[Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 dCi 150 KM
- Lokalizacja: Rzeszów
[Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Witam, auto Renault Clio II 2001 benzyna 16v 75 KM/55 kW, mam problem z napięciem akumulatora podczas ładowania jak podczas obciążenia i bez.
Na samych klemach akumulatora mam wartości 12-13V. Zaś na silniku 14V. Podczas rozruchu palą się kontrolki STOP i akumulator. Po chwili gasną same.
Tak jak na filmiku:
https://youtu.be/Pr9_FXJvTJY" target="_blank
Na samych klemach akumulatora mam wartości 12-13V. Zaś na silniku 14V. Podczas rozruchu palą się kontrolki STOP i akumulator. Po chwili gasną same.
Tak jak na filmiku:
https://youtu.be/Pr9_FXJvTJY" target="_blank
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Ale Ci klepią zawory.
Wygląda na luźny lub uszkodzony kabel + od altka, lub słaba masa (plecionka).
Klemy nie wyglądają na zaśniedziałe, ale przy okazji też warto je wyczyścić.
Wygląda na luźny lub uszkodzony kabel + od altka, lub słaba masa (plecionka).
Klemy nie wyglądają na zaśniedziałe, ale przy okazji też warto je wyczyścić.
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 dCi 150 KM
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Ostatnio wymieniłem kabel aku-karoseria, może być to tego wina? Czy raczej plecionka?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Sprawdzić nie zaszkodzi.
Porównaj napięcia między plusem a minusemi i miedzy plusem a karoserią
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Porównaj napięcia między plusem a minusemi i miedzy plusem a karoserią
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 dCi 150 KM
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Są takie same wartości, więc to nie to.
Dodałem kabel od silnika do aku i ładowanie wróciło, więc to pewnie ta plecionka.
PS. Co masz na myśli, że klepia zawory? jakie kroki podjąć?
Dodałem kabel od silnika do aku i ładowanie wróciło, więc to pewnie ta plecionka.
PS. Co masz na myśli, że klepia zawory? jakie kroki podjąć?
- patrys4891
- KLUBOWICZ
- Posty: 2341
- Rejestracja: wtorek, 26 czerwca 2012, 22:35
- Renault: Safrane phII
- Silnik: 2,9 V6 24V
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
W tym silniku zawory reguluje się ręcznie, więc co jakiś czad trzeba je regulować.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 dCi 150 KM
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Podłączyłem dodatkowy kabel masowy. Ale teraz już to nawet nie pomoga. Mam takie same już ładowania i na klemach jak i na silniku. Czyli bardzo niskie. Z czego to może wynikać
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Jakie masz ladowanie na zacisku +alternatora i na masie wzietej z silnika. jezeli jest oto poniszej 14 v alternator do wymiany/regeneracji.
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 dCi 150 KM
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Szczerze, jestem aktualnie na urlopie w Chorwacji. Pojechałem na zakupy, ładowanie było około 14V, bo jeżdżę z miernikiem w zapalniczce, po zakupach kontrolka aku nie zgasła, a ładowanie 12V. Do tej pory na silniku było 14V to podłączyłem pod kleme dodatkowy kabel, ładowanie wróciło, teraz znowu dupa.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
To rozumie, ze raz jest a raz nie ma?
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 dCi 150 KM
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Dokładnie. Kontrolka aku gasla po sekundzie, dwóch. Teraz już świeci. Zresztą tak jak na filmiku wyżej miałem większe napięcie na samym aku.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
No to koncza sie szczotki. Alternator do regeneracji/wymiany.
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 dCi 150 KM
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Teraz pytanie co mogę zrobić sam? Żeby nie dawać chorwackim mechanikom na sobie zarobić.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Na poczatek sprawdz jeszcze zaciski/ sruby, czerwony kabel, na alternatorze potem na rozruszniku( jezeli czerwony kabel leci przez rozrusznik do aku) czy nie jest poluzowana sruba i czy nie sa zasniedziale.
Jezeli sie okaze, ze instalacja jest ok to altek podmien.
Jak nie chcesz placic to jedz na zlom kup altek i wymien o ile masz klucze.
Jezeli sie okaze, ze instalacja jest ok to altek podmien.
Jak nie chcesz placic to jedz na zlom kup altek i wymien o ile masz klucze.
-
- Forumowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 27 października 2014, 17:34
- Renault: Laguna 3
- Silnik: 2.0 dCi 150 KM
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [Clio II ph 2 2001 r] Różne wartości ładowania aku na klemach i silniku
Zrobie tak jak mówisz. Dzisiaj rano zapalił od razu z ładowaniem 14V. Po 5 minutach przepalenia znowu kontrolka aku.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka