Cześć,
ostatnio w trakcie jazdy po autostradzie zapaliła się na pulpicie kontrolka check engine oraz informacja "Usterka wtrysku" (screen niżej).
Tydzien/dwa później wyskoczyła ikonka z filtrem DPF.
Po podłączeniu do komputera były błędy:
- Spadek ciśnienia w układzie doładowania
-Elektrozawór obwodu *A* sterowania turbosprężarką/sprężarka doładowująca wysokie napięcie obwodu
-Zablokowany filtra antypyłowego Diesla - nagromadzenie popiołu
Pytanie, czy źródłem problemów jest raczej turbina i na tym się skupić? Czy mimo, że błąd wystąpił na autostradzie po 1h jazdy wcale nie oznacza, że DPF nie jest zablokowany i nim się zająć najpierw?
Wymienony został czunik doładowania i elektozawór sterujący turbiną.
Samochód Renault Clio 3, 1.5dci 2012
[Clio 3 1.5dci] Usterka wtrysku a potem DPF
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 1
- Rejestracja: poniedziałek, 1 listopada 2021, 21:58
- Renault: Clio 3
- Silnik: 1.5 dci
[Clio 3 1.5dci] Usterka wtrysku a potem DPF
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.