iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane II phI 2003r 1.6 16V] Problem z chłodzeniem.

Moderator: Grupa Moderatorów

Awatar użytkownika
Spiker
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
Renault: Megane3 i MB W203
Silnik: 1.4Tce i 320CDI

Re: [Megane II phI 2003r 1.6 16V] Problem z chłodzeniem.

Post autor: Spiker »

kudlaty, zawsze jeśli układ jest odpowietrzony wentylator sie włączy bo jeśli czujnik tempreatury wykryje odrobinę powietrza to głupieje i wiatrak sie nie włączy a można odpowietrzać też na zasadzie rozgrzania silnika i delikatnego odkręcania korka od zbiorniczka wyrównawczego. Pewnie ze może sie troche wylać ale tym sie nie należy w ogole przejmować byle sobie rąk nie poparzyć ;)

pianim, jeśli masz podstawowy zestaw narzędzi(grzechotka plus przedłużki i nasadki, nie powiem ci dokładnie bo nawet w jednym silniku renaulta są 3 rodzaje osprzętu i do każdego inny rodzaj mocowania) i trochę zmysłu techniki to na lajcie dasz rade bo to nic trudnego :) termostat znajduje się zwykle przy bloku silnika. Z chłodnicy wychodzą dwie rury i termostat jest przy bloku albo przy górnej albo przy dolnej musisz sam zobaczyć gdzie jest jakiś... kurde nazwę to króćcem dokręcanym do silnika, zwykle to widać bo nie jest po prostu opaska zaciskowa tylko opaska przymocowana do czegoś co się odkręca, stawiał bym na górną rurę. Wiadomo ze wyleje sie płyn więc przygotuj jakąś miskę (pojemność około 3-4 litrów wiecej sie nie powinno wylać chyba że termostat jest na dole to pojemność około 6 litrów . Robocizna w warsztacie około 50-70 zł jak powie wiecej to wyśmiej i pojedz gdzie indziej :P robota dla ogarniętego na 20 minut dla amatora na godzine +/- 20 minut. Napewno zrobisz to sam jeśli masz narzędzia, wszystko zależy od twojej odwagi ;) Tylko śruby dokręcaj z rozwagą bo będą miały drobny gwint, żebyś ich nie opier***ił :ala:

pianim

Re: [Megane II phI 2003r 1.6 16V] Problem z chłodzeniem.

Post autor: pianim »

Dziękuję panowie za pomoc.
Termostat wymieniłem, problem zniknął. Jeszcze raz wielkie dzięki!

aha... termostat jest tak jak pisałeś przy górnej rurce. Trzymają go 3 śruby dziesiątki. Do dwóch górnych dostęp bezproblemowy, do tej od spodu bez przedłużek można dostać nerwicy :ala: ale poza tym, robota naprawdę na max pól godzinki...

ODPOWIEDZ