iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
conix

[Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód

Post autor: conix »

Witam,
za co się zabiore to od razu rozwale ;/ ala
Chcialem sobie dzisiaj wrzucic letnie, bo te zimowki w kiepskim stanie. Przygotowalem sobie wszystko ladnie pieknie, prysnalem wd40, poszedlem na kawke, wracam po 20min i biore sie do pracy. Zaczne sobie od przodu. Chwytam za klucz, nakladam na srube, nie moge odkrecic. Psikam wd, po 5min znow probuje, mecze sie i nagle łup! Zerwałem gwint śruby.
No wiec co teraz? Zamawiac nowa piaste na allegro? Wulkanizator jakoś to ogarnie i wyciagnie ten gwint, zeby wrzucic nowa srube? Moge smigac na 3 srubach?
Pozdrawiam

Martinez
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1235
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
Renault: Laguna II Grandtour
Silnik: 1.9 dCi 130KM
Lokalizacja: Buczek

Re: [Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód

Post autor: Martinez »

Psikać odrdzewiaczami lub namoczyć w coca coli i spróbować wykrętakiem.
Ewentualnie rozwiercić lewym wiertłem o mniejszej średnicy /może podczas wiercenia odpuści/ i przegwintować.

Ostatnio przy wymianie tarcz musiałem rozwiercać torxy trzymające tarcze. Śruby zostały w piaście, ale udało się je rozwiercić i usunąć gwintownikiem.
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r

mariusz1500
Moderator
Moderator
Posty: 3605
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
Renault: Espace 4 lift
Silnik: 2.0dCi automat
Lokalizacja: Łódź

Re: [Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód

Post autor: mariusz1500 »

ja miałem podobny problem ułamała się śruba reszta została wkręcona w piaście :)

na 3 śrubach jeździłem z 1,5 tyg.
mechanik zdjął kolo i kluczem ząbka złapał śrubę od strony wahacza i wykręcił ja tym sposobem jedyne co musisz jeszcze zrobić to odkręcić szczękę hamulcowa bo będzie ci przeszkadzać :)
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: [Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód

Post autor: Maciej R21 »

Jeśli z piasty wychodzi kawałek śruby to bez problemu można do niej dospawać większą nakrętkę i spokojnie odkręcić śrubę , tym bardziej że temperatura od spawania na pewno pomoże.
10 min . roboty po zdjęciu koła :).
Obrazek

conix

Re: [Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód

Post autor: conix »

Wole nawet nie próbowac odkrecac kolejnych srub ;p Po prostu zawioze auto do mechanika, mysle ze 30zł mu wystarczy za zrobienie tego. Chociaz znajac moje szczescie policzy dwa razy tyle i jeszcze powie, ze nie udalo mu sie zrobic i piasta do wymiany. Sruba nie wystaje niestety, trzeba bedzie rozwiercac i gwintowac chyba. Eh.;/
Btw. nie chce zakladac nowego tematu, silnik mi sie dziwnie grzeje, tzn. jadac po miescie, wiadomo stop, start itd. temp. skacze od 2 do 4 kreski. Po dojechaniu do domu chcialem odkrecic zbiorniczek wyrownawczy zeby zobaczyc czy nie ma tam babelkow i .. psiklo powietrzem, wywalaja kilka kropelek plynu. Za duze cisnienie? Ocb? Dodam, ze mam jakas uszczelke walnieta i olej z silnika cieknie, bardzo malo, ale jednak. Rano jade myc silnik zeby zlokalizowac, bo dzisiaj byl juz tak rozgrzany, ze nie bylo opcji go umyc, jutro zostawie auto, pojde do szkoly i mi to ogarna.
Pozdro i dzieki za odpowiedzi :P

P.S. Wulkanizator mowil, ze normalnie mozna na 3 srubach smigac, wspomnial ze niektore auta maja tylko 3 sruby i nic sie nie dzieje. Wiadomo, ze nie bede zapieprzac, ale koles od kol chyba cos tam wie, wiec pozwolilem sobie na troche szybsza jazde, zeby nie zamulac ruchu :P

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: [Megane I Coupe] Zerwany gwint śruby w kole, przód

Post autor: Maciej R21 »

Tak, samochody mają po 3 śruby np.peugeot czy citroen ale są to małe samochodziki grubo poniżej tony.
Temperatura musi skakać, co innego gdyby sie gotował lub nie dogrzewał , wówczas termostat do wymiany.
Poza tym w układzie chłodzenia musi być ciśnienie !!!
Jest to układ ciśnieniowy i owe ciśnienie jest ustalane przez korek zbiornika w którym jest zawór.
Ciśnienie w zależńości od koloru korka powinno być 1,2 bara ( brązowy ) i 1,6 bara niebieski.
Jest to dość wysokie ciśnienie biorąc pod uwagę że np. w maluchu ,przednie koła miały ciśnienie 1,4 bara.
Ciśnienie jest tam potrzebne aby przesunąć w górę temperaturę wrzenia płynu , no ale to już fizyka na poziomie podstawowym ;).
Nie odkręca się zbiornika na gorącym silniku bo można zapowietrzyć układ a poza tym się poparzyć.
Odkręcasz korek, obniżasz ciśnienie w silniku i nagle płyn zaczyna wrzeć w całym układzie i zapowietrzenie gotowe.
Obrazek

ODPOWIEDZ