[Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Moderator: Grupa Moderatorów
- ren_mar
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 19:13
- Renault: Megane
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: DW
[Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Czytałem już trochę wątków na ten temat ale dalej mam pewne wątpliwości Mam nadzieję że nie zostanę zjedzony za kolejny wątek na ten temat szok
Auto to Megane IphII 1999 1.4 16V z klimą.
Mianowicie w czasie zwiększonej wilgotności na dworze borykam się z natrętnym problemem parowania szyb po przetarciu momentalnie zaparowują na nowo - nawet tuż po umyciu płynem do szyb z rzekomym systemem "antypara" problem powraca.
Z moich obserwacji wynika że nawet z włączoną klimą problem się pojawia.
Z doraźnych akcji które problem niewelują są:
- uchylenie szyb - para ucieka z auta (kiepskie rozwiązanie np w zimie albo podczas jazdy z dzieckiem)
- włączenie klimy na maksa grzanie - też średni pomysł bo robi się strasznie gorąco (prawie nie do wytrzymania) a cała para i wilgoć z szyb dosłownie ścieka - szyby są strasznie mokre od wewnątrz.
Czytałem że problemem może być niedziałająca klapka od odbiegu otwartego/zamkniętego - co przy rzekomo otwartym obiegu prowadziłoby do nieuciekania powietrza na zewnątrz.
Pytanie jak nieinwazyjnie "domowym sposobem" stwierdzić czy tutaj tkwi problem?
Na początku podejrzewałem że może to plak (plack?) którym poprzedni właściciel czyścił kokpit i osadzało się to na szybie - wyglądało jakby biała maź na szybie (ale po kilkukrotnym umyciu szyb od wewnątrz problem nadal powraca)
Czytałem też że może być problem z nagrzewnicą ale jak to sprawdzić.
Pod dywanikami jakoś wilgoci specjalnie nie czuję.
Jakieś dodatkowe pomysły jak znaleźć winowajcę? Dobre rady? Wszytkie pomysły mile widziane.
Z góry dziękuję
Auto to Megane IphII 1999 1.4 16V z klimą.
Mianowicie w czasie zwiększonej wilgotności na dworze borykam się z natrętnym problemem parowania szyb po przetarciu momentalnie zaparowują na nowo - nawet tuż po umyciu płynem do szyb z rzekomym systemem "antypara" problem powraca.
Z moich obserwacji wynika że nawet z włączoną klimą problem się pojawia.
Z doraźnych akcji które problem niewelują są:
- uchylenie szyb - para ucieka z auta (kiepskie rozwiązanie np w zimie albo podczas jazdy z dzieckiem)
- włączenie klimy na maksa grzanie - też średni pomysł bo robi się strasznie gorąco (prawie nie do wytrzymania) a cała para i wilgoć z szyb dosłownie ścieka - szyby są strasznie mokre od wewnątrz.
Czytałem że problemem może być niedziałająca klapka od odbiegu otwartego/zamkniętego - co przy rzekomo otwartym obiegu prowadziłoby do nieuciekania powietrza na zewnątrz.
Pytanie jak nieinwazyjnie "domowym sposobem" stwierdzić czy tutaj tkwi problem?
Na początku podejrzewałem że może to plak (plack?) którym poprzedni właściciel czyścił kokpit i osadzało się to na szybie - wyglądało jakby biała maź na szybie (ale po kilkukrotnym umyciu szyb od wewnątrz problem nadal powraca)
Czytałem też że może być problem z nagrzewnicą ale jak to sprawdzić.
Pod dywanikami jakoś wilgoci specjalnie nie czuję.
Jakieś dodatkowe pomysły jak znaleźć winowajcę? Dobre rady? Wszytkie pomysły mile widziane.
Z góry dziękuję
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...
- campino
- KLUBOWICZ
- Posty: 770
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
- Renault: Megane Scenic I Ph I
- Silnik: F3R + LPG BRC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Bardzo możliwe że jeździsz na obiegu wewnętrznym , wtedy szyby starszliwie parują bo nawiew wyrzuca parę wodną którą ty wcześniej wydychasz. Jednym słowem mielone jest cały czas to samo powietrze a nie dostaje sie do auta świeże.
Osobiście nigdy nie jeżdżę na wewnętrznym ( nawet nie wiem czy działa )
Włącz zapłon , uruchom wentylator na 1 bieg, wsadź głowę pod deskę od strony pasażera, a drugą ręką ( lub druga osoba ) włączaj na zmianę obieg wewnętzny/zewnętrzny/wewmętrzny i tak dalej.
Powinieneś słyszeć jak chodzi mechanizm i przesuwa sie klapka. W moim szczeniaku słychac to nawet siedząc za kierownicą .
Kiedy wymieniałeś filtr kabinowy ?
Osobiście nigdy nie jeżdżę na wewnętrznym ( nawet nie wiem czy działa )
Włącz zapłon , uruchom wentylator na 1 bieg, wsadź głowę pod deskę od strony pasażera, a drugą ręką ( lub druga osoba ) włączaj na zmianę obieg wewnętzny/zewnętrzny/wewmętrzny i tak dalej.
Powinieneś słyszeć jak chodzi mechanizm i przesuwa sie klapka. W moim szczeniaku słychac to nawet siedząc za kierownicą .
Kiedy wymieniałeś filtr kabinowy ?
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC
- ren_mar
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 19:13
- Renault: Megane
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: DW
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Zapomniałem napisać, że to raczej nie wina filtra kabinowego bo po wymianie też problem się pojawia
Co do obiegu to zawsze jeżdżę na zewnętrznym ale jeśli mechanizm nie działa to wychodzi że kiszę się we własnym wydechu
Spróbuję zastosować Twoją metodę może coś usłyszę (mam nadzieję że pokrętła przy okazji nie urwę )
Co do obiegu to zawsze jeżdżę na zewnętrznym ale jeśli mechanizm nie działa to wychodzi że kiszę się we własnym wydechu
Spróbuję zastosować Twoją metodę może coś usłyszę (mam nadzieję że pokrętła przy okazji nie urwę )
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...
-
- Forumowicz
- Posty: 400
- Rejestracja: niedziela, 26 września 2010, 14:07
- Renault: Megane Classic IphI
- Silnik: 1.6 8V K7M702
- Lokalizacja: Radzymin
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Znajomy miał kiedyś podobny problem.Kupił pochłaniacz wilgoci i problem rozwiązał się raz na zawsze.Mimo tego ze w aucie było sucho (dywaniki suche,uszczelki szczelne) pochłaniacz zebrał mu ponad litr wody.
Codziennie rano sprawdzam czy jestem na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.
- ren_mar
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 19:13
- Renault: Megane
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: DW
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Hmm ja u siebie nic nie słyszę szokcampino pisze: Włącz zapłon , uruchom wentylator na 1 bieg, wsadź głowę pod deskę od strony pasażera, a drugą ręką ( lub druga osoba ) włączaj na zmianę obieg wewnętzny/zewnętrzny/wewmętrzny i tak dalej.
Powinieneś słyszeć jak chodzi mechanizm i przesuwa sie klapka.
Pytanie czy głuchy jestem czy może przyczyna została znaleziona?
Jak bardzo głośne powinno być to przełączanie między zew/wew?
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...
- campino
- KLUBOWICZ
- Posty: 770
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
- Renault: Megane Scenic I Ph I
- Silnik: F3R + LPG BRC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Jak pisałem wyżej, w moim szczeniaku ( i sąsiada też ) słychać to nawet siedząc wygodnie za fajerą.
Nie wiem jak jest w megi, w szczeniaku dobrać sie do klapki to 5 min. roboty. Może warto tam zajrzeć??
Nie wiem jak jest w megi, w szczeniaku dobrać sie do klapki to 5 min. roboty. Może warto tam zajrzeć??
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC
- krzysztofk
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 19:25
- Renault: Scenic Iph4
- Silnik: 1.9dci
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Masz to obok silnika wycieraczek w podszybiu.
- Spiker
- Forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
- Renault: Megane3 i MB W203
- Silnik: 1.4Tce i 320CDI
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
U mnie ten silnik sie rozsypał kosztuje on 30 zł a wymiana jego trwała by dla kogoś ogarniającego temat przynajmniej 4 godziny, ja po dwóch podejściach przestawiłem na zewnętrzny i odczepiłem wtyczkę
- ren_mar
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 19:13
- Renault: Megane
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: DW
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Walki z parowaniem ciag dalszy:
- sprawdzilem organoleptycznie czy obieg jest otwarty i wyglada ze tak (metoda psikania zapachem na zewnatrz auta a wewnatrz na nawiewie czuc zapach )
- przy jezdzie z wlaczona klima na chwile obecna jest ok i szyby nie paruja
- niestety w momencie jazdy bez klimy (w 3 osoby dorosle) szyby zaczynaja zaparowywac (to co sie osadza na szybie wydaje sie byc nieco gestsze niz zwykla para wodna)
Pytanie co moze byc przyczyna? Gdzie moze zalegac jakis brud/liscie/bloto/itp ktore mogloby ta wilgoc wprowadzac?
Za wszelkie sugestie dziekuje
Chcialbym sie z tym uporac przed jesienia...
- sprawdzilem organoleptycznie czy obieg jest otwarty i wyglada ze tak (metoda psikania zapachem na zewnatrz auta a wewnatrz na nawiewie czuc zapach )
- przy jezdzie z wlaczona klima na chwile obecna jest ok i szyby nie paruja
- niestety w momencie jazdy bez klimy (w 3 osoby dorosle) szyby zaczynaja zaparowywac (to co sie osadza na szybie wydaje sie byc nieco gestsze niz zwykla para wodna)
Pytanie co moze byc przyczyna? Gdzie moze zalegac jakis brud/liscie/bloto/itp ktore mogloby ta wilgoc wprowadzac?
Za wszelkie sugestie dziekuje
Chcialbym sie z tym uporac przed jesienia...
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...
-
- Moderator
- Posty: 3605
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
- Renault: Espace 4 lift
- Silnik: 2.0dCi automat
- Lokalizacja: Łódź
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
ren_mar pisze:Pytanie co moze byc przyczyna? Gdzie moze zalegac jakis brud/liscie/bloto/itp ktore mogloby ta wilgoc wprowadzac?
podszybie tam mogą zalegać liście z kilku lat osad przypominający ciemna ziemie
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
i dlatego ja też mam na stałe obieg zamknięty. Razem ze szwagrem próbowaliśmy naprawić to i ogólnie to trwało może mniej niż 4h ale gimnastyki co nie miara, a do tego rozmontować podszybie, ramiona wycieraczek, jak masz klimę to przewody od niej przeszkadzają w dostępie...grrrr.Spiker pisze:a wymiana jego trwała by dla kogoś ogarniającego temat przynajmniej 4 godziny, ja po dwóch podejściach przestawiłem na zewnętrzny i odczepiłem wtyczkę
warto tam zajrzeć właśnie w tym celu. Całkiem możliwe jest też, że tam właśnie może się pojawić ognisko rdzy, czego nie życzęmariusz1500 pisze:podszybie tam mogą zalegać liście z kilku lat osad przypominający ciemna ziemie
- ren_mar
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: wtorek, 22 lutego 2011, 19:13
- Renault: Megane
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: DW
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
mariusz1500 pisze:ren_mar pisze:Pytanie co moze byc przyczyna? Gdzie moze zalegac jakis brud/liscie/bloto/itp ktore mogloby ta wilgoc wprowadzac?
podszybie tam mogą zalegać liście z kilku lat osad przypominający ciemna ziemie
mowimy o tym co chowa sie pod tymi plastikami (w kratke )?
trudno sie to rozbiera? jak sie domyslam trzeba chyba tez wycieraczki wymontowac?
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...
-
- Moderator
- Posty: 3605
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
- Renault: Espace 4 lift
- Silnik: 2.0dCi automat
- Lokalizacja: Łódź
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
ren_mar,
Wycieraczki trzeba zdjąć i potem będzie pewnie kilka torxow do odkręcenia
sam chce się za to zabrać ale zawsze wynajdę sobie inna robotę
Wycieraczki trzeba zdjąć i potem będzie pewnie kilka torxow do odkręcenia
sam chce się za to zabrać ale zawsze wynajdę sobie inna robotę
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
- Spiker
- Forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
- Renault: Megane3 i MB W203
- Silnik: 1.4Tce i 320CDI
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Ja słyszałem gdzieś ze jak ludzie mieli takie problemy w autach pakowali do samochodu pochłaniacz wilgoci i naprawde sporo tego ta maszynka ściągała. Mi też parują szyby teraz to mnie nie boli bo cały czas na klimie i tyle ale w zime albo w deszczu jest tragedia, nigdzie żadnego syfu nie ma wiec właśnie jestem na etapie poszukiwania tego pochłaniacza wilgoci i zobaczę ile wody ściągnie.
- krzysztofk
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 19:25
- Renault: Scenic Iph4
- Silnik: 1.9dci
Re: [Megane IphII 1999] Parowanie szyb - pomoc w diagnozie.
Może pada osuszacz?