iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
conix

[Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala

Post autor: conix »

Witam,
jade dzis ze szkoly, auto nagle zgaslo. Pomyslalem na poczatku ze brak paliwa, bo lalem tam za 120zł, od tego momentu przejechane 240km, dosc malo ale czasem zdarza mi sie depnac, wiec mozliwe - pomyslalem. Auto zgaslo akurat przy cpn'ie wiec szybciutko dolalem 4l paliwa zeby chociaz do domu dojechac, a tu lipa. bo dolalem i nadal nie pali :/
Wyglada to tak, ze krece kluczkiem, on sobie kreci, kreci i nic. Nic nie załapuje, tylko kreci. Kiedys jak skonczylo mi sie paliwo, to po tym jak zgasl potrafil odpalic na kilka sek na obroty 200-500 a teraz kompletnie nic! ;/ Dodam ze swieci sie druga kontrolka od prawej strony, nie wiem co oznacza.
Prosze o pomoc!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wtorek, 21 lutego 2012, 20:43 przez conix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pelson91
skoczek
skoczek
Posty: 1089
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 10:16
Renault: Rover 75
Silnik: 2.0 CDT
Lokalizacja: Nadarzyn/Warszawa
Kontakt:

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala, potrzebny na juz,pom

Post autor: pelson91 »

jak wygląda ta kontrolka? co ona przedstawia?

Jak Ci paliwo się skończyło to musisz trochę pokręcić, żeby pompa wpompowała paliwo do silnika, by mógl odpalić. Przerabiałem to w Megance ;)
Było: Renault Megane HB 1,6e 1996r. -> KLIK
Był: Rover 420 SDi 1996r. -> KLIK
Jest: Rover 75 2,0 CDT 2000r. -> KLIK

conix

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala, potrzebny na juz,pom

Post autor: conix »

No tylko że ja kreciłem bardzo długo. Jest możliwość, że 4 czy tam 5l paliwa na pusty bak to za mało żeby załapało? Jest to kontrolka, która w instrukcji opisana jest tak:

Lampka kontrolna usterki elektronicznej - (...) Jeśli zaświeci się w czasie jazy, oznacza to, że w układzie wtrysku paliwa, automatycznej skrzyni biegów lub automatycznym sprzęgle powstała jakaś usterka.(...)

Cecha szczególna pojazdów wyposażonych w "System blokady rozruchu"

Oznacza to nieprawidłowe działanie systemu. (...)

Ta kontrolka przed dzisiejszym zdarzeniem była widoczna przy odpalaniu, po odpaleniu się gasiła. Więc w sumie tak jak jest teraz, tylko że teraz nie moge odpalić. Może to rozrząd?
Kurde no...

conix

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala, potrzebny na juz,pom

Post autor: conix »

Dobra, nie lubie siedziec na dupie więc troche poczytałem, troche poszperałem i auto odpaliłem. ;P
Zeby Wam to jasniej przyblizyc, zalaczam obrazek.
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... nesil.jpg/

Nie jest to moj silnik, ale moj tak samo wyglada wiec w sumie po czesci moj ;d
Numerem jeden zaznaczylem kabel, nieznam sie kompletnie wgl. wiec wiem tylko tyle ze idzie skads do jakiegos filtra chyba, czy tam na odwrot. Mianowicie gdy wlacze zaplon, to slychac troche po prawej stronie od kabla takie jakby wodospad ^^ no szumi jakby cos cieklo, czy cos. Poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym sie mocno podniosl(odkrecilem to sie wylalo troche ;/ nawet w sumie do konca nie odkrecilem), tylko przy kreceniu zaplonem zanim odpalilem auto (troszke musialem nim podjechac, czyli kilka razy na biegu lecialem, potem szkoda bylo mi auta i odpuscilem)
Wzialem ten kabel zaznaczony na obrazku, zaczalem nim poruszac. Nagle te szumienie ustalo. No wiec przyczepilem go takim czarnym tym, no plastkiem takim tym co sie sciska czy cos, nie wiem jak to wyjasnic. No przyczepilem, troche podciagajac go do gory, auto odpalilo. Yeah! Ruszylem , lekka dziura po sekundzie doslownie auto zgaslo, kontrolka sie zaswiecila, znow szumi. Nie jestem w stanie tego zrobic teraz tak, zeby jezdzic, ale wiem juz jaka jest przyczyna.

Teraz licze juz na Wasza pomoc. O co chodzi? Jestem w stanie usterke naprawic sam? Czy tylko mechanik?

dyziu
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: niedziela, 26 września 2010, 14:07
Renault: Megane Classic IphI
Silnik: 1.6 8V K7M702
Lokalizacja: Radzymin

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala

Post autor: dyziu »

Przewód z nr idzie do komputera ECU,sterującego pracą silnika.Pod tą czarną puszką z lewej strony jest właśnie ten komputer.
Możesz rozłączyć wtyczkę przy komputerze i wyczyścić jego piny.Kiedyś zalałem go płynem do spryskiwaczy ,auto nie odpalało lub strzelało i przerywało.Tak to wygląda;
Obrazek
Możesz też wyczyścić czujnik położenia wału.Znajduje się (patrząc od góry) pomiędzy silnikiem a skrzynią.Czyścimy wsuwki i ten wystający drucik.Wyglada tak;
Obrazek
Nie napisałeś czy masz iskrę i czy słychać pompę paliwa?
Ciężko powiedzieć co Ci szumi,musisz sam posłuchać dokładnie która część,może podczas tego szumu wytwarza jakieś wibracje.Jak ja zlokalizujesz zrób foto
Codziennie rano sprawdzam czy jestem na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.

conix

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala

Post autor: conix »

Skoro odpala, to chyba jest iskra, albo? Pompa paliwa pracuje, normalnie ja slychac. Zreszta ten kabel przymocowalem tymczasowo i normalnie jechalo autko, dzialalo dobrze. Do pierwszej glebszej dziury niestety. ;/
Jutro po szkole bede grzebac :)

conix

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala

Post autor: conix »

Dobra, zlokalizowalem gdzie syczy.
Nie moge sie dostac do drugiego konca kabla od ECU, wyczyscilem styki w nim na laczeniu z komputerem, ale do drugiej strony kabla nie wiem jak dosc. Jakies rady/wskazowki?
P.s zdjecie z zaznaczonym obszarem, gdzie syczy. Wydaje mi sie, ze syczy troche glebiej niz na gorze silnika, dlatego chce tam dojsc a nie mam jak ;/
Link do zdjecia:
http://conix.cba.pl/syczy.jpg

Przepraszam za post pod postem ;/

Edit;
Grzebalem, grzebalem. Znalazlem urwany kabelek, tyle ze chyba sam go urwałem :///
Teraz nawet nie kreci, a w momencie wlaczenia zaplonu slychac tylko pikanie (dosc szybkie) w czarnej skrzynce z kablami przy zbiorniku z plynem chlodzacym.
Zdjecie naderwanego kabelka:
http://conix.cba.pl/kabel.jpg

Edit2:
Wykrecilem ten kabelek, i mam pytanie czy te dwa(1i2) maja byc zaczepione na tym jednym metalu(3)
Bo jeden jest troche krotszy i trzebaby go niezle naciagnac, zeby tam wlazł. Ledwo co tam widac, a moze on ma jakis inny punkt zaczepienia?
Foto:
http://conix.cba.pl/kabelki.jpg
Edit3:
Te kabelki 1 z 2 ze zdjecia wyzej przylozylem tylko tak zeby sie stykały i auto odpalilo, ale tylko z gazem, tak jakby mialo za malo paliwa, po odpaleniu i puszczeniu gazu obroty mniejsze niz normalnie a silnik pod maska dynamicznie podskakuje, szarpie nim.

Gdybym porządnie te kabelki tam połączył to jest szansa, że by się to naprawiło?
Pozdrawiam

dyziu
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 400
Rejestracja: niedziela, 26 września 2010, 14:07
Renault: Megane Classic IphI
Silnik: 1.6 8V K7M702
Lokalizacja: Radzymin

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala

Post autor: dyziu »

Nie moge sie dostac do drugiego konca kabla od ECU
Drugiego końca nie ma,a dokładniej przewody są rozprowadzone po całym silniku,modułach,czujnikach i przekaźnikach.
P.s zdjecie z zaznaczonym obszarem, gdzie syczy.
To czujnik ciśnienia paliwa.Ale może też syczeć z przewodów podciśnienia (te czarne wężyki)Zobacz czy gdzieś nie pękły,bardzo ważne dla pracy silnika.
Wykrecilem ten kabelek, i mam pytanie czy te dwa(1i2) maja byc zaczepione na tym jednym metalu(3)
Na zdjęcie za dużo nie widać.Skąd je wykręciłeś ?z alternatora?Jutro mogę zerknąć jak to jest u mnie,ewentualnie tu masz schemat elektryczny: http://www.fotosik.pl/u/dyziu777/album/935694/1?show=2
Codziennie rano sprawdzam czy jestem na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.

conix

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala

Post autor: conix »

Rozrząd.

Awatar użytkownika
pelson91
skoczek
skoczek
Posty: 1089
Rejestracja: środa, 29 września 2010, 10:16
Renault: Rover 75
Silnik: 2.0 CDT
Lokalizacja: Nadarzyn/Warszawa
Kontakt:

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala

Post autor: pelson91 »

pękł pasek?
Było: Renault Megane HB 1,6e 1996r. -> KLIK
Był: Rover 420 SDi 1996r. -> KLIK
Jest: Rover 75 2,0 CDT 2000r. -> KLIK

conix

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala

Post autor: conix »

Nom, urwał się.
Ze wzgledu na to, ze odpalalem go, gazowalem mu, pewnie mocno sie w srodku posypal (czy moze jakims cudem to nie ma znaczenia? za tydz mechanik bedzie oceniał szkody)
Teraz co robić, naprawiać to wszystko, czy lepiej swap na jakiś inny ? 2.0 o wiele wiecej pali? Jak z roznica ceny w ubezpieczeniu, skoro za 1.6 place z 1600-1700zł/rok to 2.0 ? (nie mam znizek, nowy kierowca, pierwsze auto, 18lat, nie moge wziac na wujka/tate itp.)
Pozdro

Edit;
Gdzie tam rozrzad, numery fona pomylilem haha ;d
Elektryk dłubie, moze na wieczor bedzie gotowe ;p

conix

Re: [Megane I Coupe]Zgasł i nie odpala

Post autor: conix »

Elektryk podłączył pod komputer, porobił te kable, pokasował błędy, jakiś czujnik się tam spalił od spiecia i 140zł wziął. Nie jest źle, auto działa w porządku. Dzieki wszystkim za wskazówki, rady. Jutro jeszcze mycie silnika i znalezienie miejsca skąd olej cieknie i będzie git.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ