiwaczy na maszynie. Brak tych korekt w sterowniku na ucho nic nie powoduje jednak ma wpływ na napęd.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie