Strona 1 z 1

[Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków

: środa, 30 sierpnia 2017, 18:49
autor: Pawel84
Witam mam taki problem bicie w lewym kole przy hamowaniu więc wymieniłem tarcze i klocki na nowe myśląc że rozwiąże to problem i poniekąd tak się stało teraz zamiast bicia jest tylko przerywane piszczenie przy wolnej jeździe o grzania się hamulców nie wspomnę!?!?!

Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków

: środa, 30 sierpnia 2017, 19:31
autor: kudlaty
Piszczy Ci bo klocek wpada w rezonans, nie siedzi sztywno w zacisku. Jest taka pasta/klej z ATE do smarowania klocków przy montażu. Klocki smaruje się od zewnątrz i problem znika.

Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków

: środa, 30 sierpnia 2017, 19:52
autor: Pawel84
Dzięki spróbuj i zobaczymy jeszcze pozostaje temat grzania się tarcz myślałem że po kilku hamowaniach zniknie ale tak nie stało oczywiście mogę przejechać większą odleglosc ale nawet felgi się grzeją

Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków

: środa, 30 sierpnia 2017, 20:48
autor: kudlaty
Grzanie to inny problem. Czy przy wymianie tarcz sprawdziłeś stan zacisków? Czy tłoczek nie jest zardzewiały (gumka cała) czy prowadnice nie stoją? Tu może leżeć problem

Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków

: środa, 30 sierpnia 2017, 22:02
autor: Pawel84
Jeżeli o to chodzi to tłoczek raczej lekko chodzi a guma nie nosiła znaków zbytniego zużycia wylko gdy klocki wymieniałem były nie równo zużyte czyli po jednej stronie praktycznie zero okładziny natomiast z drugiej ponad pół centymetra a to raczej nie oznacza nic dobrego!!!?

Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków

: czwartek, 31 sierpnia 2017, 22:24
autor: kudlaty
Sprawdź stan prowadnic. Zdejmij zacisk i wyciągnij bolce z prowadnic. Nie pamiętam ale w tych rocznikach powinny być przesmarowane

Re: [Megane 01]Piszczenie hamulców po wymianie tarcz i klocków

: piątek, 1 września 2017, 11:44
autor: patrys4891
Pawel84 pisze: wylko gdy klocki wymieniałem były nie równo zużyte czyli po jednej stronie praktycznie zero okładziny natomiast z drugiej ponad pół centymetra ?
To masz przyczynę problemu. Zacisk cały czas trzyma jeden z klocków przy tarczy, który piszczy i zużywa się bardziej.
A skoro cały czas hamuje, to tarcza się grzeje, klocek się przegrzewa, samochód więcej pali itd.

Pytanie który klocek przy wymianie był mocniej zużyty?
Jak wewnętrzny to do naprawy tłoczek.
Jak zewnętrzny to ślizgi.
Najlepiej wszystko wyczyścić dokładnie, nasmarować (odpowiednimi smarem do hamulców) i wymienić komplet gumek.