iparts></a>
<a href= francuskie

[Clio 2 1,2 8v] Stuki w silniku na wolnych obrotach przy rozgranym silniku

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
LOL1682
Bywalec
Bywalec
Posty: 2
Rejestracja: niedziela, 29 maja 2022, 11:21
Renault: Renault Clio 2007
Silnik: 1,2 8v
Lokalizacja: Polska

[Clio 2 1,2 8v] Stuki w silniku na wolnych obrotach przy rozgranym silniku

Post autor: LOL1682 »

Witam , jestem nowy na forum prosze o wyrozumiałośc byc moze ktos juz miał taki problem . Posiadam Renault Clio 2 wersja Campus rok 2007 silnik 1,2 8v jaki kod nie wiem .
Opis problemu :
Przebieg oryginalny 137 tys km
Gdy zostaje uruchomiony silnik rano chodzi prawidłowo zima czy lato nie ma to żadnego wpływu na prace silnika silnik chodzi cicho bez żadnych dziwnych dzwiekow.
Problem pojawia sie kiedy obroty biegu jałowego sa juz prawidłowe czyli silniki jest juz gotowy do pracy , kiedy jest zimny dochodza z silnika a dokładniej według mnie z górnej częsci silnika czyli z klawiatury minimalne dziwne stuki choć to nie jest takie dokuczliwe .I nie zawsze to słuchać na zimnym silniku czasami wogóle nic nie słychać . Problem zaczyna byc kiedy auto jest w pełni rozgrzane stuki z klawiatury sa rytmiczne cykliczne i zmienne . Nie jestem mechanikiem choć trochę interesuje się tym fachem .
Rozrząd zmieniony 2 tys km temu i ponownie sprawdzony czy został prawidłowo załozony przez inny serwis .
Nowy olej zgodny ze specyfikacja renault dla tego modelu czyli ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40. Po płukance TEC 2000 w silniku jeden wileki kisiel masakra .
Nowe filtr powietrza oleju itd.
Nowe oryginalne swiece zapłonowe firmy Renault Oryginał
Nowe kable zapłonowe firmy Reanult Oryginał
Po regulacji zaworów 1 tys km temu które tak naprawde nic nie dało problem został nadal
Moje pytanie :
Czy to może być za niskie cisnienie w górnej magistrali olejowej czyli za mało jest cisnienia po rozgrzanym oleju w klawiaturze ?
Czy może jest to uszkodzona spręzyna lub popychacz lub łoże wałka rozrządu którego nikt nie zauwazył podczas regulacji zaworów?
Czy może jest to efekt stukajacych tłoków Piston Slap w tych silnikach co jest dosyc częstym efektem takich dzwięków po rozgrzaniu ?
Auto jezdzi normalnie ma moc przyspiesza w sposób ksiązkowy nie pobiera oleju jeden własciciel od nowości który pewnie żadko zmieniał olej i to jeszcze nie taki jaki powinnien byc według specyfikacji olejowej Renault bo wlany był jakis syf Castrol 10w40 .
Dosyć denerwujące jest to stukanie po rozgrzanym silniku jakby jedna dzwigienka popychacza non stop stukała szczególnie kiedy podniesie się maskę . Proszę o jakieś sugestie od czego wogóle zacząc drążyc ten problem i co w pierwszej kolejności ponownie sprawdzić lub wymmienić . Pozdrawiam

ODPOWIEDZ