[Clio II 1.6 automat] BRAK wstecznego
: sobota, 8 września 2018, 11:05
Witam,
Posiadam Clio II 1.6 90KM, skrzynia automatyczna prawdopodobnie DP0. Problem polega na tym, że nie ma wstecznego. Ale od początku: zaczęło się od wchodzenia skrzyni w tryb awaryjny kiedy silnik się nagrał (włączała się kontrolka "ekg", skrzynia gubiła ostatni bieg, przy ruszania jakby ruszał z dwójki). Po ponownym odpaleniu na ciepłym silniku problem się nie pojawiał. Dwóch mechaników robiło diagnostykę i niczego nie znaleźli. Pewnego dnia skrzynia zablokowała się na P i samochód nie chciał odpalić. Dodam jeszcze że na zapłonie skrzynię można było przestawić na D, R itd ale drążek chodził bez oporu, jakby nie wskakiwał w odpowiednie miejsca. Mechanik stwierdził uszkodzenie stacyjki i zaproponował zamontowanie guzika, którym samochód będzie odpalany. Jako że nie mam już siły do tego auta zgodziłam się. No i auto działało... kilka godzin. W tej chwili znowu blokuje skrzynię na P ale po przekręceniu na zapłon i przedstawieniu na D, R, N, 1 i 2 samochód odpala no i na każdym położeniu prócz P (który blokuje) jedzie do przodu jakby był na D. Później sprawdzę jak sytuacja ma się na zimnym. Ktoś może ma pomysł co z tym zrobić? U mnie w mieście raczej nie ma mechanika który będzie w stanie ogarnąć ten problem...
Posiadam Clio II 1.6 90KM, skrzynia automatyczna prawdopodobnie DP0. Problem polega na tym, że nie ma wstecznego. Ale od początku: zaczęło się od wchodzenia skrzyni w tryb awaryjny kiedy silnik się nagrał (włączała się kontrolka "ekg", skrzynia gubiła ostatni bieg, przy ruszania jakby ruszał z dwójki). Po ponownym odpaleniu na ciepłym silniku problem się nie pojawiał. Dwóch mechaników robiło diagnostykę i niczego nie znaleźli. Pewnego dnia skrzynia zablokowała się na P i samochód nie chciał odpalić. Dodam jeszcze że na zapłonie skrzynię można było przestawić na D, R itd ale drążek chodził bez oporu, jakby nie wskakiwał w odpowiednie miejsca. Mechanik stwierdził uszkodzenie stacyjki i zaproponował zamontowanie guzika, którym samochód będzie odpalany. Jako że nie mam już siły do tego auta zgodziłam się. No i auto działało... kilka godzin. W tej chwili znowu blokuje skrzynię na P ale po przekręceniu na zapłon i przedstawieniu na D, R, N, 1 i 2 samochód odpala no i na każdym położeniu prócz P (który blokuje) jedzie do przodu jakby był na D. Później sprawdzę jak sytuacja ma się na zimnym. Ktoś może ma pomysł co z tym zrobić? U mnie w mieście raczej nie ma mechanika który będzie w stanie ogarnąć ten problem...