Jeżdżę obecnie na syntetyku 5w40 Elfa, na liczniku koło 150tys więc śmiało mogę przejść na półsyntetyk, to wiem
I teraz tak, 10w40 jest gęstszy od 5w40 czy jest szansa, że jak poci mi się przy uszczelce miski olejowej, to będzie pocić się mniej, lub też przestanie, czy to bajka i zostaje mi rozpinanie sań i wymiana uszczelki?
[M I ph II] Wycieki a wymiana oleju
Moderator: Grupa Moderatorów
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[M I ph II] Wycieki a wymiana oleju
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- TomaszM
- Bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: sobota, 23 kwietnia 2011, 15:27
- Renault: Megane Coupe
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [M I ph II] Wycieki a wymiana oleju
Nie przestanie, najlepsze rozwiązanie to wymienić uszczelkę i dalej latać na 5W40
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [M I ph II] Wycieki a wymiana oleju
Kurcze, no właśnie tego się obawiałem. Najgorsze jest to, że człenie co robili magiel mogli powiedzieć, że jest to do robienia i za jednym zamachem by się wymieniło jak były sanki wypięte. A tak drugi raz będę musiał za to zapłacić No cóż pewnie tak zrobię
Z drugiej strony nie wiem czy nie wleję teraz 10w40 chociażby ze względu na koszty (połowę taniej), zobaczymy, przecież pogarszają się tylko parametry zimowe
Z drugiej strony nie wiem czy nie wleję teraz 10w40 chociażby ze względu na koszty (połowę taniej), zobaczymy, przecież pogarszają się tylko parametry zimowe
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
-
- Forumowicz
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 16 października 2011, 20:46
- Renault: scenic
- Silnik: 1,9TD
- Lokalizacja: Tuczna lubelskie
Re: [M I ph II] Wycieki a wymiana oleju
tu nie chodzi o parametry zimowe ale właściwości smarne oleju już jak chcesz tak oszczędzać to nalej mineralny też chodzić będzie nie, ja nie mechanik ale wiem jedno olej to podstawa i jeżeli przy syntetyku oprócz wycieków nie podbiera ci oleju za dużo to nie patrz na cenę bo zaczniesz wymieniać wraz z olejem więcej części silnikowych
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [M I ph II] Wycieki a wymiana oleju
Lałem syntetyk do przebiegu ok. 250tyś. Potem cuśnienie było już dośc niskie i zszedłęm klasę niżej , więc jeśli nic złego się nie dzieje to zostań przy lepszym oleju.
- TomaszM
- Bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: sobota, 23 kwietnia 2011, 15:27
- Renault: Megane Coupe
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [M I ph II] Wycieki a wymiana oleju
Gorszy zimą ale także zdecydowanie gorszy latem i łatwiej zerwać film olejowy. Generalnie gorsza ochrona w absolutnie każdych warunkach i klimacie. Szkoda silnika. A czy pieniędzy? Nie jest aż 2x droższy, olej wymienia się raz w roku, trzeba znaleźć hurtownie z dobrymi cenami i nie zrujnuje Ci to portfela (w ostateczności przecież nie musi być Elf!)kudlaty pisze:Z drugiej strony nie wiem czy nie wleję teraz 10w40 chociażby ze względu na koszty (połowę taniej), zobaczymy, przecież pogarszają się tylko parametry zimowe
- kudlaty
- administrator
- Posty: 6059
- Rejestracja: poniedziałek, 26 maja 2008, 10:03
- Renault: Clio 4RS R19
- Silnik: M5Mt F3N
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [M I ph II] Wycieki a wymiana oleju
Czy raz do roku? Hmmm ja robię około 15-25tys rocznie więc zmieniam 2 razy. Ale to nie jest argument Ja na oleju nigdy nie oszczędzałem i oszczędzać nie będę, tak tylko napisałem, że różnica jest (10w40 - 4l - 50zł a 5w40 - 4l - 110zł)
Generalnie chodziło mi o to czy jest szansa, że pocenie ustanie (bo gdzieś tak słyszałem ). Skoro to nic nie da to nie mam zamiaru zmieniać oleju na słabszy, bo jednak mój silnik dostaje w pupa , niech ma
Generalnie chodziło mi o to czy jest szansa, że pocenie ustanie (bo gdzieś tak słyszałem ). Skoro to nic nie da to nie mam zamiaru zmieniać oleju na słabszy, bo jednak mój silnik dostaje w pupa , niech ma
#7 kudlaty, Sebastian
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
Clio IV RS200, R19 Chamade
EX: R19, Megane Coupe, Megane II Sport, Kangoo III, Drugi Kangoo III, R11, Laguna III GT, Megane I Cabrio, Laguna III GT.
- TomaszM
- Bywalec
- Posty: 31
- Rejestracja: sobota, 23 kwietnia 2011, 15:27
- Renault: Megane Coupe
- Silnik: 1.6 16V
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [M I ph II] Wycieki a wymiana oleju
Wystarczy poszukać, np:
Lublin:
ul. Inżynierska 5A lok. 01
20-484 Lublin
Tel: 665-335-001
Cena: 78 zł za bańkę 5w40 ELF
Lublin:
ul. Inżynierska 5A lok. 01
20-484 Lublin
Tel: 665-335-001
Cena: 78 zł za bańkę 5w40 ELF
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [M I ph II] Wycieki a wymiana oleju
To musiałeś źłe słuchać .kudlaty pisze: Generalnie chodziło mi o to czy jest szansa, że pocenie ustanie (bo gdzieś tak słyszałem .....
Wycieki mogą ( z zaznaczeniem mogą ) się pojawić po zmianie oleju na lepszy np. z 15w40 na 5w40 a to z tego względu że mają one lepsze dodatki myjące.
Jeśli w takim wypadku silnik zalany wcześniej olejem 15w40 ma w swym wnętrzu mnóstwo nagaru to nowy lepszy olej może go wypłukać , wymyć i pojawią się wycieki. W ekstremalnych sytuacjach mogą sie zatkać kanały olejowe i filtr.
Jeśli silnik na oleju 15W40 był idealnie szczelny a poza tym był w środku czysty ( jazda na LPG nie powoduje odkładania się nagaru ) to można z powodzeniem zmienić na lepszy olej ( sorawdzane na kilku silnikach ).
Jak silnik cieknie to niestety nic jak wymiana uszczelnień mu nie pomoże .
Każdy olej po rozgrzaniu jest niemal jak woda .