Strona 1 z 1

[Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: wtorek, 21 lipca 2020, 11:03
autor: pedro954
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z zapaleniem zimnego silnika. Po kilkunastu godzinach postoju silnik nie zaskakuje od razu a jak zaskoczy to przez chwilkę klekocze jakby pracował na dwóch cylindrach (tak mnie się to kojarzy). Komunikat: "skontroluj układ wtrysku". Nie dzieje się to za każdym razem. Może ktoś ma jakiś pomysł. Nie za bardzo mogę teraz odstawić auto do mechanika na kilka dni. Chciałem dołączyć filmik ale nie wiem jak.

Re: Megane 1,6, 2015r. Klekot przy zapalaniu.

: niedziela, 26 lipca 2020, 09:41
autor: halski
1.6 benzyna czy diesel? W benzynie klekot przy odpalaniu na zimnym silniku zazwyczaj oznacza że KZFR jest do wymiany, ale wtedy raczej nie wyświetla komunikatu skontroluj układ wtryskowy.

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: poniedziałek, 27 lipca 2020, 16:30
autor: BlackRaven
Możliwe że przeskoczył rozrząd albo problem jest w elektrycznym sterowaniu wałka. Możemy zgadywać albo podepnij i będziesz wiedział natychmiast

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: wtorek, 28 lipca 2020, 08:48
autor: pedro954
Dziękuję bardzo za podpowiedzi. Dzięki temu znalazłem filmik na którym zapala tak jak mój, z potwierdzoną diagnozą że to KZFR. Będę szukał dobrego mechanika który zrobi to w miarę tanio bo w ASO to podobno spory wydatek. Szczerze mówiąc odkąd kupiłem nowe auto trochę przestałem się interesować tym co jest pod maską i nie miałem w ogóle pojęcia że takie coś (KZFR) istnieje. A swoją drogą trochę jestem załamany bo auto mam 5 lat, 35 tyś. km i już zaczynają się problemy, w zeszłym mieś. odpadł mi tylny tłumik. W maluchu dłużej wytrzymał. Dzięki, pozdrawiam.

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: środa, 29 lipca 2020, 17:23
autor: BlackRaven
Odpuściłeś dbanie to są i koszty tego

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: poniedziałek, 3 sierpnia 2020, 19:55
autor: pedro954
Kolego BlackRawen. Napisałem że przestałem interesować się tym co pod maską gdyż auto było regularnie serwisowane w ASO. Dopiero w zeszłym roku sam wymieniałem olej i filtry. Nie za bardzo natomiast wiem jak np. dbać o wydech aby nie uległ awarii po 35 tyś. km., albo o KZFR. Pisząc " możliwe że przeskoczył rozrząd" chyba nie za bardzo wiesz jakie są tego objawy i jakie mogą być skutki. Z doświadczenia jednak wiem że na każdym forum są fachowcy którzy potrafią pomóc i są filozofowie którzy potrafią "przysrać". Pozdrawiam.

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: wtorek, 4 sierpnia 2020, 08:30
autor: BlackRaven
1. Zalecenie ASO mówi KZFR wymienia się co drugi rozrząd jeśli nie ma hałasów 2.Widziałem Renówki z przeskoczonym rozrządem o ząb i właściciele twierdzili że dobrze jeżdżą. 3. Olej ma być elf 5W40 bo w linku przy trzeciej kropce pisze o hydraulice zaworowej https://www.kolegaberlin.pl/product-pol ... 40-5L.html
Troszkę złośliwość jest po to by cię zmobilizować i mam nadzieję że zadziałało. I jeszcze jedno skoro wyskoczył błąd dlaczego jeszcze nie odczytałeś błędów sterownika ? To podstawa

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: sobota, 8 sierpnia 2020, 12:25
autor: halski
Jak dbać o KZFR?Kontrolować stan oleju musi być przynajmniej połowa pomiędzy min a max na bagnecie a najlepiej nawet trochę ponad połowę. Olej tylko z normą RN0700 5w30 lub 5w40, wymieniany co 10-15 tys. km.

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: sobota, 8 sierpnia 2020, 13:25
autor: BlackRaven
Tylko olej 5W40 elf bo ma specjalną domieszkę do hydrauliki Renault. Oczywiście kazdy może powiedzieć że nie mam racji i woli słuchać klekotu hydrauliki

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: sobota, 8 sierpnia 2020, 16:52
autor: adamos111
Ale jeżeli się nie mylę to elf 5w30 też ma tzw.Full-Tech.Ten nowy elf 5w30 Rn-Tech ma na pewno

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: poniedziałek, 10 sierpnia 2020, 13:14
autor: BlackRaven
Silnik na pasku 5W40 silnik Nissana to już 5W30 ale nie każdy

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: niedziela, 16 sierpnia 2020, 09:40
autor: halski
BlackRaven pisze: sobota, 8 sierpnia 2020, 13:25 Tylko olej 5W40 elf bo ma specjalną domieszkę do hydrauliki Renault. Oczywiście kazdy może powiedzieć że nie mam racji i woli słuchać klekotu hydrauliki
Skoro tylko 5w40 to dlaczego w książce obsługi sam producent podaje również 5w30 a nawet 10w40?Po dwa skoro producent daje normę RN0700 to rozumiem, że każdy olej z tą normą ma aprobatę producenta czyli Renault i spełnia parametry jakie wymaga producent samochodu.

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: niedziela, 16 sierpnia 2020, 11:24
autor: Francuz
halski pisze: niedziela, 16 sierpnia 2020, 09:40
BlackRaven pisze: sobota, 8 sierpnia 2020, 13:25 Tylko olej 5W40 elf bo ma specjalną domieszkę do hydrauliki Renault. Oczywiście kazdy może powiedzieć że nie mam racji i woli słuchać klekotu hydrauliki
Skoro tylko 5w40 to dlaczego w książce obsługi sam producent podaje również 5w30 a nawet 10w40?Po dwa skoro producent daje normę RN0700 to rozumiem, że każdy olej z tą normą ma aprobatę producenta czyli Renault i spełnia parametry jakie wymaga producent samochodu.
Producent rekomenduje również wymianę napędu rozrządu co 160kkm jeśli dobrze pamiętam ;)

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: wtorek, 18 sierpnia 2020, 13:03
autor: BlackRaven
halski pisze: niedziela, 16 sierpnia 2020, 09:40
BlackRaven pisze: sobota, 8 sierpnia 2020, 13:25 Tylko olej 5W40 elf bo ma specjalną domieszkę do hydrauliki Renault. Oczywiście kazdy może powiedzieć że nie mam racji i woli słuchać klekotu hydrauliki
Skoro tylko 5w40 to dlaczego w książce obsługi sam producent podaje również 5w30 a nawet 10w40?Po dwa skoro producent daje normę RN0700 to rozumiem, że każdy olej z tą normą ma aprobatę producenta czyli Renault i spełnia parametry jakie wymaga producent samochodu.

Druga cyfra to odporność oleju na wysokie temperatury w silniku i 40 jest lepsze niż 30 dla jednostki napędowej. Jednak to twoje pieniądze i zrobisz jak zechcesz.

Re: [Megane 1,6, 2015r.] Klekot przy zapalaniu.

: wtorek, 18 sierpnia 2020, 17:14
autor: pedro954
Wracając do tematu. Diagnostyka w ASO potwierdziła że uszkodzone jest KZFR. Przy okazji zrobili kosztorys i wyszło 2200 za części i 1200 robocizna. Można mieć zastrzeżenia lub nie, zwłaszcza do tej pierwszej kwoty ale widocznie taki mają cennik. I jeszcze ich taka luźna uwaga że auto jest za mało (źle) eksploatowane z czym trudno się nie zgodzić. Jeździ nim głównie żona do pracy. Kupiliśmy go gdy dojeżdżała prawie 20 km a krótko potem znalazła pracę 2 km od domu, więc nawet silnik się porządnie nie zagrzeje, bywa też że muszę doładowywać akumulator. Muszę jej kupić rower. To taka garść informacji dla innych użytkowników. Dziękuje wszystkim za dyskusję i pozdrawiam.