Cześć wszystkim!
Liczę po raz kolejny na Wasze porady odnośnie mojego auta.
Dzisiaj po wykonaniu trasy ok. 10 km auto nagrzało się powyżej średniej(gdzie wcześniej normalnie trzymało temperature). Auto zostawiłem z włączonym wentylatorem na około 15 minut i zjechałem na bardziej dostępne miejsce około 100 metrów, gdzie silnik również się dobrze zgrzał. Otworzyłem maskę i po 20 minutach odkręciłem delikatnie korek od zbiorniczka z płynem, trochę płynu zeszło ze zbiorniczka w momencie odkręcania. Włączyłem również nawiew ze środkowych kratek i były zimne.
Ja sam mam dwie teorie odnośnie tego problemu:
1. układ się zapowietrzył ponieważ mam prawdopodobnie zepsutą nagrzewnice i leje płynem do środka (dmuchawa działa tylko na 4 biegu ale nie jestem pewien czy to nie zepsuty panel). Stąd chciałbym się zapytać jak odpowietrzyć układ w tym silniku?
2. Zepsuta nagrzewnica już w ogolę siadła i przez to obieg płynu chłodniczego po układzie jest mocno ograniczony
Z ważnych informacji, z rana dolewałem płyn chłodniczy do auta, wlałem około litr płynu.
Liczę na odpowiedź i Waszą pomoc!
[Thalia 1 1.4 8v] Grzejący się silnik
Moderator: Grupa Moderatorów
- Cebulini
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: niedziela, 1 grudnia 2019, 18:51
- Renault: Thalia I
- Silnik: 1.4 8V
- Lokalizacja: Sosnowiec
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2337
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Thalia 1 1.4 8v] Grzejący się silnik
nie lepiej najpierw zlikwidować wyciek?
Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym. jak masz dziurę i nie ma ciśnienia w układzie to pompa nie pracuje prawidłowo.
To może być przyczyna.
zatkana nagrzewnica w żadnym wypadku nie może być źródłem przegrzewania się, chyba że coś się urwie i wleci dalej w układ.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym. jak masz dziurę i nie ma ciśnienia w układzie to pompa nie pracuje prawidłowo.
To może być przyczyna.
zatkana nagrzewnica w żadnym wypadku nie może być źródłem przegrzewania się, chyba że coś się urwie i wleci dalej w układ.
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
- Cebulini
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: niedziela, 1 grudnia 2019, 18:51
- Renault: Thalia I
- Silnik: 1.4 8V
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: [Thalia 1 1.4 8v] Grzejący się silnik
Aktualnie nie posiadam środków na wymiane nagrzewnicy, z wyciaganiem całej deski etc jest troche roboty i kosztów.
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2337
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Thalia 1 1.4 8v] Grzejący się silnik
wiem, bo też to przerabiałem w clio2 żony.
niestety cieknące nagrzewnice to korma
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
niestety cieknące nagrzewnice to korma
Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka
-
- KLUBOWICZ
- Posty: 1337
- Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 22:41
- Renault: Laguna Coupe
- Silnik: 2.0 Dci
Re: [Thalia 1 1.4 8v] Grzejący się silnik
Układ chłodzenia w Renault sam się NIE odpowietrza więc możesz punktowo przegrać silnik. To częste przypadki bo ludzie myślą że to działa tak jak w VW a w Renault są dodatkowe odpowietrzniki
Walka z rakiem została przegrana. Odeszła lepsza połowa mnie