[Clio II 2003, 1.2 16V 55 kw] Kontrolka sprężynka i błędy potencjometru
: czwartek, 10 września 2020, 20:01
Cześć,
od prawie roku ma problemy z kontrolką "sprężynką".
Pierwszy raz pojawiło się w październiku rok temu. Zapalała się, potem dochodziła żółta silnika. Wystarczyło odpalić, zgasić kilka razy i się naprawiało. Wyskakiwał błąd potencjometru gazu, więc pierwszy mechanik/elektryk miał wymieniać... ale kolega poruszał kosteczkami nad lewym kołem i się samo naprawiło... Może przypadek ale zadziałało.
I jeździłem do czerwca. Znowu raz się zapalała raz gasła. Jak już nie chciała zgasnąć to pojechałem do drugiego elektryka. Ten mnie odesłał do diagnosty silników. Ten fachowiec wymienił mi komputer i skasował na 900 zł. Pomogło na dwa dni. Potem wymienił mi potencjometr gazu (nie wiem czy nowy czy używany mi dał). Pomogło na dwa miesiące.
Teraz jest to samo.
Błędy to:
DF208 - Wyjście sygnału lambda za katalizatorem, zwarcie w obwodzie do plusa zasilania - nieciągły
DF125 Potencjometr położenia pedału, ścieżka 1; poza zakresem - nieciągły
DF126 Potencjometr położenia pedału, ścieżka 2; zwarcie do masy - nieciągły
Teraz mechanik proponuje mi znowu wymianę potencjometru gazu.
Czy to ma sens?
od prawie roku ma problemy z kontrolką "sprężynką".
Pierwszy raz pojawiło się w październiku rok temu. Zapalała się, potem dochodziła żółta silnika. Wystarczyło odpalić, zgasić kilka razy i się naprawiało. Wyskakiwał błąd potencjometru gazu, więc pierwszy mechanik/elektryk miał wymieniać... ale kolega poruszał kosteczkami nad lewym kołem i się samo naprawiło... Może przypadek ale zadziałało.
I jeździłem do czerwca. Znowu raz się zapalała raz gasła. Jak już nie chciała zgasnąć to pojechałem do drugiego elektryka. Ten mnie odesłał do diagnosty silników. Ten fachowiec wymienił mi komputer i skasował na 900 zł. Pomogło na dwa dni. Potem wymienił mi potencjometr gazu (nie wiem czy nowy czy używany mi dał). Pomogło na dwa miesiące.
Teraz jest to samo.
Błędy to:
DF208 - Wyjście sygnału lambda za katalizatorem, zwarcie w obwodzie do plusa zasilania - nieciągły
DF125 Potencjometr położenia pedału, ścieżka 1; poza zakresem - nieciągły
DF126 Potencjometr położenia pedału, ścieżka 2; zwarcie do masy - nieciągły
Teraz mechanik proponuje mi znowu wymianę potencjometru gazu.
Czy to ma sens?