Witam,
od kilku dni jestem posiadaczem (właściwie żona) Clio 1.5 dCi 75KM;
samochód miał robiony przegląd przed zakupowy - dostałem dokument razem ze wszystkimi papierami - i był tam wymieniony lekki wyciek, oznaczony jako nieistotny;
samochód był od początku do końca serwisowany w ASO Renault - ostatni przegląd z wymianą oleju i wszystkich filtrów kilka tysięcy km temu;
załączam zdjęcie - domyślam się - nie wiem czy dobrze, że to zawór odmy?? (gdzieś tam nawet czytałem, że to typowe dla tych silników);
chciałbym to wymienić/zlikwidować - a tak na szybko chciałbym się zapytać czy to poważna sprawa i czy można z tym na razie jeździć? miejsce zapocenia zaznaczyłem kółkiem;
patrząc dokładnie:
1. poci się spinka/zatrzask oznaczony numerem 1 - jest dosyć luźno osadzona. Jak ją się zdejmuje? Jest na wcisk? trzeba ją przekręcić w którąś stronę, żeby ją zdjąć?
2.tak samo poci się zapięcie oznaczone numerem 2 (albo brudzi się przez zbyt bliskie sąsiedztwo) - ten zacisk z drutu też trzyma się luźno - nie trzyma jakoś specjalnie mocno, drutem można obracać dookoła;
3. numer 3 - jak rozumiem, to jest zawór/separator oleju? jak go się wyjmuje? jest na wcisk? trzeba obrócić, żeby go wyjąć?
jakby ktoś mógłby mi w kilku zdaniach napisać jak się do tego zabrać to byłbym wdzięczny; głównie mi chodzi o mocowania - wymiana nie wygląda na jakąś szczególnie trudną, bo wszystko jest na wierzchu, ale nie chciałbym niczego pourywać/połamać
pozdrawiam i dzięki za wszystkie podpowiedzi (poniżej zdjęcia)
[Clio III 1.5 dCi 75KM 2012] Pocenie się odmy
Moderator: Grupa Moderatorów
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: niedziela, 27 sierpnia 2017, 05:13
- Renault: CLIO 3 2012
- Silnik: 1.5 dCi 75 KM
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
[Clio III 1.5 dCi 75KM 2012] Pocenie się odmy
Ta usterka to choroba dci. Mozesz z tym walczyc, ale to jak walka z wiatrakami.
Spinka do tej rury ma od gory takie dwa "wasy". Sciskasz je delikatnie i ciagniesz do siebie , zeby wysunac rure. Odma powinna byc na wcisk. Nawet po wymianie uszczelnien bedzie spokuj, ale tylko na jekis czas.
U mnie zaczelo sie to pocic przy 60 tys km.wymienilem uszczelke ( dostepna byla tylko w ASO) i dalej to samo
Spinka do tej rury ma od gory takie dwa "wasy". Sciskasz je delikatnie i ciagniesz do siebie , zeby wysunac rure. Odma powinna byc na wcisk. Nawet po wymianie uszczelnien bedzie spokuj, ale tylko na jekis czas.
U mnie zaczelo sie to pocic przy 60 tys km.wymienilem uszczelke ( dostepna byla tylko w ASO) i dalej to samo
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: niedziela, 27 sierpnia 2017, 05:13
- Renault: CLIO 3 2012
- Silnik: 1.5 dCi 75 KM
Re: [Clio III 1.5 dCi 75KM 2012] Pocenie się odmy
Dzięki za konkretną odpowiedź. Pozdrawiam!
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Clio III 1.5 dCi 75KM 2012] Pocenie się odmy
Ja myje silnik i odme co wymiana oleju, czyli 20 tys i jest czysto.
- HFaudio
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: niedziela, 7 maja 2017, 12:04
- Renault: Scenic II
- Silnik: 2.0 T 16V
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [Clio III 1.5 dCi 75KM 2012] Pocenie się odmy
Ja tą sprawę załatwiłem inaczej w scenicu 1.9dci ojca. Co prawda metoda januszowa, ale te silniki trzęsą się i po prostu na tym złączu jest przedmuch i opary sie tam osadzają, zdejmij zatrzask i daj silikonu silnikowego najlepiej czarny albo przeźroczysty jeżeli taki dostaniesz bo trochę wyleci (czerwony ładnie nie będzie wyglądał) i po prostu na łączeniu między innymi gdzie uszczelka dałem lekką warstwę i jest spokój Oczywiście odczekaj do pełnego wyschnięcia solidnie będzie trzymać
F4RT 776 -> 272 km / 375 Nm
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
K&N -> 70mm -> TD04L6-15TK31 -> 60mm -> Dual IC FMIC 450x230x65 -> 60mm
Wtryski ITGM60 BLUE , Wydech 2,75" (przelot z przepustnicą) , Blow off ProPerfect
Plan na 650hp więcej na Facebook: Scenic II RS by Gryzli58
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Clio III 1.5 dCi 75KM 2012] Pocenie się odmy
Tez wyjdzie rak z czasem.
-
- Bywalec
- Posty: 3
- Rejestracja: niedziela, 27 sierpnia 2017, 05:13
- Renault: CLIO 3 2012
- Silnik: 1.5 dCi 75 KM
Re: [Clio III 1.5 dCi 75KM 2012] Pocenie się odmy
Panowie, jeszcze jedno pytanie. Ten zatrzask na odmie - numer 1 na zdjęciach, jest na wcisk? Tak po prostu? Nie trzeba go przekręcać w którąś stronę, tylko zwyczajnie odciągnąć? Bo mam wrażenie, że jeszcze trochę i strzeli mi razem z kroćcem albo całym grzybkiem pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 18 października 2016, 17:43
- Renault: Dacia Lodgy
- Silnik: 1.5 dci 110 koni
- Lokalizacja: Francja
Re: [Clio III 1.5 dCi 75KM 2012] Pocenie się odmy
Zatrzask 1 jak go oczyscisz to powinny ukazac Ci sie dwa plastiki innego koloru. Nacisnij je dosc mocno i zsun.