[Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
Moderator: Grupa Moderatorów
[Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
Witam, nie mogłem tego spasować do innego działu:
Po założeniu nowego przepływomierza auto ożyło, czuć moment włączania turbiny. Aczkolwiek dzieje się to na 2900-3000 obrotów. Czy to nie za późno ? W innych autach które obserwowałem dzieje się to przy ~2500 obrotów. Czy to jakaś wada czy tak ma być ? Jeśli wada jak ją naprawić/zmienić ? Pozdrawiam.
Po założeniu nowego przepływomierza auto ożyło, czuć moment włączania turbiny. Aczkolwiek dzieje się to na 2900-3000 obrotów. Czy to nie za późno ? W innych autach które obserwowałem dzieje się to przy ~2500 obrotów. Czy to jakaś wada czy tak ma być ? Jeśli wada jak ją naprawić/zmienić ? Pozdrawiam.
-
- Moderator
- Posty: 3605
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 14:26
- Renault: Espace 4 lift
- Silnik: 2.0dCi automat
- Lokalizacja: Łódź
Re: [Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
ja mam 1.9dTi i wydaje mi sie ze turbina wkreca sie od 1500 obrotow
#6 mariusz1500 jestem już z wami od 2008
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
byłe: opel kadett E 1.3 lpg 89'
Renault 25 2.2 lpg 89' / Renault Megane Classic 1.9dTi 00' / Renault Megane Grandtour 2.0 lpg 04'
obecnie:
Renault Espace IV 2.0dCi 25TH 10'
- campino
- KLUBOWICZ
- Posty: 770
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
- Renault: Megane Scenic I Ph I
- Silnik: F3R + LPG BRC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
W jakich autach ? Ten sam model z takim samym silnikiem ?Looozak pisze:. ? W innych autach które obserwowałem dzieje się to przy ~2500 obrotów. .
Nie twierdzę że u Ciebie tak być powinno , ale kwestia odczucia załączenia turbiny, zalezy również od długości i konstrukcji układu dolotowego. Im dłuższy i bardziej "pokręcony" dolot tym większe lagi i puźniej czuć to "załączenie" turbiny. Turbina pracuje od momentu uruchomienia silnika więc ten moment odczucia przyspieszenia nie jest momentem załączenia turbiny
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC
- mory1971
- Forumowicz
- Posty: 232
- Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 22:42
- Renault: laguna twingo
- Silnik: 1.9dti
- Lokalizacja: pyskowice/monachium
Re: [Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
uio sam sie podkrecuio pisze:Podkręć sztangę
jak ma gdzies nieszczelny uklad bedzie mial taki efekt opoznionego dzialania.
sprawdz szczelnosc ukladu ,czy ktoras opaska nie pekla lub sie zsunela.czy IC nie jest uszkodzony.
Re: [Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
Nie chodziło mi o auta renault z tym w innych samochodach. Po prostu ogólne spostrzeżenie.
Hmm zobaczę ale jestem prawie pewny że układ jest szczelny bo niedawno czyściłem 'cooler' czy jak się to nazywa (to co chłodzi powietrze z turbiny) i wszystkie opaski zakładałem od nowa.
Gdy jeździłem bez przepływomierza lekki gwizd właśnie było słychać przy ~2500 obrotów. A teraz przypływ mocy ok 3000. Zapytałem po prostu z ciekawości ale dziękuję za rady
Hmm zobaczę ale jestem prawie pewny że układ jest szczelny bo niedawno czyściłem 'cooler' czy jak się to nazywa (to co chłodzi powietrze z turbiny) i wszystkie opaski zakładałem od nowa.
Gdy jeździłem bez przepływomierza lekki gwizd właśnie było słychać przy ~2500 obrotów. A teraz przypływ mocy ok 3000. Zapytałem po prostu z ciekawości ale dziękuję za rady
Re: [Megane 1.9 DTI] Brak mocy na niskich obrotach z przepły
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tutaj.
Mój problem jednak nadal istnieje. Z wpiętą wtyczką od przepływki Renia w ogóle nie ma mocy - przykładowo jadę na 4 przy 2000 i przy dodawaniu gazu (łagodnym jak i gwałtownym) po prostu nic się nie dzieje nie ma z czego jechać. Dopiero po redukcji i rozpędzeniu auta do 3000 czuć moc. Gdy odepnę wtyczkę od przepływomierza jest zupełnie odwrotnie - poniżej 3tys auto jest bardzo dynamiczne a powyżej traci na mocy, ale to już chyba normalne. Zależy mi na tym aby wszystko pracowało jak należy z zapiętym kablem (przepływkę mam kupioną używaną wygląda na sprawną bo przy starej wgl auto miało problemy z ruszeniem).
Znalazłem podobny temat w internecie. Wszystko opierało się na uszkodzonym przepływomierzu, a u mnie jest on sprawny. Wyczytałem coś o zaślepianiu EGRu. O co z tym chodzi jak to zrobić i czy to coś pomoże ? Proszę o pomoc.
Mój problem jednak nadal istnieje. Z wpiętą wtyczką od przepływki Renia w ogóle nie ma mocy - przykładowo jadę na 4 przy 2000 i przy dodawaniu gazu (łagodnym jak i gwałtownym) po prostu nic się nie dzieje nie ma z czego jechać. Dopiero po redukcji i rozpędzeniu auta do 3000 czuć moc. Gdy odepnę wtyczkę od przepływomierza jest zupełnie odwrotnie - poniżej 3tys auto jest bardzo dynamiczne a powyżej traci na mocy, ale to już chyba normalne. Zależy mi na tym aby wszystko pracowało jak należy z zapiętym kablem (przepływkę mam kupioną używaną wygląda na sprawną bo przy starej wgl auto miało problemy z ruszeniem).
Znalazłem podobny temat w internecie. Wszystko opierało się na uszkodzonym przepływomierzu, a u mnie jest on sprawny. Wyczytałem coś o zaślepianiu EGRu. O co z tym chodzi jak to zrobić i czy to coś pomoże ? Proszę o pomoc.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1235
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 19:33
- Renault: Laguna II Grandtour
- Silnik: 1.9 dCi 130KM
- Lokalizacja: Buczek
Re: [Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
Najlepiej podepnij auto pod CLIPa i sprawdź czy pojawiają się ewentualne błędy. Tak to trochę wróżenie z fusów i sugerowanie wymieniania wszystkiego po kolei. Z tymi przepływkami może być różnie. Ktoś pisał, ze jeśli wymieniać, to tylko na oryginał, a nie na zamiennik, bo nawet nowy może okazać się do d...y. Jesteś pewien, że Twój przepływomierz jest sprawny?
>>>Martinez<<<
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Laguna II ph2 1.9 dCi, Grandtour, 2006r
Clio III ph1 1,5 dCi 2005r
Re: [Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
Przepływomierz kupiłem oryginalny (używany) Siemensa. Na moim starym po przypięciu auto wgl nie miało mocy 0-100 w jakąś minutę. Na tym powyżej tych 3000 dostaje wyraźnego kopa, a na niższych obrotach też jest zdecydowanie mocniejszy niż na starym ale zdecydowanie słabszy niż z odpietą wtyczką. Dlatego wnioskuje że mój przepływomierz jest sprawny. Hmm pod kompem byłem u mechanika jakieś 3 miesiące temu jeszcze na starym przepływomierzu i komputer żadnego błędu nie pokazywał więc nie wiem czy warto płacić za usłyszenie "wszystko jest ok"... Potrzebuje jakiejś najprawdopodobniejszej przyczyny bo chce wreszcie poznać prawdziwą moc tego silnika.
Re: [Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
Uszkodzony to miałem stary przepływomierz bo wtedy było totalne dno, a teraz jest dużo więcej niż było ze starym przepływomierzem i przede wszystkim czuć wyraźnego kopa przy 3000 a dużo mniej na niższych obrotach niż bez żadnego z nich.
- mory1971
- Forumowicz
- Posty: 232
- Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 22:42
- Renault: laguna twingo
- Silnik: 1.9dti
- Lokalizacja: pyskowice/monachium
Re: [Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego ,byc moze gdzies ucieka ci witr z turbiny .albo jakies polaczenie jest nieszczelne albo intercooler jest pekniety.
Re: [Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
Wszystko szczelne - turbina dmucha mocno po poluzowaniu węża potrafi go nawet zrzucić. Cooler też szelny (niedawno wyciągałem i czyściłem). Więc to nie jest przyczyną.
Re: [Megane 1.9 DTI] Zbyt późna turbina ?
Witam ponownie. Dzisiaj byłem u mechanika. Pod komputerem pokazało aż 7 błędów z czego 2 pojawiły się ponownie po kasacji starych i odpaleniu silnika. Było coś takiego jak "Air mass" czy coś podobnego czyli zapewne chodzi właśnie o przepływomierz oraz coś w stylu "Błąd czujnika temperatury powietrza dolotowego". Z tym, że podczas odpalenia mechanik zrzucił kabel od przepływki żeby sprawdzić różnice w przyśpieszeniu silnika na obrotomierzu i może dlatego znów wysypał się błąd. Na razie jeżdżę z zapiętym kablem i jutro znów sprawdzę czy błąd się powtórzył.
Mechanik polecił mi również zaślepienie tego zaworu lecz niestety spowodowało to jeszcze wolniejsze wchodzenie silnika na obroty. Sam już nie wiem... EGR czysty działa dobrze otwiera się i zamyka. Zawór ten na prawo od EGR co podciśnienie puszcza na EGR też działa tzn otwiera się kiedy dodaję gazu, a auto dalej nie działa prawidłowo... Co jeszcze mogę sprawdzić ? Aha dodam jeszcze, że WSZYSTKIE węże od turbiny są szczelne, cooler również. Turbina dmucha mocno.
Mechanik polecił mi również zaślepienie tego zaworu lecz niestety spowodowało to jeszcze wolniejsze wchodzenie silnika na obroty. Sam już nie wiem... EGR czysty działa dobrze otwiera się i zamyka. Zawór ten na prawo od EGR co podciśnienie puszcza na EGR też działa tzn otwiera się kiedy dodaję gazu, a auto dalej nie działa prawidłowo... Co jeszcze mogę sprawdzić ? Aha dodam jeszcze, że WSZYSTKIE węże od turbiny są szczelne, cooler również. Turbina dmucha mocno.