Pytanie: w Clio II 2002 1.4 16 V automat, co jakiś zeskakuje z mocowania linka zmiany biegów. Objawy: drążek chodzi i brak możliwości wbicia biegu. Czy można to naprawić bez konieczności wymiany linki? Jakiś patent na przymocowanie tego na trwale? Ewentualnie jaki warsztat w LU lub bliskich okolicach może to usunąć skutecznie i w miarę tanio? Będę wdzięczny za podpowiedzi.
https://www.nanodatex.pl/linki-ciegno-z ... 99405.html
[Clio II 2002] 1.4 16 V AUTOMAT
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 8
- Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2010, 14:29
- Renault: Dacia MCV
- Silnik: K7M
- Lokalizacja: Lublin
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Clio II 2002] 1.4 16 V AUTOMAT
Prawie identyczne mocowanie mam przy manualnej skrzyni biegów.
Plastik wciskany na metalową kulkę. Jak się plastik wyrobi, to potrafi wypaść.
Możesz się pokusić o znalezienie drugiego plastiku i jego wymianę.
Bardziej "druciarska" metoda to dodatkowe złapanie jakimiś trytytkami czy czymś obu części żeby uniemożliwić ich rozłączenie.
Oczywiście zalecane było by wymienienie całości.
Plastik wciskany na metalową kulkę. Jak się plastik wyrobi, to potrafi wypaść.
Możesz się pokusić o znalezienie drugiego plastiku i jego wymianę.
Bardziej "druciarska" metoda to dodatkowe złapanie jakimiś trytytkami czy czymś obu części żeby uniemożliwić ich rozłączenie.
Oczywiście zalecane było by wymienienie całości.
-
- Bywalec
- Posty: 8
- Rejestracja: poniedziałek, 8 lutego 2010, 14:29
- Renault: Dacia MCV
- Silnik: K7M
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Clio II 2002] 1.4 16 V AUTOMAT
Wiem, że najlepiej wymienić, ale koszty i słaba dostępność nowych części zniechęcają. Warsztat proponuje naprawę polegającą na przewierceniu dźwigni i zrobieniu przegubu z tulejki na śrubie i skręceniu od góry za 100-150 zeta. Inny proponuje trytkami za 50 zeta. Problemem jest dostęp do elementu, pogorszony przez osprzęt lpg.
- Maciej R21
- KLUBOWICZ
- Posty: 957
- Rejestracja: środa, 21 maja 2008, 13:51
- Renault: 25 V6 Injection
- Silnik: Z7W
- Lokalizacja: Grudziądz/Pszczyna
- Kontakt:
Re: [Clio II 2002] 1.4 16 V AUTOMAT
Miałem podobny problem w R25 , tyle że tam plastik wyrobił się po 27 latach ( ehh ta trwałość ..) Rozwiązaniem było dorobienie specjalnej blachy, nie pozwalającej na wysunięcie się plastikowego oczka z przegubu. Nie wiem niestety jak cały mechani9zm wygląda w Clio ale myślę że coś takiego dało by się zrobić, Trytytki nie maja sensu bo mocowanie linki za każdym razem porusza się na przegubie i prędzej czy później ....a raczej prędzej i pewnie w ulewnym deszczu ..taki patent się rozerwie. Napisałem w ulewnym deszczu bo żeby założyć linkę w moim przypadku , trzeba było na leżąco pod samochodem, włożyć rękę za przednie koło do samego ramienia i na wyczucie zakładać linkę. Na deszczu było to dość ......