iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane GT TCE 2.0 2011] 180/220km - różnica.

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
Walus46
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: sobota, 26 sierpnia 2017, 16:13
Renault: Mazda 3
Silnik: 2.0 PB

[Megane GT TCE 2.0 2011] 180/220km - różnica.

Post autor: Walus46 »

Witam wszystkich użytkowników :)

Jestem nowy, obecnie nie mam renault, ale właśnie planuję jego zakup. Interesuje mnie Megane (najlepiej hatchback) ||| 2.0 TCE GT 180/190 KM. Na 220 niestety brakuje środków :(

Przeglądałem forum, kilka tematów przeczytałem, ale znaleźć wszystkie odpowiedzi w mniej niż kilka godzin jest ciężko, stąd moja prośba o pomoc. W dziale pomocy przy zakupie auta niestety nikt nic nie napisał, być może mniej osób tam zagląda.

Aktualnie jeżdżę 2.0 wolnossącym 150 konnym autem z LPG. Zależy mi na bezawaryjnym, mocniejszym silniku, który dobrze znosi LPG - wydaje mi się, że obrałem sobie dobry cel. Zwłaszcza, że od lat 2009 mocnych, usportowionych aut, które tolerują LPG i nie mają bezpośredniego wtrysku jest tyle, co kot napłakał.

Kilka rzeczy mnie bardzo interesuje i pokładam w Was nadzieję oraz liczę na wsparcie :)

1. Czy i czym różni się silnik 180/190 od wersji 220 (ta wiem, że ma silnik z RS)?

2. Jak 2.0 tce znosi instalacje gazowe? Jak wygląda ewentualnie kwestia regulacji luzów zaworowych (Mazdy podobno mają z tym problem i padają po ok 60tyś km).

3. Bardzo Ważne >> Czy wersja GT 180 różni się od 220 skrzynią biegów, układem kierowniczym, wspomaganiem, zawieszeniem??? Nie sprawdzę tego osobiście, bo aut jest jak na lekarstwo i prawdopodobnie odwiedzę Niemcy. Wszędzie chwali się wersję 220 za bezpośredni układ kierowniczy, chodzący z sportowym oporem, dający opór i przekazujący informacje spod kół, pedał sprzęgła tak samo i skrzynię biegów, precyzyjną, sportową, pracującą dość ciężko. Jest to dla mnie ogromnie istotne.

4. Jak wygląda kwestia rdzy? Czy jest pełen ocynk? Czy podwozie poddaje się naszym warunkom?

5. Czy silnik ten i ogólnie modem/wersję trapią jakieś konkretne awarie problemu. Nie jestem z tych, co uznają tylko VAGa, fod g..o wort, a francuz to huhuhoho.

6. Czytałem, że lakier jest słaby, wyjątkowo delikatny. Czy to prawda?

Z góry mega wielkie podziękowania za pomoc !!!

Regulamin 'przeleciałem'. Jeśli coś pominąłem - przepraszam.

Pzdr

superlolek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: czwartek, 5 listopada 2015, 22:45
Renault: Laguna III phI
Silnik: 2.0T@170KM

Re: [Megane GT TCE 2.0 2011] 180/220km - różnica.

Post autor: superlolek »

ad. 1 i 2 Jak dobrze widzę to jest ten sam silnik czyli pancerne F4RT. Do gazu spokojnie się nadaje tylko dobrego gazownika i strojenie najlepiej na AFR. Czym się będzie różniła wersja 180/220? A pewnie wtryskami, dodali pewnie zmienne fazy, inny program. Dół pewnie jest ten sam. Tak naprawdę ze 180 spokojnie powinieneś po programie zrobić 200 po zamianach IC dolotu itz pewnie można iść dalej. T

ad. 3: trzeba sprawdzić w dokumentacji, na logikę powinno być to samo wspomaganie hydrauliczne przy tych mocach. Co do reszty to GT raczej na pewno będzie inne niż zwykła wersja.

ad 4: rdza i Renault w MIII to raczej po dzwonie tylko :)

ad 5: tak, zdarzają się problemy z uszczelnieniami. Przy wymianie rozrządu obowiązkowo leci wymiana koła pasowego gdyż posiada elementy gumowe.

ad 6: jak większość nowych lakierów, nie bierz czarnego to powinno być dobrze :)
Proszę przeczytaj w wolnej chwili:
https://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.pl.html

ODPOWIEDZ