iparts></a>
<a href= francuskie

[Clio II 2003, 1.2 16V 55 kw] Kontrolka sprężynka i błędy potencjometru

Moderator: Grupa Moderatorów

ODPOWIEDZ
jar_007
Bywalec
Bywalec
Posty: 1
Rejestracja: czwartek, 10 września 2020, 19:28
Renault: Clio II
Silnik: 1.2 16V

[Clio II 2003, 1.2 16V 55 kw] Kontrolka sprężynka i błędy potencjometru

Post autor: jar_007 »

Cześć,
od prawie roku ma problemy z kontrolką "sprężynką".
Pierwszy raz pojawiło się w październiku rok temu. Zapalała się, potem dochodziła żółta silnika. Wystarczyło odpalić, zgasić kilka razy i się naprawiało. Wyskakiwał błąd potencjometru gazu, więc pierwszy mechanik/elektryk miał wymieniać... ale kolega poruszał kosteczkami nad lewym kołem i się samo naprawiło... Może przypadek ale zadziałało.
I jeździłem do czerwca. Znowu raz się zapalała raz gasła. Jak już nie chciała zgasnąć to pojechałem do drugiego elektryka. Ten mnie odesłał do diagnosty silników. Ten fachowiec wymienił mi komputer i skasował na 900 zł. Pomogło na dwa dni. Potem wymienił mi potencjometr gazu (nie wiem czy nowy czy używany mi dał). Pomogło na dwa miesiące.
Teraz jest to samo.
Błędy to:
DF208 - Wyjście sygnału lambda za katalizatorem, zwarcie w obwodzie do plusa zasilania - nieciągły
DF125 Potencjometr położenia pedału, ścieżka 1; poza zakresem - nieciągły
DF126 Potencjometr położenia pedału, ścieżka 2; zwarcie do masy - nieciągły
Teraz mechanik proponuje mi znowu wymianę potencjometru gazu.
Czy to ma sens?

BlackRaven
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 1337
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
Renault: Laguna Coupe
Silnik: 2.0 Dci

Re: [Clio II 2003, 1.2 16V 55 kw] Kontrolka sprężynka i błędy potencjometru

Post autor: BlackRaven »

Możesz mieć zwarcie na kablach. Np. błąd sondy ona może być dobra ale gdzieś na wiązce dochodzi do zwarć. To bardzo często zdarza się w autach po kolizyjnych bo naprawią blachę a wiązek nikt nie sprawdza.To samo dotyczy pedału gazu. Może być uszkodzony kabel czy wtyczka ale mechanik zmienia komp czy sam pedał gdy tymczasem gdzieś są przetarte kable i jak pojawia się trochę wilgoci uaktywnia się zwarcie. Diagnoza często jest długa i kłopotliwa a mechanicy idą na skróty. Zwarciem możesz spalić auto. Natomiast jeśli chodzi o nieciągły sygnał to mogą być luźne styki na którymś złączu i raz masz kontakt a raz nie
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie

ODPOWIEDZ