[Thalia 1.4 V8 2004] Problem z uruchomieniem silnika
Moderator: Grupa Moderatorów
[Thalia 1.4 V8 2004] Problem z uruchomieniem silnika
Witam. Mam problem z uruchomieniem silnika.Rano żona pojechała autkiem,wróciła nic się nie działo.Popołudniu chciałem ją odpalić i niestety nie dało rady.Następnego dnia popołudniu udało mi się odpalić i pojechałem nią aż 3km gdzie na światłach na wolnych obrotach zgasła i nie dało się już jej odpalić.Kable są nowe,świece są dobre,sprawdzałem czujnik położenia wału jest ok (omomierzem),cewka również sprawdzona omomierzem ok.Niestety przy próbie uruchomienia nie idzie iskra i paliwo choć pompa paliwa zaskakuje. Ja jeszcze stawiam na immobilajzer ale nie wiem gdzie go mam szukać bo chciałbym go odłączyć.Czy ktoś może mi pomóc? Pomału mam już dość tym bardziej że niewiele wcześniej miałem problemy z wolnymi obrotami ale wystarczyło wyczyścić "silniczek krokowy"
- campino
- KLUBOWICZ
- Posty: 770
- Rejestracja: niedziela, 22 maja 2011, 17:11
- Renault: Megane Scenic I Ph I
- Silnik: F3R + LPG BRC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Thalia 1.4 V8 2004] Problem z uruchomieniem silnika
Immo nie da się chyba " ot tak" odłączyć, to grubsza sprawa. Jak się mylę niech ktoś poprawi. Poza tym czemu obstawiasz immo , faktycznie objawy by pasowały ( zablokowany wtrysk i zapłon ) , jak się kontrolka zachowuje ? Jeżeli immo blokuje zapłon to na clipie od razu to wyjdzie.
Megane Scenic I ph I 2,0 8V PB + LPG BRC
Re: [Thalia 1.4 V8 2004] Problem z uruchomieniem silnika
Kontrolka gaśnie obstawiam immo bo wszystkie inne punkty które mogłyby mieć na to wpływ sprawdziłem.Zostaje jeszcze komputer.Jeśli chodzi o podpięcie do komputera to go podpinałem i nic mi nie wyszło żadnych błędów.Nie mam więcej pomysłów
Re: [Thalia 1.4 V8 2004] Problem z uruchomieniem silnika
a akumulator sprawny? u mnie swego czasu się rozleciał i wszystkie kontrolki wariowały świeciły gasły i nie odpalił i myślałem, że może myszy dobrały się do elektryki. ("suchy" i ładnie świeciło zielone szkiełko jako że pięknie naładowany. dopiero po wyjęciu go i przechyleniu
już nie było zielone akumulator do wymiany)
już nie było zielone akumulator do wymiany)
Re: [Thalia 1.4 V8 2004] Problem z uruchomieniem silnika
Akumulator mam sprawny.Zawiozłem auto na warsztat,ogólnie popsuło się to co obstawiałem i sprawdzałem.Padł czujnik położenia wału.Uszkodzony został przez przebicia na cewce także cewka też do wymiany. Mierzyłem omomierzem zarówno cewkę jak i czujnik położenia wału.Jak mi to powiedział mechanik sprawdzanie omomierzem czujnika położenia wału nic nie da bo i tak nie wykarze czy jest sprawny czy nie. Tak więc problemem był uszkodzony czujnik położenia wału. Pozdrawiam i mam nadzieję że innym się przyda ta informacja
[Thalia 1.4 8V 2003 rok] problem z odpalaniem
Witam. Silnik ma następujące objawy. Rozrusznik kręci ale auto nie odpala za pierwszym pociągnięciem tylko chwile to trwa. Początkowo myślałem że to kable ale po wymianie był tydzień spokoju. Początkowo działo się tak tylko przy zimnym silniku teraz także przy ciepłym.Czasami też w ogóle po pierwszym przekręceniu kluczyka nie chce zapalić tylko trzeba przekręcić kluczyk w pozycję 0 i spróbować jeszcze raz. Dodam jeszcze że jakiś czas temu zaraz po odpaleniu ponownie zapalały się kontrolki servis i stop i po chwili gasły.
Re: [Thalia 1.4 V8 2004] Problem z uruchomieniem silnika
Cóż, jak widać te silnik 1.4 V8 to jakieś upierdliwe bartek_cz-wa, możesz postarać się samemu posprawdzać pewne elementy lub od razu podjechać gdzieś na komputer, gdzie może zdiagnozują winowajcę.
Re: [Thalia 1.4 V8 2004] Problem z uruchomieniem silnika
Spróbuj sprawdzić czy iskra idzie na świecach.Następnie czy paliwo ci dochodzi,cewkę też należałoby sprawdzić.