[Megane I 1.6 16v] Problem z silnikiem
: wtorek, 29 grudnia 2015, 20:13
Witam serdecznie.
Mam problem z moją Meganką, ale od początku.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane I 1.6 16v rocznik 1999. Około 4 tygodnie temu w moim autku był robiony remont silnika. Polegał on na wymianie wszystkich zaworów ( przestawiony rozrząd spowodował uszkodzenie zaworów), a co za tym idzie wszystkich uszczelek, uszczelniaczy, płynów itd. Po naprawie autko paliło super, wkręcało się jeszcze lepiej, trzymało obroty i ogólnie byłem bardzo zadowolony z tej naprawy.
Problem pojawił się jakieś 2 tygodnie temu. Po pierwsze obroty silnika zaczęły nisko spadać np. podczas podjechania do skrzyżowania lub gdy stało się autkiem z włączonym silnikiem i dawało gazu spadały do 500-550 obrotów lub nawet silnik gasł. Po tygodniu problem z gaśnięciem przeplatał się z takim problemem że po nagrzaniu silnika obroty falowały od 1200 do 1500 obrotów. ( jeszcze jedna przydatna informacja jeżeli się jechało i silnik nie trzymał obrotów podczas jazdy wyłączałem zapłon dwa trzy razy przekręcałem kluczyk w pozycję zapłon i problem z obrotami znikał, silnik je trzymał ale minimalnie podwyższone około 850) Jako że za obroty odpowiedzialny jest silniczek krokowy to postanowiłem kupić nowy. Wybór padł na silniczek GETZ ( nie wiem czy dobrze czy nie). Po wymianie silniczka przez dwa dni było ok. Wskazówka trzymała 750 obrotów i nawet nie drgnęła.
Myślałem że już wszystko oki ale po dwóch dniach autko zaczęło chwilę po odpaleniu ( przy temperaturze około 7 stopni zapalał na strzał i trzymał od razu 750 obrotów, wystarczyło tylko depnąć w gaz obroty się wkręcały ale gdy spadały to od razu gasł). Jeżeli się trochę nagrzało zdarzało mu się zgasnąć lub starał się trzymać 550 obrotów lub trochę więcej.
Dodam że silnik podczas trzymania obrotów za pomocą gazu pracuje równo wkręca się super i ma moc. A i jeszcze jedna wskazówka podczas diagnostyki komputer nie pokazuje błędów.
Jeżeli któryś z szacownych klubowiczów miał już taki problem lub potrafi mi pomóc z góry dziękuję.
Pozdrawiam Misiek
Mam problem z moją Meganką, ale od początku.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane I 1.6 16v rocznik 1999. Około 4 tygodnie temu w moim autku był robiony remont silnika. Polegał on na wymianie wszystkich zaworów ( przestawiony rozrząd spowodował uszkodzenie zaworów), a co za tym idzie wszystkich uszczelek, uszczelniaczy, płynów itd. Po naprawie autko paliło super, wkręcało się jeszcze lepiej, trzymało obroty i ogólnie byłem bardzo zadowolony z tej naprawy.
Problem pojawił się jakieś 2 tygodnie temu. Po pierwsze obroty silnika zaczęły nisko spadać np. podczas podjechania do skrzyżowania lub gdy stało się autkiem z włączonym silnikiem i dawało gazu spadały do 500-550 obrotów lub nawet silnik gasł. Po tygodniu problem z gaśnięciem przeplatał się z takim problemem że po nagrzaniu silnika obroty falowały od 1200 do 1500 obrotów. ( jeszcze jedna przydatna informacja jeżeli się jechało i silnik nie trzymał obrotów podczas jazdy wyłączałem zapłon dwa trzy razy przekręcałem kluczyk w pozycję zapłon i problem z obrotami znikał, silnik je trzymał ale minimalnie podwyższone około 850) Jako że za obroty odpowiedzialny jest silniczek krokowy to postanowiłem kupić nowy. Wybór padł na silniczek GETZ ( nie wiem czy dobrze czy nie). Po wymianie silniczka przez dwa dni było ok. Wskazówka trzymała 750 obrotów i nawet nie drgnęła.
Myślałem że już wszystko oki ale po dwóch dniach autko zaczęło chwilę po odpaleniu ( przy temperaturze około 7 stopni zapalał na strzał i trzymał od razu 750 obrotów, wystarczyło tylko depnąć w gaz obroty się wkręcały ale gdy spadały to od razu gasł). Jeżeli się trochę nagrzało zdarzało mu się zgasnąć lub starał się trzymać 550 obrotów lub trochę więcej.
Dodam że silnik podczas trzymania obrotów za pomocą gazu pracuje równo wkręca się super i ma moc. A i jeszcze jedna wskazówka podczas diagnostyki komputer nie pokazuje błędów.
Jeżeli któryś z szacownych klubowiczów miał już taki problem lub potrafi mi pomóc z góry dziękuję.
Pozdrawiam Misiek