[Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy.
Moderator: Grupa Moderatorów
[Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy.
Witam, mam pytanie.
Dzis zauwazylem ze podczas jazdy w korku, silnik byp juz dobrze nagrzany. Autko szarpalo, auto jechalo na 1 biegu dodawalem lekko gazu , przestalo gdy dodalem wiecej gazu. Zona pare dni temu tez to zuwazyla, co tp moze byc ?
I druga sprawa czasmi ciezko jest zrzucic z 1 lub 2 biegu , podczas jazdy, tak jakby cos trzymalo ? Nie zaesze tak sie dzieje , od czsu do czasu.
Dzis zauwazylem ze podczas jazdy w korku, silnik byp juz dobrze nagrzany. Autko szarpalo, auto jechalo na 1 biegu dodawalem lekko gazu , przestalo gdy dodalem wiecej gazu. Zona pare dni temu tez to zuwazyla, co tp moze byc ?
I druga sprawa czasmi ciezko jest zrzucic z 1 lub 2 biegu , podczas jazdy, tak jakby cos trzymalo ? Nie zaesze tak sie dzieje , od czsu do czasu.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 marca 2012, 19:13 przez mariusz01041975, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
Czy może ktoś sie spotkał z takim czymś ?
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
A to co, cewka jest do wymiany ?
A ktora cewka, jak do tego dojsc ?
Umnie sa cewki bezposrednio na swiecwch.
A ktora cewka, jak do tego dojsc ?
Umnie sa cewki bezposrednio na swiecwch.
- Spiker
- Forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
- Renault: Megane3 i MB W203
- Silnik: 1.4Tce i 320CDI
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
w momencie kiedy auto szarpie na wolnych obrotach odpinasz kostkę przykładowo od lewej 1 cewkę i sprawdzasz czy pracuje gorzej czy nie, jak gorzej znaczy ze tu problemu nie ma podpinasz kostkę na swoje miejsce i lecisz dalej. Po odpięciu którejś cewki nie będzie różnicy lub będzie bardzo niewielka
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
Ok, rozumie.
A te cewki ze swiec to sie pociaga czy jakos odpina, zeby ich nie uszkodzic ?
A te cewki ze swiec to sie pociaga czy jakos odpina, zeby ich nie uszkodzic ?
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
Jeszcze jedno, czy to takze moze byc wina cewki ze auto czasami jest muliste, a czasami ladnie sie zbiera i przyspiesza ?
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
Jeśli w tym silniku reguluje się zawory to zrób to. Może np. wydechowe są za ciasne i silnik się dławi.
To tylko moja teoria, nie koniecznie słuszna. Wiem jednak z doświadczenia, że po regulacji silnik w mojej byłej megi 1,4 8V pracował rowniótko, a wcześniej dostawał czkawki i falowały obroty.
To tylko moja teoria, nie koniecznie słuszna. Wiem jednak z doświadczenia, że po regulacji silnik w mojej byłej megi 1,4 8V pracował rowniótko, a wcześniej dostawał czkawki i falowały obroty.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
A czasem niejest tak ze w tym silniku 1.4 16 V, zawory ustawiaja sie automatycznie ?
Niewiem, tak slyszalem ?
Niewiem, tak slyszalem ?
- jerzyf
- Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: czwartek, 17 grudnia 2009, 23:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
Dobrze słyszałeś.mariusz01041975 pisze:A czasem niejest tak ze w tym silniku 1.4 16 V, zawory ustawiaja sie automatycznie ?
Niewiem, tak slyszalem ?
Jerzy
- jerzyf
- Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: czwartek, 17 grudnia 2009, 23:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
W tym silniku cewki są połączone parami szeregowo, 1 i 4 oraz 2 i 3 (pierwsza to jest ta od strony skrzyni biegów), więc jeśli odepniesz pierwszą cewkę to przestanie pracować również czwarta, to co wtedy stwierdzisz, która jest nie sprawna ?.Spiker pisze:w momencie kiedy auto szarpie na wolnych obrotach odpinasz kostkę przykładowo od lewej 1 cewkę i sprawdzasz czy pracuje gorzej czy nie, jak gorzej znaczy ze tu problemu nie ma podpinasz kostkę na swoje miejsce i lecisz dalej. Po odpięciu którejś cewki nie będzie różnicy lub będzie bardzo niewielka
Jerzy
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
No to jak najprosciej to sprawdzic, ktora cewka jest zla ?
No i oczywiscie jak najmniejszym kosztem.
No i oczywiscie jak najmniejszym kosztem.
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
Kupie jedną cewke BERU i zobacze.
Bede zamieniał pokolei i zobacze efekty.
Bede zamieniał pokolei i zobacze efekty.
- Spiker
- Forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: czwartek, 19 stycznia 2012, 14:35
- Renault: Megane3 i MB W203
- Silnik: 1.4Tce i 320CDI
Re: [Megane I, 1.4 16V 2002 r.] Szarpie podczas wolnej jazdy
Nie wiem czy w 1.6 16V jest inaczej (czyli takim jak mam ja) ale na podstawie tego patentu 2 razy juz ustaliłem która cewka jest walnięta. Te cewki to z jednej strony fajna sprawa ale z drugiej tak to męczy ze...jerzyf pisze:W tym silniku cewki są połączone parami szeregowo, 1 i 4 oraz 2 i 3 (pierwsza to jest ta od strony skrzyni biegów), więc jeśli odepniesz pierwszą cewkę to przestanie pracować również czwarta, to co wtedy stwierdzisz, która jest nie sprawna ?.