Witam
Posiadam Clio III 1.2 16v, otóż mój problem polega na tym że na zimnym silniku przez pierwsze kilkaset metrów silnik muli tz. jadąc np. na 2 biegu trzymając gaz jednostajnie auto zwalnia jakby benzyna się skończyła nie ma w ogóle mocy ale jak się wciśnie gaz do podłogi jedzie normalnie lub po przejechaniu tych kilkuset metrów zaczyna działać wszystko normalnie. Oraz czasami zdarza się że po odpaleniu szarpie, dusi się i gaśnie, po następnej próbie uruchomienia silnika działa normalnie. A i zdarza się że po uruchomieniu silnik i wyjechaniu z posesji auto zaczyna łapać strasznie wysokie obroty jałowe i nierówno pracować ale po ruszeniu ustaje wszystko.
Nie wiem co może być przyczyną czy jakiś czujnik czy może cewka zapłonowa. Po podłączeniu pod kompa żadnych błędów nie ma.
[Clio III 1.2 16v] Problemy na zimnym silniku
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2020, 12:39
- Renault: Clio III
- Silnik: 1.2 16v D4F 740
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Problemy na zimnym silniku
Czyść przepustnicę na początek
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2020, 12:39
- Renault: Clio III
- Silnik: 1.2 16v D4F 740
Re: Problemy na zimnym silniku
Przepustnica była czyszczona kilka tys km temu, jaki i wymieniona cewka i świece.
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1339
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: Problemy na zimnym silniku
Kiedy regulowane były zawory ?
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie
-
- Bywalec
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela, 21 czerwca 2020, 12:39
- Renault: Clio III
- Silnik: 1.2 16v D4F 740
Re: Problemy na zimnym silniku
Problem rozwiązany pomogła wymiana sondy lambda przed katalizatorem na oryginalną NTK.