Witam
Chciałbym prosić o małą poradę użytkowników tego forum. Otóż po ostatniej wizycie na kanale zauważyłem zabrudzoną od oleju dolną pokrywę silnika. Niezwłocznie temat zgłosiłem do mechanika, który po paru dniach stwierdził że to o-ring przy kolektorze. Element został wymieniony a silnik umyty (tak stwierdził). Odpaliłem auto i jazda. Z ciekawości następnego dnia zajrzałem pod spód auta i ku mojemu zaskoczeniu pokrywa była dalej brudna od oleju. Nie byłem pewien czy mechanik zapomniał o tym fakcie, czy wyciek dalej ma miejsce, więc zdjąłem pokrywę i zrobiłem kilka zdjęć:
https://i.imgur.com/1nytT9H.jpg
https://i.imgur.com/SB19bmK.jpg
https://i.imgur.com/UF2a0CX.jpg
https://i.imgur.com/dgYNvE5.jpg
https://i.imgur.com/oAaqX8X.jpg
https://i.imgur.com/OeKnu4C.jpg
https://i.imgur.com/ohwfKlp.jpg
https://i.imgur.com/3UTh151.jpg
https://i.imgur.com/tPCrSV1.jpg
Jedno zrobiłem od góry (znalazłem jedno miejsce gdzie widzę że może coś się dziać lub nie zostało umyte):
https://i.imgur.com/p5aMbcg.jpg
Auto pali normalnie, nic nie kopci, nie szarpie, nie mam ubytków na bagnecie.
Jedyne co mogę powiedzieć to dwie rzeczy:
1) Na rozgrzanym silniku, po przejechaniu parunastu km raz na jakiś czas po zmianie biegu z 3 na 4 lub 4 na 5 i powolnej jeździe (np. stałe 80 km/h) przez 1-2 sek jest uczucie jak by nie miał siły i zaraz mu to przechodzi. Do końca trasy nic się nie dzieje, pracuje normalnie;
2) Od dłuższego czasu gdy go odpalam, ssanie już nie jest takie intensywne i głośne jak zawsze. Obroty w normie, ale dźwięk przy tym nie jest taki "żwawy" - ciężko opisać słowami. Zaczęło się to od kiedy zmieniłem olej z ELF 50W30 900 SXR na Petronas SYNTIUM 50W30. Mogło to być trochę później, już nie pamiętam za bardzo szczegółów.
Auto od 1,5 roku jeździ na LPG - założone przez sprawdzonego mechanika (firmy STAG), serwisowane co 10 000 km. Na żadnym z przeglądów (a było ich już 5) nie pokazuje żadnych błędów na komputerze. Temat LPG na inny czas, teraz chciałbym rozwikłać problem z wyciekiem oleju i tutaj proszę was o wsparcie.
[Megane III 1.6 16V 2009] Wyciek oleju na pokrywie silnika
Moderator: Grupa Moderatorów
- geneq13
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: niedziela, 28 marca 2021, 19:21
- Renault: Megane III 2009
- Silnik: 1.6 16V
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Megane III 1.6 16V 2009] Wyciek oleju na pokrywie silnika
Mechanik po umyciu silnika powinien się przejechać i sprawdzić czy pojawiają się świeże ślady.
Może to być wyciek z pod pokrywy zaworów, może być z uszczelki przy termostacie (jej uszkodzenie często kończy się olejem w płynie chłodniczym). Na tych zdjęciach nie widać nic jednoznacznie, ale obstawiał bym jedno z wymienionych miejsc.
Wróć do mechanika i niech diagnozuje.
Może znów wszystko umyje i sam będziesz jeździł i sprawdzał czy robi się mokro.
Może to być wyciek z pod pokrywy zaworów, może być z uszczelki przy termostacie (jej uszkodzenie często kończy się olejem w płynie chłodniczym). Na tych zdjęciach nie widać nic jednoznacznie, ale obstawiał bym jedno z wymienionych miejsc.
Wróć do mechanika i niech diagnozuje.
Może znów wszystko umyje i sam będziesz jeździł i sprawdzał czy robi się mokro.