Witam!
Samochód nie ma zapłonu. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce diody i wszystkie urządzenia pracują prawidłowo. Wyjątkiem jest tylna wycieraczka, która zatrzymuje się w losowo wybranych miejscach, oraz czerwona dioda obok napisu stop, która nie pali się w ogóle. Rozrusznik pracuje prawidłowo. Diagnosta stwierdził że immobilizer nie rozpoznaje kluczyków, nie ma też możliwości ich ponownego zaprogramowania, odcięty jest mechanicznie zapłon, stąd wnioskuję, że nie ma zasilania w immobilizerze. Skrzynka z bezpiecznikami masy obok akumulatora, owszem, była zaśniedziała ale wyczyściłem wszystko. Idę właśnie rozkręcać stacyjkę, bardzo proszę o sugestie.
[MEGANE 1.4 16V 2000r.] problem z immobilizerem
Moderator: Grupa Moderatorów
Re: [MEGANE 1.4 16V 2000r.] problem z immobilizerem
A dlaczego diagnosta stwierdził ze nie ma mozliwosci ponownego zaprogramowania kluczyka? Powiedz czy centralny masz razem z immo. ? Czy auto kreci , kreci i nie chce odpalic? Jesli masz kluczyk z oczkiem(pewnie masz) to jesli masz aparat w tel to go wlacz i naciskajac przycisk w kluczyku patrz przez ten tel(z wlaczonym aparatem) czy kluczyk wysyła sygnaL (miga dioda).Zobacz tez czy ktorys bezpiecznik nie jest spalony. Zobacz tez w miejscu gdzie masz na glowa wlaczniki swiatel w aucie, w tym oczku od immo czy czasem ci sie kosta nie odlaczyla, albo woda sie tam nie . immo odlacza pompe paliwa i dlatego auto nie chce zapalic.
Re: [MEGANE 1.4 16V 2000r.] problem z immobilizerem
Auto kręci i nie chce odpalić, w kluczyku owszem miga diodka i wysyła sygnał, bezpieczniki ok, pod anteną u mnie nie ma czytnika immo. Transponder w stacyjce ok i w kluczyku też. Blokada zapłonu aktywna, nie da się przyuczyć kluczyka, tak jakby coś nie miało zasilania.
-
- Forumowicz
- Posty: 400
- Rejestracja: niedziela, 26 września 2010, 14:07
- Renault: Megane Classic IphI
- Silnik: 1.6 8V K7M702
- Lokalizacja: Radzymin
Re: [MEGANE 1.4 16V 2000r.] problem z immobilizerem
Posprawdzaj wszystkie kostki,bezpieczniki.Możesz wymontować moduł uch i położyć go w ciepłym miejscu(tylko nie na grzejniku).Najlepiej sprawdzaj próbówką czy jest prąd,a nie na "oko"
Codziennie rano sprawdzam czy jestem na liście najbogatszych ludzi na świecie.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.
Jeśli nie,to wstaje i idę do roboty.
Re: [MEGANE 1.4 16V 2000r.] problem z immobilizerem
Trochę chyba bez sensu sprawdzać wszystkie kostki w samochodzie. Zastanawiam się co łączy:
-brak zapłonu
-ściemnianie światła w kabinie
-sterowanie położeniem tylnej wycieraczki
Wg. schematu elektryki : wyłącznik zapłonu oraz obwód drukowany zespołu przekaźników. Ten drugi już sprawdzałem, jest ok, ale nie wiem jak sprawdzić zimne luty. Natomiast nie wiem gdzie jest wyłącznik zapłonu, czy chodzi o wyłącznik bezwładnościowy?
-brak zapłonu
-ściemnianie światła w kabinie
-sterowanie położeniem tylnej wycieraczki
Wg. schematu elektryki : wyłącznik zapłonu oraz obwód drukowany zespołu przekaźników. Ten drugi już sprawdzałem, jest ok, ale nie wiem jak sprawdzić zimne luty. Natomiast nie wiem gdzie jest wyłącznik zapłonu, czy chodzi o wyłącznik bezwładnościowy?
-
- Forumowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: wtorek, 6 lipca 2010, 14:57
- Renault: Megane
- Silnik: K7M 702 1598 ccm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: [MEGANE 1.4 16V 2000r.] problem z immobilizerem
Rozumiem, że przy0atu, to spróbuj pożyczyć od kogoś sprawny kluczyk, przełóż grot i przyucz cudzy kluczyk, jak się przyuczy to będziesz miał pewność, że twój kluczyk nie działa - bo tak jest moim zadaniem. Poniżej instrukcja synchronizacji:
Re: [MEGANE 1.4 16V 2000r.] problem z immobilizerem
kluczyki mam sprawne (sprawdzane clipem), zresztą twierają centralny. Immo mam już zdjęte z auta. Dioda nadal nie świeci, nadal nie odpala bez immo.
-
- Forumowicz
- Posty: 315
- Rejestracja: wtorek, 6 lipca 2010, 14:57
- Renault: Megane
- Silnik: K7M 702 1598 ccm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: [MEGANE 1.4 16V 2000r.] problem z immobilizerem
Centralny z immo w twoim przypadku nie ma niczego wspólnego. Wnioskuję z twojego pierwszego postu, że masz jakieś zwarcie w elektryce auta. Zobacz wtyk ECU czy nie jest pośniedziały, zobacz czy Ci się nie dostaje woda do wnętrza na bezpieczniki, wiązki, wtyki i gniazda. Z drugiej strony skoro piszesz, że immo masz wywalone to ono nie może blokować zapłonu. Dioda przy wywalonym immo też chyba nie powinna świecić, a jak powinna to może się przepaliła. Moim zdaniem powinieneś najpierw sprawdzić czy pompa paliwa chodzi, czy paliwo dociera do listwy wtryskowej, czy cewka/cewki mają zasilanie, czy jest iskra, czy działa czujnik położenia wału.
Re: [MEGANE 1.4 16V 2000r.] problem z immobilizerem
Wtyk ecu był faktycznie zgnity, ale go przeczyściłem. Miałem faktycznie problem z zaciekiem od strony przedniego pasażera. Po zdemontowaniu plastików przy progu lewego pasażera, w miejscu gdzie 3 przewody połączone są z masą ja mam fazę, wnioskuję że tutaj trzeba zacząć szukać.
Immo wywaliłem dopiero wczoraj i niczego to nie poprawiło.
Czujnik położenia wału wymieniłem.
Miałem diagnostykę z której wynikają błędy:
DF001 MODÓŁ ELEKTRONICZNY 1.DEF
DF002 NAPIĘCIE ZASILANIA KALKULATORA 2.DEF
DF039 OBWÓD CZUJNIKA BOCZNEGO KIEROWCY
DF040 OBWÓD CZUJNIKA BOCZNEGO PASAŻERA
OZNACZENIE CZĘŚCI ZAMIENNYCH 8200029340
NUMER PROGRAMU 44
WERSJA OPROGRAMOWANIA 08
ktoś potrafi to zinterpretować?
Immo wywaliłem dopiero wczoraj i niczego to nie poprawiło.
Czujnik położenia wału wymieniłem.
Miałem diagnostykę z której wynikają błędy:
DF001 MODÓŁ ELEKTRONICZNY 1.DEF
DF002 NAPIĘCIE ZASILANIA KALKULATORA 2.DEF
DF039 OBWÓD CZUJNIKA BOCZNEGO KIEROWCY
DF040 OBWÓD CZUJNIKA BOCZNEGO PASAŻERA
OZNACZENIE CZĘŚCI ZAMIENNYCH 8200029340
NUMER PROGRAMU 44
WERSJA OPROGRAMOWANIA 08
ktoś potrafi to zinterpretować?