[T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 254
- Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
- Renault: T1PH1
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: Gdańsk
[T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
Witam
Dziś jak jechałem Obwodnicą Trójmiejską, ok 100-120km/h zaczęła mi delikatnie drżeć kierownica. Nie wiem od czego może to być? Geometria i zbieżność ok (robiłem 22 kwietnia), hamulce raczej też nigdzie nie obcierają. Czy powodem tego może być to iż mam lekko krzywe felgi (alu) po prawej stronie? Czy coś jeszcze może powodować w/w usterkę?
Pozdrawiam
Dziś jak jechałem Obwodnicą Trójmiejską, ok 100-120km/h zaczęła mi delikatnie drżeć kierownica. Nie wiem od czego może to być? Geometria i zbieżność ok (robiłem 22 kwietnia), hamulce raczej też nigdzie nie obcierają. Czy powodem tego może być to iż mam lekko krzywe felgi (alu) po prawej stronie? Czy coś jeszcze może powodować w/w usterkę?
Pozdrawiam
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
Niewyważone koło , krzywa felga , uszkodzona opona ...
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.
- Maciek R4
- KLUBOWICZ
- Posty: 1297
- Rejestracja: czwartek, 22 maja 2008, 21:07
- Renault: Espace IV + Modus
- Silnik: 2.0T + 1.2 16v
- Lokalizacja: WOT
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
niedokręcone koło, no i nawierzchnia, po której się jedzie ma również swoje do powiedzenia, prócz tego co Broov napisał
za duży obrazek
-
- Forumowicz
- Posty: 254
- Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
- Renault: T1PH1
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
No najbardziej prawdopodobne, że jednak fele są trochę krzywe Bo są wyważone, dokręcone też dobrze, opony raczej odpadają, a nawierzchnia na obwodnicy raczej płaska i bez dziur
No nic trzeba będzie prostować i 150zł wywalić
No nic trzeba będzie prostować i 150zł wywalić
- Broov
- Pasqda
- Posty: 3244
- Rejestracja: niedziela, 7 września 2008, 17:21
- Renault: 2xScenic i Megane
- Silnik: 2x1.6 i 2.0
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
Jeżeli felga jest bardzo krzywa to nie da się przez to wyważyć koła.
Ja bym najpierw sprawdził czy koło jest dobrze wyważone - koszt niewielki i może uda się uniknąć prostowania.
Ja bym najpierw sprawdził czy koło jest dobrze wyważone - koszt niewielki i może uda się uniknąć prostowania.
Jest:
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.
MIphII cabrio,SIIphII,CIIIphII.
Było
CC7oo,Punto I,Escort MK7,Astra F,Lanos,Saxo,Laguna IphII 2.0,Laguna IIphI 1,9,SIphII.
-
- Forumowicz
- Posty: 254
- Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
- Renault: T1PH1
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
Koła były wyważane niecałe 2 tyg temu i już wtedy wulkanizator mi powiedział, że 2 fele są lekko krzywe ale jakoś udało mu się wyważyć i jakoś jeździć. Przy miejskich prędkościach dyskomfortu nie ma, dopiero jak się przekroczy 100km/h to robi się nieciekawie
- cyklista
- KLUBOWICZ
- Posty: 1304
- Rejestracja: czwartek, 29 maja 2008, 18:18
- Renault: Scenic 1-ph2
- Silnik: 1,6 -16v
- Lokalizacja: Ł ó d z k i e
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
może masz uszkodzoną oponęgiecek pisze:Koła były wyważane niecałe 2 tyg temu i już wtedy wulkanizator mi powiedział, że 2 fele są lekko krzywe ale jakoś udało mu się wyważyć i jakoś jeździć. Przy miejskich prędkościach dyskomfortu nie ma, dopiero jak się przekroczy 100km/h to robi się nieciekawie
# 39 Cyklista to już minęło,15 lat
- mory1971
- Forumowicz
- Posty: 232
- Rejestracja: piątek, 18 czerwca 2010, 22:42
- Renault: laguna twingo
- Silnik: 1.9dti
- Lokalizacja: pyskowice/monachium
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
a ile toto cudo ma przebiegu ? czesta choroba renault (tak osobowe jak i dostawcze ) jest wybita prawa polos napedowa.
- MarcinD
- KLUBOWICZ
- Posty: 710
- Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
- Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: SCI
- Kontakt:
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
No powiem tak, że to może być nawet kwestia ciśnienia. Jak miałem w Szczeniaku stare zimówki, to się telepało jak diabli. Nowe opony, porządne wyważenie... Sprawdź ciśnienie, potem wyważenie, ale pewnie będzie to kwestia krzywych kół.
-
- Oklejony
- Posty: 361
- Rejestracja: niedziela, 3 października 2010, 13:21
- Renault: jest
- Silnik: z przodu
- Lokalizacja: Wlkp
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
A co się dzieje jeżeli podczas drgania kierownicy puścisz nogę z gazu ? Jeżeli drgania ustępują to półoś
-
- Forumowicz
- Posty: 254
- Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
- Renault: T1PH1
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
Witam
Dziś wyprostowałem fele które były krzywe. Jak będę mieć okazję to sprawdzę czy teraz też powyżej 100km/h jest drżenie.
Także wszytko jest teraz proste, wyważone i napompowane. W weekend pewnie sprawdzę czy dalej są problemy.
Dziś wyprostowałem fele które były krzywe. Jak będę mieć okazję to sprawdzę czy teraz też powyżej 100km/h jest drżenie.
Przebieg to niecałe 97000 kilometrów.mory1971 pisze:a ile toto cudo ma przebiegu ? czesta choroba renault (tak osobowe jak i dostawcze ) jest wybita prawa polos napedowa.
Ciśnienie OK, tak jak powinno być.MarcinD pisze:No powiem tak, że to może być nawet kwestia ciśnienia. Jak miałem w Szczeniaku stare zimówki, to się telepało jak diabli. Nowe opony, porządne wyważenie... Sprawdź ciśnienie, potem wyważenie, ale pewnie będzie to kwestia krzywych kół.
Także wszytko jest teraz proste, wyważone i napompowane. W weekend pewnie sprawdzę czy dalej są problemy.
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
Identyczne objawy miałem przy uszkodzonej oponie . Wszystko było ok do prędkości ok. 110km/h , potem zaczynały się wibracje.
Opona na wyważarce wyglądała ok. Kręciła się prosto i nie biła na boki. Prawdopodobnie pod obciązeniem i pod dziąłaniem siły odśrodkowej , robił się jakiś balon.
Najprostrzą rzeczą jaką można zrobić na szybko to zmiana kół z tylnej osi na przednią. Wówczas kierownica przestanie drżeć , ale zacznie wibrować całe auto , i już mamy winowajcę.
Opona na wyważarce wyglądała ok. Kręciła się prosto i nie biła na boki. Prawdopodobnie pod obciązeniem i pod dziąłaniem siły odśrodkowej , robił się jakiś balon.
Najprostrzą rzeczą jaką można zrobić na szybko to zmiana kół z tylnej osi na przednią. Wówczas kierownica przestanie drżeć , ale zacznie wibrować całe auto , i już mamy winowajcę.
-
- Forumowicz
- Posty: 254
- Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2009, 10:35
- Renault: T1PH1
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
Tak jak myślałem, problem leżał w krzywych felgach. W majówkę wypuściłem się na Obwodnice Trójmiejską, 130km/h na liczniku i wszystko było ok więc jestem zadowolony
Teraz jeszcze muszę wymienić gumy stabilizatora bo zaczeły hałasować i będzie ok
Teraz jeszcze muszę wymienić gumy stabilizatora bo zaczeły hałasować i będzie ok
- MarcinD
- KLUBOWICZ
- Posty: 710
- Rejestracja: piątek, 20 listopada 2009, 14:38
- Renault: Škoda Fabia 2 mini-c
- Silnik: 1.4 16V
- Lokalizacja: SCI
- Kontakt:
Re: [T1PH1] Drżenie kierownicy przy większych prędkościach
Taaa... Mi też coś stukało. Gumy były wybite. Po wymianie stukało dalej... Urwany miałem amor... ;Pgiecek pisze:Teraz jeszcze muszę wymienić gumy stabilizatora bo zaczeły hałasować i będzie ok