Witam,
za co się zabiore to od razu rozwale ;/ ala
Chcialem sobie dzisiaj wrzucic letnie, bo te zimowki w kiepskim stanie. Przygotowalem sobie wszystko ladnie pieknie, prysnalem wd40, poszedlem na kawke, wracam po 20min i biore sie do pracy. Zaczne sobie od przodu. Chwytam za klucz, nakladam na srube, nie moge odkrecic. Psikam wd, po 5min znow probuje, mecze sie i nagle łup! Zerwałem gwint śruby.
No wiec co teraz? Zamawiac nowa piaste na allegro? Wulkanizator jakoś to ogarnie i wyciagnie ten gwint, zeby wrzucic nowa srube? Moge smigac na 3 srubach?
Pozdrawiam
[Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: [Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód
Psikać odrdzewiaczami lub namoczyć w coca coli i spróbować wykrętakiem.
Ewentualnie rozwiercić lewym wiertłem o mniejszej średnicy /może podczas wiercenia odpuści/ i przegwintować.
Ostatnio przy wymianie tarcz musiałem rozwiercać torxy trzymające tarcze. Śruby zostały w piaście, ale udało się je rozwiercić i usunąć gwintownikiem.
Ewentualnie rozwiercić lewym wiertłem o mniejszej średnicy /może podczas wiercenia odpuści/ i przegwintować.
Ostatnio przy wymianie tarcz musiałem rozwiercać torxy trzymające tarcze. Śruby zostały w piaście, ale udało się je rozwiercić i usunąć gwintownikiem.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
-
- Moderator
- Posty: 3605
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
- Renault: Espace 4 lift
- Silnik: 2.0dCi automat
- Lokalizacja: Łódź
Re: [Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód
ja miałem podobny problem ułamała się śruba reszta została wkręcona w piaście
na 3 śrubach jeździłem z 1,5 tyg.
mechanik zdjął kolo i kluczem ząbka złapał śrubę od strony wahacza i wykręcił ja tym sposobem jedyne co musisz jeszcze zrobić to odkręcić szczękę hamulcowa bo będzie ci przeszkadzać
na 3 śrubach jeździłem z 1,5 tyg.
mechanik zdjął kolo i kluczem ząbka złapał śrubę od strony wahacza i wykręcił ja tym sposobem jedyne co musisz jeszcze zrobić to odkręcić szczękę hamulcowa bo będzie ci przeszkadzać
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód
Jeśli z piasty wychodzi kawałek śruby to bez problemu można do niej dospawać większą nakrętkę i spokojnie odkręcić śrubę , tym bardziej że temperatura od spawania na pewno pomoże.
10 min . roboty po zdjęciu koła .
10 min . roboty po zdjęciu koła .
Re: [Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód
Wole nawet nie próbowac odkrecac kolejnych srub ;p Po prostu zawioze auto do mechanika, mysle ze 30zł mu wystarczy za zrobienie tego. Chociaz znajac moje szczescie policzy dwa razy tyle i jeszcze powie, ze nie udalo mu sie zrobic i piasta do wymiany. Sruba nie wystaje niestety, trzeba bedzie rozwiercac i gwintowac chyba. Eh.;/
Btw. nie chce zakladac nowego tematu, silnik mi sie dziwnie grzeje, tzn. jadac po miescie, wiadomo stop, start itd. temp. skacze od 2 do 4 kreski. Po dojechaniu do domu chcialem odkrecic zbiorniczek wyrownawczy zeby zobaczyc czy nie ma tam babelkow i .. psiklo powietrzem, wywalaja kilka kropelek plynu. Za duze cisnienie? Ocb? Dodam, ze mam jakas uszczelke walnieta i olej z silnika cieknie, bardzo malo, ale jednak. Rano jade myc silnik zeby zlokalizowac, bo dzisiaj byl juz tak rozgrzany, ze nie bylo opcji go umyc, jutro zostawie auto, pojde do szkoly i mi to ogarna.
Pozdro i dzieki za odpowiedzi
P.S. Wulkanizator mowil, ze normalnie mozna na 3 srubach smigac, wspomnial ze niektore auta maja tylko 3 sruby i nic sie nie dzieje. Wiadomo, ze nie bede zapieprzac, ale koles od kol chyba cos tam wie, wiec pozwolilem sobie na troche szybsza jazde, zeby nie zamulac ruchu
Btw. nie chce zakladac nowego tematu, silnik mi sie dziwnie grzeje, tzn. jadac po miescie, wiadomo stop, start itd. temp. skacze od 2 do 4 kreski. Po dojechaniu do domu chcialem odkrecic zbiorniczek wyrownawczy zeby zobaczyc czy nie ma tam babelkow i .. psiklo powietrzem, wywalaja kilka kropelek plynu. Za duze cisnienie? Ocb? Dodam, ze mam jakas uszczelke walnieta i olej z silnika cieknie, bardzo malo, ale jednak. Rano jade myc silnik zeby zlokalizowac, bo dzisiaj byl juz tak rozgrzany, ze nie bylo opcji go umyc, jutro zostawie auto, pojde do szkoly i mi to ogarna.
Pozdro i dzieki za odpowiedzi
P.S. Wulkanizator mowil, ze normalnie mozna na 3 srubach smigac, wspomnial ze niektore auta maja tylko 3 sruby i nic sie nie dzieje. Wiadomo, ze nie bede zapieprzac, ale koles od kol chyba cos tam wie, wiec pozwolilem sobie na troche szybsza jazde, zeby nie zamulac ruchu
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód
Tak, samochody mają po 3 śruby np.peugeot czy citroen ale są to małe samochodziki grubo poniżej tony.
Temperatura musi skakać, co innego gdyby sie gotował lub nie dogrzewał , wówczas termostat do wymiany.
Poza tym w układzie chłodzenia musi być ciśnienie !!!
Jest to układ ciśnieniowy i owe ciśnienie jest ustalane przez korek zbiornika w którym jest zawór.
Ciśnienie w zależńości od koloru korka powinno być 1,2 bara ( brązowy ) i 1,6 bara niebieski.
Jest to dość wysokie ciśnienie biorąc pod uwagę że np. w maluchu ,przednie koła miały ciśnienie 1,4 bara.
Ciśnienie jest tam potrzebne aby przesunąć w górę temperaturę wrzenia płynu , no ale to już fizyka na poziomie podstawowym .
Nie odkręca się zbiornika na gorącym silniku bo można zapowietrzyć układ a poza tym się poparzyć.
Odkręcasz korek, obniżasz ciśnienie w silniku i nagle płyn zaczyna wrzeć w całym układzie i zapowietrzenie gotowe.
Temperatura musi skakać, co innego gdyby sie gotował lub nie dogrzewał , wówczas termostat do wymiany.
Poza tym w układzie chłodzenia musi być ciśnienie !!!
Jest to układ ciśnieniowy i owe ciśnienie jest ustalane przez korek zbiornika w którym jest zawór.
Ciśnienie w zależńości od koloru korka powinno być 1,2 bara ( brązowy ) i 1,6 bara niebieski.
Jest to dość wysokie ciśnienie biorąc pod uwagę że np. w maluchu ,przednie koła miały ciśnienie 1,4 bara.
Ciśnienie jest tam potrzebne aby przesunąć w górę temperaturę wrzenia płynu , no ale to już fizyka na poziomie podstawowym .
Nie odkręca się zbiornika na gorącym silniku bo można zapowietrzyć układ a poza tym się poparzyć.
Odkręcasz korek, obniżasz ciśnienie w silniku i nagle płyn zaczyna wrzeć w całym układzie i zapowietrzenie gotowe.