iparts></a>
<a href= francuskie

[Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
BeXa
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 315
Rejestracja: wtorek, 6 lipca 2010, 14:57
Renault: Megane
Silnik: K7M 702 1598 ccm
Lokalizacja: Pruszków

[Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Post autor: BeXa »

Już sam nie wiem o co chodzi, dzisiaj zgłupiałem do reszty. Sprawa wygląda następująco:

Samochód kupiłem w czerwcu 2010, tego samego roku na jesieni wymieniłem rozrząd razem z pompą wody. Zaraz po tym zrobiło się zimno i zauważyłem, że ogrzewanie jest bardzo słabe (nie wiem czy słabe było też przed wymianą pompy). Stwierdziłem po omacaniu węży, że termostat raczej działa prawidłowo. Nagrzewnica też wydawała się sprawna, bo oba jej króćce rozgrzewały się do tego stopnia, że nieomalże nie można było ich dotknąć, ale przy kratce wylotowej ledwo ciepłe powietrze leciało. I tak minęła zima 2010\2011. Latem w wolnej chwili postanowiłem wymienić nagrzewnicę na nową. Zmiana minimalna, na 2gim biegu dmuchawy jako tako grzeje, ale dalej niedostatecznie. Na 3-4 prawie wcale nie jest cieplejsze od powietrza w kabinie. Stara nagrzewnica wcale nie była jakoś strasznie zapaćkana, trochę tylko syfku było. Nadszedł rok 2012 i spadł śnieg i temperatura powietrza też :/ więc zacząłem dalej myśleć o co chodzi został moim zdaniem tylko termostat. Wymieniłemgo - ogrzewanie dalej bez zmian. cry

Co może być jeszcze przyczyną słabego grzania? Pomocy, bo zimno
Obrazek

Awatar użytkownika
jack1104
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 100
Rejestracja: poniedziałek, 16 maja 2011, 19:02
Renault: megane classic
Silnik: 1600
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: [Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Post autor: jack1104 »

A jak wygląda poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym? Nie spada czasem

BeXa
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 315
Rejestracja: wtorek, 6 lipca 2010, 14:57
Renault: Megane
Silnik: K7M 702 1598 ccm
Lokalizacja: Pruszków

Re: [Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Post autor: BeXa »

Sęk w tym, że wszystko jest ok....poza ogrzewaniem :/ temperatura silnika - idealnie, poziom płynu w normie, jak się mu trochę da po kucach to grzeje jakby nieco mocniej - ale to raczej normalne. Sam nie wiem o co kaman :/
Obrazek

sysy86

Re: [Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Post autor: sysy86 »

Mam podobny problem u mnie tez kiepsciutko grzeje. A nagrzewnice wraz z termostatem wymienialem rok temu na nowe.

BeXa
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 315
Rejestracja: wtorek, 6 lipca 2010, 14:57
Renault: Megane
Silnik: K7M 702 1598 ccm
Lokalizacja: Pruszków

Re: [Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Post autor: BeXa »

Poczytałem po innych forach, posłuchałem innych rad i dalej lipton :/ Ehhh

Po ostatniej wymianie termostatu wymieniłem jeszcze odpowietrznik (a właściwie "patent" odpowietrznika) na odpowietrznik, wymieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego, bo ponoć też mógł być przyczyną, a ogrzewania nadal NIET cry
Z moich obserwacji wynika, że:

- oba węże nagrzewnicy są gorące,
- temperatura silnika w normie,
- termostat działa jak należy,
- sterowanie klapką od ciepło zimno działa raczej prawidłowo,
- układ chłodzenia jest szczelny,
- jak termostat otworzy duży obieg, to te i tak znikome ogrzewanie znika prawie do zera ;/

O co kaman? Ktoś coś wie?
Obrazek

jjmag
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 16 października 2011, 20:46
Renault: scenic
Silnik: 1,9TD
Lokalizacja: Tuczna lubelskie

Re: [Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Post autor: jjmag »

wystarczy ze masz obieg w nagrzewnicy tylko na początku a oba przewody zasilające będą ciepłe czy gorące a nagrzewnica nie musi być wcale sprawna, termostat wymieniałem w ubiegłym roku na zimę w tym muszę zrobić to samo bo pewnego dnia podczas tych mrozów otworzył się i nie zamknął,
na zatkaną nagrzewnicę 2 sposoby a mianowicie jeśli masz dostęp do kranu to od strony powrotu podłączyć zasilanie z wodą z sieci jeśli nie jest cała zapchana powinno ruszyć i wypłukać, drugi sposób mieszanką woda z octem w stosunku 1-1 zalewać nagrzewnicę i pozostawić na około pół godziny następnie sprężarką wydmuchać to i zalać na świeżo, a 3 sposób to użycie płukanki do układów chłodzenia
a na przyszłość takie rzeczy to się robi najpuźniej na jeśnień a nie liczy na łud szczęścia

BeXa
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 315
Rejestracja: wtorek, 6 lipca 2010, 14:57
Renault: Megane
Silnik: K7M 702 1598 ccm
Lokalizacja: Pruszków

Re: [Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Post autor: BeXa »

jjmag pisze:a na przyszłość takie rzeczy to się robi najpuźniej na jeśnień a nie liczy na łud szczęścia
A na przyszłość to czytaj dokładnie czego problem dotyczy to nie będziesz musiał takich wypracowań smarować - pomgę - nagrzewnica jest nowa. Ale dzięki za dobre chęci ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Maciej R21
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 957
Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
Renault: 25 V6 Injection
Silnik: Z7W
Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
Kontakt:

Re: [Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Post autor: Maciej R21 »

Jedyne co przychodzi mi do głowy to niestety zapchana ,zanieczyszczona nagrzewnica.
Żadne płukanie niestety nie da przyzwoitych rezultatów.
Jeśli ktoś rozbierał nagrzewnicę to zapewne wie że płukanie jest psu na budę bo wystarczy że odetkają sie 2-3 kanały i woda będzie przepływać pelnym strumieniam a często wyciągając niesprawną nagrzewnice , woda przepływa przez nią normalnie.
Pomijam tu ekstremalną sytuację kiedy to przepływ jest kompletnie zablokowany.
Miałem podobny przypadek , przepływ pełen był , ogrzewanie znikome.
Rozebrałem wówczas nagrzewnicę jako iż jej cena wówczas była kosmiczna , i naprawiłem .
Do dziś grzeje bez zarzutu nawet przy minionych mrozach -20 ,w samochodzie było gorąco a wnętrze jest pokaźnych rozmiarów.
Na końcu postu temat o naprawie nagrzewnicy i fotki jej wnętrza.
Wszystko przez to że jakiś cymbał stosował kiedyś uszczelniacz do układu chłodzenia a ten potrafi zapchać w szybkim tempie nawet nową nagrzewnicę.
Normalna wymiana płynu też mało daje do żeby sie pozbyć tego świeństwa kompletnie, trzeba odkręcić korki(korek) w bloku i spuścić oraz przepłukać kompletnie cały układ . Dużo płynu zostaje w bloku przy normalnej wymianie płynu.
Wszystko to ma rację bytu jeśli faktycznie masz sprawną resztę układu oraz PRAWIDŁOWO podłaczone wszystkie węże. Założonego LPG czasami tam nie masz ???
Pompa raczej odpada ale ....
Tutaj link:
http://www.renault25.eu/viewtopic.php?t ... ogrzewania
Obrazek

jjmag
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 16 października 2011, 20:46
Renault: scenic
Silnik: 1,9TD
Lokalizacja: Tuczna lubelskie

Re: [Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Post autor: jjmag »

Bexa pytanie za 100 punktów zasilane auto gazoliną bo nigdzie nie dojrzałem info na ten temat

BeXa
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 315
Rejestracja: wtorek, 6 lipca 2010, 14:57
Renault: Megane
Silnik: K7M 702 1598 ccm
Lokalizacja: Pruszków

Re: [Megane IphI 96r. 1.6 K7M 702] Ogrzewanie wnętrza :/

Post autor: BeXa »

Maciej R21, ja wszystko rozumiem, też tak myślałem, dlatego wymieniłem nagrzewnicę - z resztą od tego cała operacja się zaczęła. Stara nagrzewnica po rozebraniu okazała się całkowicie drożna. A wątpię żeby nowa się zapchała tak o z niczego skoro stara oryginalna tyle lat przetrwała. Pompa - wymieniona na jesieni 2010 roku na oryginalną, więc w jej niesprawność również wątpię, zwłaszcza, że jak na zimnym jeszcze silniku, podczas jego pracy, odkręcę całkowicie odpowietrznik na dojściu do nagrzewnicy to płyn sika aż na przednią szybę. Zdjęcia zapaćkanej nagrzewnicy gdzieś widziałem, na forum R25 trzeba się rejestrować więc może inną razą ;)

Na innym forum dostałem odpowiedź:
Jeżeli przy włączonym ciepłym nadmuchu oba węże nagrzewnicy są gorące, a grzanie mizerne, to nie ma odbioru ciepła. Przyczyny szukałbym w klapie ciepło - zimno, lub jej sterowaniu.
Przyznam szczerze, że po zdjęciu linki sterowania klapą zimno/ciepło i próbie ręcznego jej przestawiania nic się nie zmienia - czuć jak dochodzi do oporu i zaczyna lecieć ciepłe, ale tak samo marnie jak przy podłączonej lince. To ciepłe to jest takie jak na 1/4 gwizdka albo nawet ciut mniej. Za to jak się da nieco na zimne to od razu leci zimne.

Z drugiej strony Maćku idąc twoim tokiem rozumowania, sensownie było by twierdzić, że po prostu w nagrzewnicy stoi bąbel powietrza uniemożliwiający przepływ niektórymi jej kanałami, zmniejszając tym samym jej powierzchnię oddającą ciepło - wiele by to tłumaczyło. Nadmienię przy tym, że w zeszłym tygodniu pękł mi przewód do nagrzewnicy i musiałem go wymienić. Że było zimno i nie chciało mi się kłaść na ziemi to spuściłem przez stary przewód od nagrzewnicy do butelek jakieś 4-4,5 l chłodziwa - i zgodnie ze sztuką, po wymianie przewodu, zalałem całość na odkręconych odpowietrznikach na nowo. Następnie tak jak piszą w książce odpowietrzyłem. Niby się nieco (a właściwie minimalnie, choć czapkę już w aucie mogę zdjąć i szyby od środka nie zamarzają :D ) poprawiło, ale to i tak nadal nie to co być powinno.

PS Renata nie jest zagazowana.
Obrazek

ODPOWIEDZ