iparts></a>
<a href= francuskie

[Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Moderator: Grupa Moderatorów

lukeboss
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
Renault: Laguna 3
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Rzeszów

[Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: lukeboss »

Witam, auto Renault Clio II 2001 benzyna 16v 75 KM/55 kW, mam problem z napięciem akumulatora podczas ładowania jak podczas obciążenia i bez.

Na samych klemach akumulatora mam wartości 12-13V. Zaś na silniku 14V. Podczas rozruchu palą się kontrolki STOP i akumulator. Po chwili gasną same.

Tak jak na filmiku:
https://youtu.be/Pr9_FXJvTJY" target="_blank

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2341
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: patrys4891 »

Ale Ci klepią zawory.
Wygląda na luźny lub uszkodzony kabel + od altka, lub słaba masa (plecionka).
Klemy nie wyglądają na zaśniedziałe, ale przy okazji też warto je wyczyścić.
Obrazek

lukeboss
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
Renault: Laguna 3
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: lukeboss »

Ostatnio wymieniłem kabel aku-karoseria, może być to tego wina? Czy raczej plecionka?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2341
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: patrys4891 »

Sprawdzić nie zaszkodzi.
Porównaj napięcia między plusem a minusemi i miedzy plusem a karoserią

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

lukeboss
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
Renault: Laguna 3
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: lukeboss »

Są takie same wartości, więc to nie to.

Dodałem kabel od silnika do aku i ładowanie wróciło, więc to pewnie ta plecionka.

PS. Co masz na myśli, że klepia zawory? jakie kroki podjąć?

Awatar użytkownika
patrys4891
KLUBOWICZ
KLUBOWICZ
Posty: 2341
Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
Renault: Safrane phII
Silnik: 2,9 V6 24V
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: patrys4891 »

W tym silniku zawory reguluje się ręcznie, więc co jakiś czad trzeba je regulować.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

lukeboss
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
Renault: Laguna 3
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: lukeboss »

Podłączyłem dodatkowy kabel masowy. Ale teraz już to nawet nie pomoga. Mam takie same już ładowania i na klemach jak i na silniku. Czyli bardzo niskie. Z czego to może wynikać

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

shrek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
Renault: Dacia Lodgy
Silnik: 1.5 dci 110 koni
Lokalizacja: Francja

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: shrek »

Jakie masz ladowanie na zacisku +alternatora i na masie wzietej z silnika. jezeli jest oto poniszej 14 v alternator do wymiany/regeneracji.

lukeboss
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
Renault: Laguna 3
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: lukeboss »

Szczerze, jestem aktualnie na urlopie w Chorwacji. Pojechałem na zakupy, ładowanie było około 14V, bo jeżdżę z miernikiem w zapalniczce, po zakupach kontrolka aku nie zgasła, a ładowanie 12V. Do tej pory na silniku było 14V to podłączyłem pod kleme dodatkowy kabel, ładowanie wróciło, teraz znowu dupa.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

shrek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
Renault: Dacia Lodgy
Silnik: 1.5 dci 110 koni
Lokalizacja: Francja

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: shrek »

To rozumie, ze raz jest a raz nie ma?

lukeboss
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
Renault: Laguna 3
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: lukeboss »

Dokładnie. Kontrolka aku gasla po sekundzie, dwóch. Teraz już świeci. Zresztą tak jak na filmiku wyżej miałem większe napięcie na samym aku.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

shrek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
Renault: Dacia Lodgy
Silnik: 1.5 dci 110 koni
Lokalizacja: Francja

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: shrek »

No to koncza sie szczotki. Alternator do regeneracji/wymiany.

lukeboss
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
Renault: Laguna 3
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: lukeboss »

Teraz pytanie co mogę zrobić sam? Żeby nie dawać chorwackim mechanikom na sobie zarobić.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

shrek
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
Renault: Dacia Lodgy
Silnik: 1.5 dci 110 koni
Lokalizacja: Francja

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: shrek »

Na poczatek sprawdz jeszcze zaciski/ sruby, czerwony kabel, na alternatorze potem na rozruszniku( jezeli czerwony kabel leci przez rozrusznik do aku) czy nie jest poluzowana sruba i czy nie sa zasniedziale.
Jezeli sie okaze, ze instalacja jest ok to altek podmien.
Jak nie chcesz placic to jedz na zlom kup altek i wymien o ile masz klucze.

lukeboss
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
Renault: Laguna 3
Silnik: 2.0 dCi 150 KM
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku

Post autor: lukeboss »

Zrobie tak jak mówisz. Dzisiaj rano zapalił od razu z ładowaniem 14V. Po 5 minutach przepalenia znowu kontrolka aku.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ