[Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Moderator: Grupa Moderatorów
- Osobnik
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: K4J 1.4
[Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Witam, tak jak w temacie, raz odpala od razu a raz nie chce zaskoczyć po 4 razach... Rozrusznik kręci, prąd jest, co to może być?
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025
-
- Forumowicz
- Posty: 220
- Rejestracja: czwartek, 14 lipca 2016, 09:03
- Renault: Koleos II
- Silnik: 2,0 DCI 175km
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
PALIWO, pompkę paliwa słyszysz przy przekręceniu kluczyka?
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
A jest różnica czy silnik ciepły czy zimny?
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- Osobnik
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: K4J 1.4
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Paliwo jest, pompe słychać
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025
- Osobnik
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: K4J 1.4
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Różnie z tym bywa. Raz ciepły nie chce odpalić. W sobote jechałem na zlot i rano odpalił od razu także róznie z nim jest
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6047
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Jeżeli pali na zimno a na ciepło nie to czujnik położenia wału
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1296
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Scenic I
- Silnik: 2.0T + 1.6 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Na zimno tez może nie palić przy problemie z wiązką i wtyczką na czujniku położenia wału niż samym czujnikiem.
Przy problemie poruszaj tylko wtyczką na czujniku i sprawdź czy zagada.
Przy problemie poruszaj tylko wtyczką na czujniku i sprawdź czy zagada.
za duży obrazek
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Sprawdź lub od razu wymień przekaźniki odpowiedzialne za zasilanie pompy paliwa , wtryskiwaczy , cewki zapłonowej itd. Przy rozruchu i spadku napięcia do 10V , przekaźniki potrafią puszczać i rozłączyć obwód . Tak działo się często w lagunach ph1 z silnikami benzynowymi, a ludzie wymieniali wówczas wszystko po kolei od czujnika położenia wału poczynając. Wymiana akumulatora na nowy dawała jakieś rezultaty ale nie na długo ( napięcie przy rozruchu nie spadało tak bardzo )
- Osobnik
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: K4J 1.4
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
W którym miejscu sa te przekaźniki?Maciej R21 pisze: ↑wtorek, 3 lipca 2018, 10:26 Sprawdź lub od razu wymień przekaźniki odpowiedzialne za zasilanie pompy paliwa , wtryskiwaczy , cewki zapłonowej itd. Przy rozruchu i spadku napięcia do 10V , przekaźniki potrafią puszczać i rozłączyć obwód . Tak działo się często w lagunach ph1 z silnikami benzynowymi, a ludzie wymieniali wówczas wszystko po kolei od czujnika położenia wału poczynając. Wymiana akumulatora na nowy dawała jakieś rezultaty ale nie na długo ( napięcie przy rozruchu nie spadało tak bardzo )
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Nie wiem gdzie w Megance W lagunie były razem z komputerem w obudowie.
- Osobnik
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: czwartek, 16 listopada 2017, 22:31
- Renault: Megane I ph II
- Silnik: K4J 1.4
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Wyjąłem czujnik połozenia wału i spradziłem multimetrem, działa i pokzauje ok. 850 ohmów więc jest sprawny. Podjechałem do znajomego mechanika i podłączył się pod OBD i okazało się ze problem jest z immo, poradził mi usunąć
Renault Megane I ph II Air 2002 1.4 viewtopic.php?f=3&t=19025
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Sama rezystancja czujnika to za mało . Mam kilka z idealną rezystancją a są nie sprawne. Ostatni wymieniłem jakieś 3 tygodnie temu . Dla dokładniejszego sprawdzenia , proponuję podłaczyć omomierz , wrzucić czujnik do gara z wodą i zacząć ją gotować , przy czym obserwować zmiany na mierniku.
Jak uszkodzi się ABS też mechanik poradzi Ci go usunąć ?? Można bez niego jeździć i to bezpiecznie. Świetne fachowe podejście do tematu .
Jak uszkodzi się ABS też mechanik poradzi Ci go usunąć ?? Można bez niego jeździć i to bezpiecznie. Świetne fachowe podejście do tematu .
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Masz rację ale ja w takich przypadkach stosuję Texa i widzę czy jest sygnał z czujnika czy nie i tu Clip jest słaby. Nie miej pretensji do mnie za to ż inwestuję w sprzet
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Cenie myślących mechaników, jednak nie uznaje drogi na skróty typu usuń immo. Wyżej podałem metodę zgrubnego sprawdzenia czujnika w warunkach bardzo amatorskich. Sam stosuje do tego celu oscyloskop który idealnie odzwierciedla mi wyciecia na kole zamachowym, jeśli oczywiście czujnik jest sprawny.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane I ph II] problem przy odpalaniu
Prawda jest taka że immo to problem dla właściciela bo dla zlodzieja nie. Lepsze jest zabezpieczenie nie standardowe ktore złodzieja zaskoczy.
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie