[Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 30 sierpnia 2017, 18:35
- Renault: Renault Megane fidji
- Silnik: 1.6 16V
[Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków
Witam mam taki problem bicie w lewym kole przy hamowaniu więc wymieniłem tarcze i klocki na nowe myśląc że rozwiąże to problem i poniekąd tak się stało teraz zamiast bicia jest tylko przerywane piszczenie przy wolnej jeździe o grzania się hamulców nie wspomnę!?!?!
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6048
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków
Piszczy Ci bo klocek wpada w rezonans, nie siedzi sztywno w zacisku. Jest taka pasta/klej z ATE do smarowania klocków przy montażu. Klocki smaruje się od zewnątrz i problem znika.
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 30 sierpnia 2017, 18:35
- Renault: Renault Megane fidji
- Silnik: 1.6 16V
Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków
Dzięki spróbuj i zobaczymy jeszcze pozostaje temat grzania się tarcz myślałem że po kilku hamowaniach zniknie ale tak nie stało oczywiście mogę przejechać większą odleglosc ale nawet felgi się grzeją
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6048
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków
Grzanie to inny problem. Czy przy wymianie tarcz sprawdziłeś stan zacisków? Czy tłoczek nie jest zardzewiały (gumka cała) czy prowadnice nie stoją? Tu może leżeć problem
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 30 sierpnia 2017, 18:35
- Renault: Renault Megane fidji
- Silnik: 1.6 16V
Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków
Jeżeli o to chodzi to tłoczek raczej lekko chodzi a guma nie nosiła znaków zbytniego zużycia wylko gdy klocki wymieniałem były nie równo zużyte czyli po jednej stronie praktycznie zero okładziny natomiast z drugiej ponad pół centymetra a to raczej nie oznacza nic dobrego!!!?
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6048
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków
Sprawdź stan prowadnic. Zdejmij zacisk i wyciągnij bolce z prowadnic. Nie pamiętam ale w tych rocznikach powinny być przesmarowane
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2337
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków
To masz przyczynę problemu. Zacisk cały czas trzyma jeden z klocków przy tarczy, który piszczy i zużywa się bardziej.Pawel84 pisze: wylko gdy klocki wymieniałem były nie równo zużyte czyli po jednej stronie praktycznie zero okładziny natomiast z drugiej ponad pół centymetra ?
A skoro cały czas hamuje, to tarcza się grzeje, klocek się przegrzewa, samochód więcej pali itd.
Pytanie który klocek przy wymianie był mocniej zużyty?
Jak wewnętrzny to do naprawy tłoczek.
Jak zewnętrzny to ślizgi.
Najlepiej wszystko wyczyścić dokładnie, nasmarować (odpowiednimi smarem do hamulców) i wymienić komplet gumek.