iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
Osobnik
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
Renault: Megane I ph II
Silnik: K4J 1.4

[Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: Osobnik »

Witam, tak jak w temacie, raz odpala od razu a raz nie chce zaskoczyć po 4 razach... Rozrusznik kręci, prąd jest, co to może być?
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025

KOLEOS007
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 220
Rejestracja: czwartek, 14 lipca 2016, 09:03
Renault: Koleos II
Silnik: 2,0 DCI 175km

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: KOLEOS007 »

PALIWO, pompkę paliwa słyszysz przy przekręceniu kluczyka?

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6047
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: kudlaty »

A jest różnica czy silnik ciepły czy zimny?

Awatar użytkownika
Osobnik
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
Renault: Megane I ph II
Silnik: K4J 1.4

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: Osobnik »

KOLEOS007 pisze: poniedziałek, 2 lipca 2018, 15:03 PALIWO, pompkę paliwa słyszysz przy przekręceniu kluczyka?
Paliwo jest, pompe słychać
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025

Awatar użytkownika
Osobnik
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
Renault: Megane I ph II
Silnik: K4J 1.4

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: Osobnik »

kudlaty pisze: poniedziałek, 2 lipca 2018, 15:39 A jest różnica czy silnik ciepły czy zimny?
Różnie z tym bywa. Raz ciepły nie chce odpalić. W sobote jechałem na zlot i rano odpalił od razu także róznie z nim jest :(
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025

Awatar użytkownika
kudlaty
administrator
administrator
Posty: 6047
Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
Renault: Clio 4RS R19
Silnik: M5Mt F3N
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: kudlaty »

Jeżeli pali na zimno a na ciepło nie to czujnik położenia wału

Awatar użytkownika
Maciek R4
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1296
Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
Renault: Espace IV + Scenic I
Silnik: 2.0T + 1.6 16v
Lokalizacja: WOT

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: Maciek R4 »

Na zimno tez może nie palić przy problemie z wiązką i wtyczką na czujniku położenia wału niż samym czujnikiem.

Przy problemie poruszaj tylko wtyczką na czujniku i sprawdź czy zagada.
za duży obrazek

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: Maciej R21 »

Sprawdź lub od razu wymień przekaźniki odpowiedzialne za zasilanie pompy paliwa , wtryskiwaczy , cewki zapłonowej itd. Przy rozruchu i spadku napięcia do 10V , przekaźniki potrafią puszczać i rozłączyć obwód . Tak działo się często w lagunach ph1 z silnikami benzynowymi, a ludzie wymieniali wówczas wszystko po kolei od czujnika położenia wału poczynając. Wymiana akumulatora na nowy dawała jakieś rezultaty ale nie na długo ( napięcie przy rozruchu nie spadało tak bardzo )
Obrazek

Awatar użytkownika
Osobnik
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
Renault: Megane I ph II
Silnik: K4J 1.4

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: Osobnik »

Maciej R21 pisze: wtorek, 3 lipca 2018, 10:26 Sprawdź lub od razu wymień przekaźniki odpowiedzialne za zasilanie pompy paliwa , wtryskiwaczy , cewki zapłonowej itd. Przy rozruchu i spadku napięcia do 10V , przekaźniki potrafią puszczać i rozłączyć obwód . Tak działo się często w lagunach ph1 z silnikami benzynowymi, a ludzie wymieniali wówczas wszystko po kolei od czujnika położenia wału poczynając. Wymiana akumulatora na nowy dawała jakieś rezultaty ale nie na długo ( napięcie przy rozruchu nie spadało tak bardzo )
W którym miejscu sa te przekaźniki?
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: Maciej R21 »

Nie wiem gdzie w Megance W lagunie były razem z komputerem w obudowie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Osobnik
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
Renault: Megane I ph II
Silnik: K4J 1.4

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: Osobnik »

Wyjąłem czujnik połozenia wału i spradziłem multimetrem, działa i pokzauje ok. 850 ohmów więc jest sprawny. Podjechałem do znajomego mechanika i podłączył się pod OBD i okazało się ze problem jest z immo, poradził mi usunąć
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: Maciej R21 »

Sama rezystancja czujnika to za mało . Mam kilka z idealną rezystancją a są nie sprawne. Ostatni wymieniłem jakieś 3 tygodnie temu . Dla dokładniejszego sprawdzenia , proponuję podłaczyć omomierz , wrzucić czujnik do gara z wodą i zacząć ją gotować , przy czym obserwować zmiany na mierniku.
Jak uszkodzi się ABS też mechanik poradzi Ci go usunąć ?? Można bez niego jeździć i to bezpiecznie. Świetne fachowe podejście do tematu .
Obrazek

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: BlackRaven »

Masz rację ale ja w takich przypadkach stosuję Texa i widzę czy jest sygnał z czujnika czy nie i tu Clip jest słaby. Nie miej pretensji do mnie za to ż inwestuję w sprzet
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: Maciej R21 »

Cenie myślących mechaników, jednak nie uznaje drogi na skróty typu usuń immo. Wyżej podałem metodę zgrubnego sprawdzenia czujnika w warunkach bardzo amatorskich. Sam stosuje do tego celu oscyloskop który idealnie odzwierciedla mi wyciecia na kole zamachowym, jeśli oczywiście czujnik jest sprawny.
Obrazek

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu

Post autor: BlackRaven »

Prawda jest taka że immo to problem dla właściciela bo dla zlodzieja nie. Lepsze jest zabezpieczenie nie standardowe ktore złodzieja zaskoczy.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ