Witam,
Jestem posiadaczem megane II 1.5dci. W moim aucie pojawił się problem dymienia, delikatnego falowania przy włączonej klimatyzacji. Auto zaczęło również puszcząć bączka na wyłączonej klimatyzacji, lecz dymienie nie jest tak obfite jak przy włączonej klimie.
Dymienie jest białe/szare o słodkim zapachu.
EGR czyszczony dwa razy. Komp nie pokazuje kompletnie nic.
Momentami brakuje mu mocy, czasem złapie 2-3 sekundową zawieszkę (wciskam gaz i nic się nie dzieje)
Liczę na Waszą pomoc
[Megane II 1.5DCI] Dymienie przy włączonej klimie
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek, 3 sierpnia 2017, 12:21
- Renault: Megane II
- Silnik: 1.5dci
[Megane II 1.5DCI] Dymienie przy włączonej klimie
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 sierpnia 2017, 21:13 przez PerłaExport, łącznie zmieniany 1 raz.
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dymienie przy włączonej klimie
Wygląda jak by do cylindrów dostawał się plyn chłodniczy.
Sprawdź czy w zbiornczku wyrównawczym nie ma sladow oleju w płynie chlodniczymy.
Czy płynu ubywa?
Sprawdź też na bagnecie stan oleju i czy nie ma tam jakiejś jasnej zawiesiny.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Sprawdź czy w zbiornczku wyrównawczym nie ma sladow oleju w płynie chlodniczymy.
Czy płynu ubywa?
Sprawdź też na bagnecie stan oleju i czy nie ma tam jakiejś jasnej zawiesiny.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek, 3 sierpnia 2017, 12:21
- Renault: Megane II
- Silnik: 1.5dci
Dymienie przy włączonej klimie
Stan oleju ok, brak zawiesin.
Płynu nie ubywa...
Kumpel mechanik coś wspominał, że komp jakby nie widział klimy... (obroty na postoju przy włączonej klimie ok 0,9 rpm)
Płynu nie ubywa...
Kumpel mechanik coś wspominał, że komp jakby nie widział klimy... (obroty na postoju przy włączonej klimie ok 0,9 rpm)
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 sierpnia 2017, 18:05 przez PerłaExport, łącznie zmieniany 1 raz.
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dymienie przy włączonej klimie
Ro jeszcze uszkodzony wtrysk paliwa może powodować dymienie, ale to opis dymu mi średnio pasuje
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek, 3 sierpnia 2017, 12:21
- Renault: Megane II
- Silnik: 1.5dci
Re: Dymienie przy włączonej klimie
Odnośnie wtrysków - kumpel sprawdzał i wydaje mu się, że pierwszy wtrysk leje, lecz nie poleca mi na chwilę obecną wysyłania ich na sprawdzenie - 50zl sztuka, by nie generować kosztów.
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dymienie przy włączonej klimie
To może być dobry trop.
Trzeba zrobić test przelewowy, to powinno wyjaśnić
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Trzeba zrobić test przelewowy, to powinno wyjaśnić
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek, 3 sierpnia 2017, 12:21
- Renault: Megane II
- Silnik: 1.5dci
[Megane II 1.5DCI] Dymienie przy włączonej klimie
Na ile wiarygodny jest test przelewowy?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Megane II 1.5DCI] Dymienie przy włączonej klimie
To podstawowy test
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek, 3 sierpnia 2017, 12:21
- Renault: Megane II
- Silnik: 1.5dci
Re: [Megane II 1.5DCI] Dymienie przy włączonej klimie
Jestem po teście przelewowym.
Mechanik powiedział, że jego zdaniem 3 wtryski leją w silnik, jeden w przelew. Mimo wszystko powiedział, że gdyby to było jego auto na pewno na chwile obecną by ich nie regenerował.
Co Wy o tym sądzicie?
Mechanik powiedział, że jego zdaniem 3 wtryski leją w silnik, jeden w przelew. Mimo wszystko powiedział, że gdyby to było jego auto na pewno na chwile obecną by ich nie regenerował.
Co Wy o tym sądzicie?